Νέο ρεκόρ έτους και υψηλό 11 ετών κατέγραψε σήμερα ο Baltic Dry Index (BDI) ο βασικός δείκτης ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου κλείνοντας στις 3.503 μονάδες. Το νέο ρεκόρ ήρθε μετά από μία ισχυρή άνοδο των ναύλων στα capes με τον μέσο ημερήσιο ναύλο να φτάνει στα πλοία αυτά στα 38.217 δολ. Ανοδικά πάντως κινούνται οι ναύλοι και στα πλοία μικρότερου μεγέθους.
Η συνεχής άνοδος του BDI φέρνει στην μνήμη πολλών τη διετία 2007-2008 των μεγάλων ρεκόρ της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου. Ωστόσο οι αναλυτές επισημαίνουν ότι δεν μπορεί ακόμη τουλάχιστον να συγκριθεί το 2021 με εκείνες τις χρονιές.
Οι ναύλοι και οι αξίες των πλοίων έχουν αυξηθεί, το 2021 αλλά παρόλο που υπερβαίνουν τις τιμές που παρατηρήθηκαν κατά το μεγαλύτερο μέρος της δεκαετίας του 2010, εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα ενός «σούπερ κύκλου».
«Οι τιμές των εμπορευμάτων έχουν επιστρέψει και κυμαίνονται γύρω ή πάνω από τα επίπεδα του 2007 και του 2008. Αυτό τροφοδότησε τη συζήτηση για έναν «σούπερ κύκλο» στα εμπορεύματα. Ωστόσο, ενώ οι ναύλοι χύδην ξηρού φορτίου και οι τιμές των πλοίων είναι επί του παρόντος υψηλά σε σύγκριση με τα τελευταία 10 χρόνια, απέχουν πολύ από τα κέρδη που παρατηρήθηκαν κατά την περίοδο 2007-2008 και δεν υπάρχουν πολλά που να υποδηλώνουν ότι κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση », λέει ο Peter Sand, Επικεφαλής Αναλυτής Ναυτιλίας της BIMCO.
Η πορεία των ναύλων
Σε σύγκριση με τα τελευταία 20 χρόνια, τα ναύλα ήταν υψηλά κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2021, με όλα τα μεγέθη πλοίων να έχουν κατά μέσο όρο κέρδη που ξεπερνούν τα 20.000 δολάρια την ημέρα. Ωστόσο, σε σύγκριση με τους πρώτους επτά μήνες του 2007 και του 2008, εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότεροι.
Για παράδειγμα κατά τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους οι ναύλοι στα Capesize πλοία είναι κατά μέσο όρο στα 24.970 δολ. την ημέρα. Την ίδια περίοδο του 2008, οι τιμές Capesize ήταν κατά μέσο όρο 147.475 δολ. την ημέρα. Στα Handysize πλοία ο μέσος ημερήσιος ναύλος βρίσκεται στο 55% των ναύλων που καταγράφηκαν τους πρώτους επτά μήνες του 2008. Τα κέρδη από Panamax και Supramax ανέρχονται στο 36% και 41% αντίστοιχα.
Αναφορικά τώρα με τις αξίες των πλοίων ο κ. sand σημειώνει ότι είναι πολύ χαμηλότερες από εκείνη την περίοδο. Μια σύγκριση της αξίας ενός 5χρονου πλοίου Capesize σήμερα με τον Αύγουστο του 2008 δείχνει πόσο μεγάλη είναι η διαφορά. Τον Αύγουστο του 2008, το πλοίο αυτό θα μπορούσε να πουληθεί για περίπου 153 εκατομμύρια δολάρια.. Σήμερα θα μπορούσε να αποφέρει μόλις 38 εκατομμύρια δολάρια. Αν και πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2008, αυτό εξακολουθεί να είναι το υψηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2014. Τέλος η τιμή για ένα καινούργιο πλοίο Capesize είναι 39,5 εκατομμύρια δολ χαμηλότερη σήμερα (δηλαδή στα 59,5 εκατομμύρια δολ) από ό, τι ήταν τον Αύγουστο του 2008.
Latest News
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στις νέες ναυτιλιακές παραγγελίες
Η μεγαλύτερη αύξηση πραγματοποιήθηκε στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα LNG carriers
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Στα 2 τρισ. η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – Οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Στη ναυτιλία, η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου αυξήθηκε στα 2 τρισ. δολ. από 1,2 τρισ. δολά το 2020
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι ναύλοι στα Containerships
Tο τρίτο έτος στην ιστορία του κλάδου με τόσο υψηλά κέρδη για τις ναυτιλιακές εταιρείες παρά την αύξηση κατά 10% του παγκοσμίου στόλου
Πόσα πλοία πούλησαν και αγόρασαν το 2024 οι Έλληνες εφοπλιστές – Οι πρωτιές
Οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε πωλήσεις πλοίων αξιοποιώντας τις υψηλές τιμές – Τα reports διεθνών ναυλομεσιτικών οίκων
Χούθι, Πούτιν και Τραμπ καθορίζουν την παγκόσμια ναυτιλία
Οι νέες παράμετροι αποτελούν μια σημαντική πρόκληση, που παρά τις επενδύσεις θα έχει επιπτώσεις και ανατροπές στη διεθνή σκηνή
Ρεκόρ εσόδων από την κρουαζιέρα το 2024 αλλά και γκρίνια για το «τέλος»
Τα έσοδα από την κρουαζιέρα ανήλθαν στο 1 δισ. ευρώ το 2024 – Διαμαρτύρονται οι εταιρείες για την επιβολή του τέλους
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Τρεις περιβαλλοντικές προκλήσεις το 2025 για την ναυτιλία
Το 2025 είναι κρίσιμη χρονιά για την πορεία της πράσινης μετάβασης καθώς αναμένονται οριστικές αποφάσεις από την πλευρά του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανσιμού (ΙΜΟ)