Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την Παρασκευή, ότι εκταμίευσε 24,9 δισεκατομμύρια ευρώ στην Ιταλία σε προχρηματοδότηση, που ισοδυναμεί με το 13% της επιχορήγησης και του δανείου της χώρας στο πλαίσιο του μηχανισμού ανάκαμψης και ανθεκτικότητας (RRF).
Η Ιταλία είναι μία από τις πρώτες χώρες που λαμβάνουν προχρηματοδότηση βάσει του RRF. Η προχρηματοδότηση θα βοηθήσει στην έναρξη της εφαρμογής των κρίσιμων επενδυτικών και μεταρρυθμιστικών μέτρων που περιγράφονται στο σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της Ιταλίας.
Η χώρα πρόκειται να λάβει συνολικά 191,5 δισεκατομμύρια ευρώ καθ ‘όλη τη διάρκεια ζωής του σχεδίου της (68,9 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιχορηγήσεις και 122,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε δάνεια).
Η σημερινή εκταμίευση ακολουθεί την πρόσφατη επιτυχή εφαρμογή των πρώτων πράξεων δανεισμού στο πλαίσιο της NextGenerationEU. Μέχρι το τέλος του έτους, η Επιτροπή σκοπεύει να συγκεντρώσει συνολικά έως και 80 δισεκατομμύρια ευρώ σε μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση, που θα συμπληρωθεί με βραχυπρόθεσμους λογαριασμούς της ΕΕ, για τη χρηματοδότηση των πρώτων προγραμματισμένων εκταμιεύσεων σε κράτη μέλη στο πλαίσιο της NextGenerationEU.
Μέρος της NextGenerationEU, το RRF θα παράσχει 723,8 δισεκατομμύρια ευρώ (σε τρέχουσες τιμές) για την υποστήριξη επενδύσεων και μεταρρυθμίσεων σε όλα τα κράτη μέλη. Το ιταλικό σχέδιο εντάσσεται στην πρωτοφανή ανταπόκριση της ΕΕ για να βγει ισχυρότερη από την κρίση COVID-19, προωθώντας τις πράσινες και ψηφιακές μεταβάσεις και ενισχύοντας την ανθεκτικότητα και τη συνοχή στις κοινωνίες μας.
Υποστήριξη μετασχηματιστικών επενδύσεων και μεταρρυθμιστικών έργων
Το RRF στην Ιταλία χρηματοδοτεί επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις που αναμένεται να έχουν βαθιά μετασχηματιστική επίδραση στην οικονομία και την κοινωνία της Ιταλίας.
Ειδικότερα:
Εξασφάλιση της πράσινης μετάβασης: Με 32,1 δισεκατομμύρια ευρώ, περισσότερες περιοχές θα ενσωματωθούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας και θα ολοκληρωθούν οι σιδηροδρομικοί εμπορευματικοί διάδρομοι. Θα ενισχύσει επίσης τις βιώσιμες τοπικές μεταφορές μέσω της επέκτασης ποδηλατόδρομων, μετρό, τραμ και λεωφορείων μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής σταθμών φόρτισης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλη τη χώρα και σημείων ανεφοδιασμού υδρογόνου για οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές.
Υποστήριξη της ψηφιακής μετάβασης: 13,4 δισεκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν για την προώθηση της υιοθέτησης ψηφιακών τεχνολογιών από εταιρείες μέσω φορολογικού πίστωσης που στοχεύει στην υποστήριξη και επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού τους.
Ενίσχυση της οικονομικής και κοινωνικής ανθεκτικότητας: 26 δισεκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν για την αύξηση της προσφοράς εγκαταστάσεων παιδικής μέριμνας, τη μεταρρύθμιση του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού, τη βελτίωση των ενεργών πολιτικών για την αγορά εργασίας καθώς και τη συμμετοχή των γυναικών και των νέων στην αγορά εργασίας και την ενίσχυση της επαγγελματικής κατάρτισης, την επένδυση στο σύστημα μαθητείας Ε Επιπλέον 3,7 δισ. Ευρώ θα διατεθούν για τη μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας απασχόλησης, την ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας και τη μεταρρύθμιση και την ψηφιοποίηση των αστικών και ποινικών δικαστηρίων για τη μείωση της διάρκειας των δικαστικών διαδικασιών. Περαιτέρω επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις θα ενισχύσουν το επιχειρηματικό περιβάλλον βελτιώνοντας τις δημόσιες συμβάσεις και τις τοπικές δημόσιες υπηρεσίες, μειώνοντας τις καθυστερήσεις πληρωμών και αφαιρώντας τα εμπόδια στον ανταγωνισμό.
