Όταν η αποκεντρωμένη πλατφόρμα εικονικής πραγματικότητας 3D , Decentraland, δήλωσε, τον Ιούνιο, σύμφωνα με το Reuters, ότι οι χρήστες της θα μπορούν να φτιάχνουν και να πουλούν τα δικά τους ρούχα για τα avatar τους στο site, ο Hiroto Kai ξεκίνησε να σχεδιάζει νυχθημερόν κομμάτια εμπνευσμένα από τον ιαπωνικό πολιτισμό.
Ενώ η ιδέα του ότι ξοδεύουμε χρήματα για ρούχα που δεν υπάρχουν σε φυσική μορφή φαίνεται σε πολλούς παράξενη, οι ψηφιακές αυτές δημιουργίες αυξάνουν τις πραγματικές πωλήσεις στο metaverse (σ.σ. είδος εικονικού τρισδιάστατου κόσμου).
Με τα κιμονό να κοστίζουν 140 δολάρια το καθένα, ο Hiroto Kai, το πραγματικό όνομα του οποίου είναι Noah, έβγαλε 15 με 20 χιλιάδες δολάρια μέσα σε τρεις εβδομάδες, ποσό που έβγαζε μέσα σε ένα χρόνο στη δουλειά που ήδη είχε, γεγονός που τον οδήγησε να αφήσει τη δουλειά του και να γίνει σχεδιαστής .
Στη Decentraland, ο ρουχισμός για τα avatar μπορεί να αγορασθεί και να πουληθεί στη blockchain με τη μορφή κρυπτοπεριουσιακού στοιχείου, γνωστά ως NFT.
Tα κιμονό του Kai έχουν ένα ιδιαίτερο μπλε χρώμα, είναι σε βελούδινη υφή, ενώ έχουν και έναν χρυσό δράκο να τα διακοσμεί.
Η δημοτικότητα των NFT αυξήθηκε κατά πολύ στις αρχές του έτους, καθώς οι κερδοσκόποι, και όσοι ασχολούνται με τα κρυπτονομίσματα, έσπευσαν να αγοράσουν αυτό το περιουσιακό στοιχείο, με το οποίο μπορούν να αγοράσουν προϊόντα που διατίθενται αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή, όπως, επί παραδείγματι, ψηφιακή τέχνη.
Πλέον, τα κρυπτοπεριουσιακά στοιχεία προσελκύουν τις μεγαλύτερες εταιρείες που σχετίζονται με το gaming, ενώ, παράλληλα, η Louis Vuitton λάνσαρε ένα νέο παιχνίδι στο metaverse, όπου οι παίκτες συλλέγουν NFT. Ταυτόχρονα, η Burberry δημιούργησε αξεσουάρ NFT για το Blankos Block Party, παιχνίδι που ανήκει στη Μythical Games, ενώ η Gucci πούλησε μη NFT ρούχα για τα avatar στο παιχνίδι Roblox.
Για τη Decentraland, αποκλειστικά, ο όγκος των πωλήσεων έφτασε τα 750.000 δολάρια, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, περισσότερα από τα 267.000 δολάρια για την ίδια περίοδο το περασμένο έτος, σύμφωνα με το NonFungible.com, site που παρακολουθεί την αγορά NFT.
Υποστηρικτές της νέας αυτής αγοράς αναφέρουν ότι τα ρούχα αυτά και τα ψηφιακά καταστήματα είναι το μέλλον του λιανικού εμπορίου. Στον αντίποδα, οι υποστηρικτές των NFT υποστηρίζουν ότι η ηλεκτρονική μόδα (online fashion) δεν θα καταφέρει να αντικαταστήσει τις φυσικές αγορές.
Εντούτοις, η Paula Sello και η Alissa Aulbekova, συνιδρύτριες της ψηφιακής start-up μόδας, Auroboros, αναφέρουν ότι η αγορά αυτή μπορεί να αποτελέσει μία πιο φιλική στο περιβάλλον εναλλακτική. Οι πελάτες μπορούν να στείλουν στην Αuroboros μία φωτογραφία τους και να «ντυθούν ηλεκτρονικά», πληρώνοντας ένα ποσό που μπορεί να κυμαίνεται από 60 στερλίνες (83 δολάρια) μέχρι και 1.000 στερλίνες.
