
Όταν η αποκεντρωμένη πλατφόρμα εικονικής πραγματικότητας 3D , Decentraland, δήλωσε, τον Ιούνιο, σύμφωνα με το Reuters, ότι οι χρήστες της θα μπορούν να φτιάχνουν και να πουλούν τα δικά τους ρούχα για τα avatar τους στο site, ο Hiroto Kai ξεκίνησε να σχεδιάζει νυχθημερόν κομμάτια εμπνευσμένα από τον ιαπωνικό πολιτισμό.
Ενώ η ιδέα του ότι ξοδεύουμε χρήματα για ρούχα που δεν υπάρχουν σε φυσική μορφή φαίνεται σε πολλούς παράξενη, οι ψηφιακές αυτές δημιουργίες αυξάνουν τις πραγματικές πωλήσεις στο metaverse (σ.σ. είδος εικονικού τρισδιάστατου κόσμου).
Με τα κιμονό να κοστίζουν 140 δολάρια το καθένα, ο Hiroto Kai, το πραγματικό όνομα του οποίου είναι Noah, έβγαλε 15 με 20 χιλιάδες δολάρια μέσα σε τρεις εβδομάδες, ποσό που έβγαζε μέσα σε ένα χρόνο στη δουλειά που ήδη είχε, γεγονός που τον οδήγησε να αφήσει τη δουλειά του και να γίνει σχεδιαστής .
Στη Decentraland, ο ρουχισμός για τα avatar μπορεί να αγορασθεί και να πουληθεί στη blockchain με τη μορφή κρυπτοπεριουσιακού στοιχείου, γνωστά ως NFT.
Tα κιμονό του Kai έχουν ένα ιδιαίτερο μπλε χρώμα, είναι σε βελούδινη υφή, ενώ έχουν και έναν χρυσό δράκο να τα διακοσμεί.
Η δημοτικότητα των NFT αυξήθηκε κατά πολύ στις αρχές του έτους, καθώς οι κερδοσκόποι, και όσοι ασχολούνται με τα κρυπτονομίσματα, έσπευσαν να αγοράσουν αυτό το περιουσιακό στοιχείο, με το οποίο μπορούν να αγοράσουν προϊόντα που διατίθενται αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή, όπως, επί παραδείγματι, ψηφιακή τέχνη.
Πλέον, τα κρυπτοπεριουσιακά στοιχεία προσελκύουν τις μεγαλύτερες εταιρείες που σχετίζονται με το gaming, ενώ, παράλληλα, η Louis Vuitton λάνσαρε ένα νέο παιχνίδι στο metaverse, όπου οι παίκτες συλλέγουν NFT. Ταυτόχρονα, η Burberry δημιούργησε αξεσουάρ NFT για το Blankos Block Party, παιχνίδι που ανήκει στη Μythical Games, ενώ η Gucci πούλησε μη NFT ρούχα για τα avatar στο παιχνίδι Roblox.
Για τη Decentraland, αποκλειστικά, ο όγκος των πωλήσεων έφτασε τα 750.000 δολάρια, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, περισσότερα από τα 267.000 δολάρια για την ίδια περίοδο το περασμένο έτος, σύμφωνα με το NonFungible.com, site που παρακολουθεί την αγορά NFT.
Υποστηρικτές της νέας αυτής αγοράς αναφέρουν ότι τα ρούχα αυτά και τα ψηφιακά καταστήματα είναι το μέλλον του λιανικού εμπορίου. Στον αντίποδα, οι υποστηρικτές των NFT υποστηρίζουν ότι η ηλεκτρονική μόδα (online fashion) δεν θα καταφέρει να αντικαταστήσει τις φυσικές αγορές.
Εντούτοις, η Paula Sello και η Alissa Aulbekova, συνιδρύτριες της ψηφιακής start-up μόδας, Auroboros, αναφέρουν ότι η αγορά αυτή μπορεί να αποτελέσει μία πιο φιλική στο περιβάλλον εναλλακτική. Οι πελάτες μπορούν να στείλουν στην Αuroboros μία φωτογραφία τους και να «ντυθούν ηλεκτρονικά», πληρώνοντας ένα ποσό που μπορεί να κυμαίνεται από 60 στερλίνες (83 δολάρια) μέχρι και 1.000 στερλίνες.
Η εταιρεία ψηφιακών αθλητικών παπουτσιών, RTFKT, πουλάει αθλητικά παπούτσια σε περιορισμένη κυκλοφορία (limited edition), τα οποία μπορούν να φορεθούν στον ψηφιακό κόσμο ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω ενός φίλτρου στο Snapchat.
Με την πλειοψηφία των πελατών να είναι 20 με 30 ετών ή και νεότεροι, κοντά στα 15, η εταιρεία έκανε πωλήσεις 7 εκατ. δολαρίων, με τα αθλητικά της παπούτσια να πωλούνται σε δημοπρασία έναντι 10 με 60 χιλιάδων δολαρίων.