Η πρόεδρος Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε: «Η σημερινή πρώτη εκταμίευση κεφαλαίων στο πλαίσιο της NextGenerationEU στην Ιταλία ξεκινά μια μόνιμη ανάκαμψη στη χώρα. Η ΕΕ στάθηκε σε πλήρη αλληλεγγύη μαζί σας καθ ‘όλη τη διάρκεια της κρίσης. Θα μείνουμε στο πλευρό σας καθώς έρχονται πιο φωτεινές μέρες. Το σχέδιο αποκατάστασής σας, Italia Domani, δείχνει το επίπεδο φιλοδοξίας που απαιτείται για να καταστεί η χώρα κινητήριος δύναμη για ολόκληρη την Ευρώπη. Γιατί μια ισχυρή Ευρώπη χρειάζεται μια ισχυρή Ιταλία ».
Latest News
Γιατί οι ιδιωτικές εταιρείες στον κόσμο πρέπει να παρακολουθούν τις γεωπολιτικές απειλές
Σχεδόν κάθε εταιρεία κινδυνεύει πλέον από...γεωπολιτική ζημία και είναι επιτακτική ανάγκη να κατανοήσουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν
Ποιοι απαλλάσονται από τον φόρο κληρονομιάς - Ακόμη ένα τολμηρό βήμα για τη Βρετανία
Από την κατάθεση του προϋπολογισμού στη Βρετανία μέχρι τις μεγάλες αλλαγές που θέλουν οι Εργατικοί, η κυβέρνηση αξιολογεί τον αντίκτυπο των μέτρων
O CEO της Virgin Atlantic αποκαλεί τον προϋπολογισμό της Βρετανίας «φόρο στην ανάπτυξη»
Πυρά του Σάι Βάις της Virgin Atlantic κατά Εργατικών και Συντηρητικών ότι δεν αναγνωρίζουν ως στρατηγικό πλεονέκτημα τις αερομεταφορές
Εχθρός των «δυναστειών» πλούτου δηλώνει ο Μπάφετ - Πού δωρίζει άλλα 1,1 δισ δολάρια
Ο μεγιστάνας Γουόρεν Μπάφετ έχει συγκεντρώσει προσωπική περιουσία 150 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αλλά δεν την αφήνει στα 3 παιδιά του
Το σκληρό πόκερ της UniCredit και τα σενάρια για τραπεζικούς «γάμους» [γράφημα]
Τροχοπέδη για διασυνοριακούς πρωταθλητές οι αντιδράσεις κυβερνήσεων που θέλουν να προστατεύσουν εθνικούς πρωταθλητές
Ο Μπάιντεν υπόσχεται επενδύσεις 1 τρισ. αλλά οι επενδυτές... φοβούνται τον Τραμπ
Σε ποιους κλάδους εταιρείες έχουν δεσμευτεί να επενδύσουν περισσότερα από 1 τρισεκατομμύριο δολάρια στο έδαφος των ΗΠΑ
Capital Economics: Ο Τραμπ δεν είναι το μόνο πρόβλημα για τις αγορές
Οι τρεις σημαντικές πτυχές που εντοπίζει το Capital Economics κάτω από το ραντάρ των επενδυτών και επηρεάζουν την παγκόσμια οικονομία
«Ρίχνει« το δολάριο ο εκλεκτός του Τραμπ για το υπουργείο Οικονομικών
Οι αποδόσεις των αμερικανικών ομολόγων μειώνονται καθώς ο διαχειριστής hedge fund επελέγη για το κουρυφαίο κυβερνητικό πόστο
Γιατί οι «μεγάλοι» παίρνουν πάντα τις ισχυρές θέσεις στην Κομισιόν
Το Politico «σκάναρε» τις θέσεις που λαμβάνουν οι Επίτροποι της ΕΕ ανάλογα με τη χώρα προέλευσης τόσο παλαιότερα όσο και τώρα - Τα συμπεράσματα
Η γαλλική κυβέρνηση σχεδιάζει την «εθνικοποίηση» της Atos
Η Atos, κάποτε θεωρούνταν ένας από τους πρωταθλητές της Ευρώπης στον τομέα του λογισμικού και της τεχνολογίας, πλέον βρίσκεται στο χείλος της οικονομικής κατάρρευσης