Η εταιρεία ψηφιακών αθλητικών παπουτσιών, RTFKT, πουλάει αθλητικά παπούτσια σε περιορισμένη κυκλοφορία (limited edition), τα οποία μπορούν να φορεθούν στον ψηφιακό κόσμο ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω ενός φίλτρου στο Snapchat.
Με την πλειοψηφία των πελατών να είναι 20 με 30 ετών ή και νεότεροι, κοντά στα 15, η εταιρεία έκανε πωλήσεις 7 εκατ. δολαρίων, με τα αθλητικά της παπούτσια να πωλούνται σε δημοπρασία έναντι 10 με 60 χιλιάδων δολαρίων.
Latest News
Πώς απειλείται το «κάστρο» της Silicon Valley - Τα μυστικά των κινέζων στην ΑΙ
Το μοντέλο R1 της DeepSeek έρχεται να ανταγωνιστεί πετυχημένα μοντέλα όπως το ChatGPT της OpenAI, δείχνοντας μάλιστα να είναι το ίδιο αποτελεσματικό με πολύ χαμηλότερο κόστος
Ο υποψήφιος υπουργός Εμπορίου των ΗΠΑ λέει ότι το Deepseek χρησιμοποίησε κλεμμένη τεχνολογία
Ο Χάουαρντ Λούτνικ, ο υποψήφιος υπουργος Εμπορίου των ΗΠΑ, λέει ότι χρειάζονται πρότυπα για την τεχνητή νοημοσύνη
Χάκερς χρησιμοποιούν αμερικανική τεχνολογία AI για κυβερνοεπιθέσεις, λέει η WSJ
Ερευνητές, λέει η WSJ, περιγράφουν κακόβουλη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης ( AI ) - Χάκερ που συνδέονται με την Κίνα, το Ιράν χρησιμοποιούν νέα τεχνολογία AI
Χαμηλές πτήσεις στις πωλήσεις της Apple - «Αγκάθι» η ΑΙ και ο κινεζικός ανταγωνισμός
Οι πωλήσεις της Apple κατά το εορταστικό τρίμηνο επηρεάστηκαν από την υστέρηση στην τεχνητή νοημοσύνη και τον κινεζικό ανταγωνισμό
Προχωρά η mega επένδυση του 1 δισ. της Microsoft σε Σπάτα - Παιανία
Η έναρξη εργασιών κατασκευής των δύο πρώτων Data Center, αποτελεί ορόσημο της στρατηγικής επένδυσης της Microsoft στην Ελλάδα, η οποία παραμένει στο ύψος της αρχικής ανακοίνωσης της εταιρείας
Οι κίνδυνοι κυβερνοασφάλειας των AI βοηθών ανοιχτού κώδικα... όπως της DeepSeek
Έχουμε δει παρόμοιες τάσεις με άλλα δημοφιλή μοντέλα AI, τα οποία χρησιμοποιούνται για δραστηριότητες όπως η δημιουργία phishing email, αναφέρουν οι ερευνητές της Kaspersky
Η αντεπίθεση της... Κίνας - Μοντέλο ΑΙ και από την Alibaba
Εντείνεται ο πόλεμος στην Τεχνητή Νοημοσύνη με την Alibaba να μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι - Τι ανακοίνωσε η εταιρεία
Microsoft και OpenAI ερευνούν την DeepSeek για «κλοπή» τεχνολογίας
Η κινεζική startup DeepSeek προκαλεί αναστάτωση στον τεχνολογικό κλάδο με το «φθηνό» ΑΙ - Τι υποστηρίζει ο Λευκός Οίκος
Η startup που αλλάζει τον χάρτη της AI και... ισοπεδώνει τεχνολογικούς κολοσσούς
Αρκούσε μία ανακοίνωση της DeepSeek για να κλονιστεί συθέμελα το χρηματιστηριακό οικοδόμημα που δημιουργήθηκε από την έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης
Η Ευρώπη χάνει το τρένο της AI - Θεατής στο επενδυτικό κρεσέντο ΗΠΑ και Κίνας [γράφημα]
Τον κώδωνα του κινδύνου για τις επενδύσεις της Ευρώπης στην Τεχνητή Νοημοσύνη κρούει το ινσιτούτο Bruegel