Latest News

Τα... καμάρια της Silicon Valley δεν πλήρωσαν φόρους εκατοντάδων δισ. δολαρίων
Οι κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, γνωστές ως Silicon Six, δημιουργούν κέρδη δισεκατομμυρίων, αλλά «κλέβουν» το δημόσιο ταμείο

Ξεπέρασαν τις 15.000 οι επισκέπτες στη Beyond 2025
Η BEYOND 2025 συγκέντρωσε περισσότερους από 300 εκθέτες από την Ελλάδα και από 10 χώρες

Πώς θα προστατευτείτε από ηλεκτρονικές απάτες σε καιρούς οικονομικής αβεβαιότητας
Επιτήδειοι με κακούς σκοπούς μπορεί να επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και οι χρήστες να πέσουν θύματα σε ηλεκτρονικές απάτες

Οι start-ups που δημιουργούν εργαλεία παραγωγικότητας είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της ΑΙ - Ποιες είναι
Οι επενδυτές ποντάρουν σε AI startups που αναπτύσσουν πρακτικές εφαρμογές της ΑΙ αναζητώντας μεγάλα κέρδη χωρίς τεράστιες δαπάνες

Τα 5 πράγματα που δεν πρέπει να μοιράζεστε ποτέ με την τεχνητή νοημοσύνη
To ChatGPT, όπως και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, εξελίσσονται χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους ανθρώπους για μια ευρεία γκάμα αναζητήσεων

Ποιες είναι οι 10 χώρες με τα περισσότερα ταλέντα στην AI
Έρευνα της Microsoft, με τη συμμετοχή 31.000 ατόμων σε 31 χώρες, έδειξε ότι το 66% των επιχειρήσεων δεν θα προσλάμβανε κάποιον χωρίς δεξιότητες στην τεχνητή νοημοσύνη

Η συμβολή της ΑΙ στην κατανόηση της σεισμικής κρίσης στη Σαντορίνη
Τα πρώτα αποτελέσματα της χρήση υψηλής τεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης στην παρακολούθηση της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη

Alphabet και Nvidia επενδύουν στην εταιρεία του Σάτσκεβερ, συνιδρυτή της OpenAI
Σύμφωνα με το Reuters, Alphabet και Nvidia επενδύουν στην SSI του Ίλια Σάτσκεβερ που είχε αποχωρήσει πέρυσι από την OpenAI δημιουργό του ChatGTP

Πισσαρίδης (LSE): Η μάχη για την AI κερδίζεται με επενδύσεις και αλλαγές
Για την ανάγκη επενδύσεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τα βήματα που πρέπει να κάνει η Ευρώπη ώστε να μη χάσει ακόμα περισσότερο έδαφος από τις ΗΠΑ, μίλησε ο Χριστόφορος Πισσαρίδης, Regius Professor, London School of Economics and Political Science

Παπαστεργίου: Ειδική γραμματεία για την AI στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
«Η Ελλάδα είναι ένα τρένο που ξεκινάει σιγά σιγά και θα τρέξει γρήγορα. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να αντιμετωπίσουμε ενδεχόμενα προβλήματα για να μην χάσουμε χρόνο», σημείωσε ο κ. Ππαστεργίου