![Νέο ρεκόρ έτους για τη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου – Όμως το 2021 δεν είναι 2008](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/shipcargo-scaled.jpg)
Νέο ρεκόρ έτους και υψηλό 11 ετών κατέγραψε σήμερα ο Baltic Dry Index (BDI) ο βασικός δείκτης ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου κλείνοντας στις 3.503 μονάδες. Το νέο ρεκόρ ήρθε μετά από μία ισχυρή άνοδο των ναύλων στα capes με τον μέσο ημερήσιο ναύλο να φτάνει στα πλοία αυτά στα 38.217 δολ. Ανοδικά πάντως κινούνται οι ναύλοι και στα πλοία μικρότερου μεγέθους.
Η συνεχής άνοδος του BDI φέρνει στην μνήμη πολλών τη διετία 2007-2008 των μεγάλων ρεκόρ της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου. Ωστόσο οι αναλυτές επισημαίνουν ότι δεν μπορεί ακόμη τουλάχιστον να συγκριθεί το 2021 με εκείνες τις χρονιές.
Οι ναύλοι και οι αξίες των πλοίων έχουν αυξηθεί, το 2021 αλλά παρόλο που υπερβαίνουν τις τιμές που παρατηρήθηκαν κατά το μεγαλύτερο μέρος της δεκαετίας του 2010, εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα ενός «σούπερ κύκλου».
«Οι τιμές των εμπορευμάτων έχουν επιστρέψει και κυμαίνονται γύρω ή πάνω από τα επίπεδα του 2007 και του 2008. Αυτό τροφοδότησε τη συζήτηση για έναν «σούπερ κύκλο» στα εμπορεύματα. Ωστόσο, ενώ οι ναύλοι χύδην ξηρού φορτίου και οι τιμές των πλοίων είναι επί του παρόντος υψηλά σε σύγκριση με τα τελευταία 10 χρόνια, απέχουν πολύ από τα κέρδη που παρατηρήθηκαν κατά την περίοδο 2007-2008 και δεν υπάρχουν πολλά που να υποδηλώνουν ότι κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση », λέει ο Peter Sand, Επικεφαλής Αναλυτής Ναυτιλίας της BIMCO.
Η πορεία των ναύλων
Σε σύγκριση με τα τελευταία 20 χρόνια, τα ναύλα ήταν υψηλά κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2021, με όλα τα μεγέθη πλοίων να έχουν κατά μέσο όρο κέρδη που ξεπερνούν τα 20.000 δολάρια την ημέρα. Ωστόσο, σε σύγκριση με τους πρώτους επτά μήνες του 2007 και του 2008, εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότεροι.
Για παράδειγμα κατά τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους οι ναύλοι στα Capesize πλοία είναι κατά μέσο όρο στα 24.970 δολ. την ημέρα. Την ίδια περίοδο του 2008, οι τιμές Capesize ήταν κατά μέσο όρο 147.475 δολ. την ημέρα. Στα Handysize πλοία ο μέσος ημερήσιος ναύλος βρίσκεται στο 55% των ναύλων που καταγράφηκαν τους πρώτους επτά μήνες του 2008. Τα κέρδη από Panamax και Supramax ανέρχονται στο 36% και 41% αντίστοιχα.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/bimco-1-600x456.png)
Αναφορικά τώρα με τις αξίες των πλοίων ο κ. sand σημειώνει ότι είναι πολύ χαμηλότερες από εκείνη την περίοδο. Μια σύγκριση της αξίας ενός 5χρονου πλοίου Capesize σήμερα με τον Αύγουστο του 2008 δείχνει πόσο μεγάλη είναι η διαφορά. Τον Αύγουστο του 2008, το πλοίο αυτό θα μπορούσε να πουληθεί για περίπου 153 εκατομμύρια δολάρια.. Σήμερα θα μπορούσε να αποφέρει μόλις 38 εκατομμύρια δολάρια. Αν και πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2008, αυτό εξακολουθεί να είναι το υψηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2014. Τέλος η τιμή για ένα καινούργιο πλοίο Capesize είναι 39,5 εκατομμύρια δολ χαμηλότερη σήμερα (δηλαδή στα 59,5 εκατομμύρια δολ) από ό, τι ήταν τον Αύγουστο του 2008.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του