Από το μεσημέρι της Πέμπτης και υπό άκρα μυστικότητα βρίσκονται στο κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης οι δύο πίνακες που είχαν κλαπεί τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου 2012 από τις αίθουσες της. Το “Γυναικείο Κεφάλι” του Πάμπλο Πικάσο – δώρο του ζωγράφου στον ελληνικό λαό για τη γενναία αντίστασή του κατά τη διάρκεια της ναζιστικής Κατοχής – και ο “Μύλος” του Πιετ Μοντριάν βρίσκονται ήδη στα εργαστήρια συντήρησης του μουσείου και θα δεχτούν τις φροντίδες των ειδικών που εδώ και εβδομάδες ανέμεναν την επιστροφή τους.
Tα δυο έργα θα πρέπει να εξεταστούν ενδελεχώς όχι μόνο για να διαπιστωθεί η κατάστασή τους και να προχωρήσει η συντήρηση τους δεδομένου ότι για εννέα χρόνια βρίσκονταν σε ακατάλληλες συνθήκες φύλαξης, αλλά και για να συνταχθεί το πόρισμα του πραγματογνώμονα βάσει του οποίου θα πιστοποιηθεί η γνησιότητα των έργων και θα γίνει επισήμως η απόδοση τους στις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης.
Αν και το βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελιοδικών Αθήνας, με το οποίο ορίζεται ως μεσεγγυούχος το μουσείο από το οποίο αφαιρέθηκαν οι πίνακες, είχε εκδοθεί στις 30 Ιουλίου, όπως είχαν παρουσιάσει αποκλειστικά ΤΑ ΝΕΑ, η παράδοση των έργων έγινε μετά από 13 ημέρες. Ο ενδιάμεσος χρόνος ήταν απαραίτητος ώστε να ολοκληρωθούν οι τυπικές διαδικασίες που ορίζει ο νόμος για την καθαρογραφή και την επίδοση του βουλεύματος στα διάδικα μέρη, δηλαδή τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αθηνών, στην οποία φυλάσσονταν τα έργα μετά τον εντοπισμό τους καθ υπόδειξη του δράστη- και την Εθνική Πινακοθήκη.
Η παράδοση των έργων στο νεόδμητο κτίριο της οδού Βασιλέως Κωνσταντίνου δεν βάζει και οριστικό τέλος στην περιπέτεια των δύο πινάκων. Κι αυτό διότι με το βούλευμα διατάσσεται επιπλέον η διενέργεια πραγματογνωμοσύνης από τον 6ο Τακτικό Ανακριτή, κ. Αθανάσιο Μαρνέρη, μέσω της οποίας θα διαπιστωθεί η γνησιότητα των έργων, θα καθοριστεί η αξία τους και θα διαπιστωθεί αν έχουν υποστεί τυχόν φθορές κατά το χρονικό διάστημα που βρίσκονταν στα χέρια του δράστη. Μετά την έκδοση του πορίσματος του πραγματογνώμονα η διαδικασία θα έχει λήξει οριστικά και πλέον η Εθνική Πινακοθήκη θα αναγνωριστεί ως ο νόμιμος κάτοχος τους.
Latest News
Τίλντα Σουίντον: Θα βραβευτεί με την Τιμητική Χρυσή Άρκτο στη Berdinale
«Το να τιμώμαι με αυτόν τον τρόπο από το συγκεκριμένο φεστιβάλ είναι για μένα βαθιά συγκινητικό», δήλωσε η Τίλντα Σουίντον για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου.
«Αγγέλικα Κοροβέση: Γλυπτική»: Το βιβλίο – λεύκωμα της Aggelika Korovessi
Το βιβλίο - λεύκωμα της Aggelika Korovessi, με τίτλο "Αγγέλικα Κοροβέση: Γλυπτική", του οποίου η έκδοση είναι μια ευγενική χορηγία του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ
Κομμένο πεπόνι αξίας 26 εκατ. φέρνει πόλεμο στους Christie’s
Ο οίκος Christie’s μηνύει τον πλειοδότη του Le Melon entamé, ενός αριστουργήματος νεκρής φύσης, γιατί δεν έχει πληρωθεί
Τα «μοντέλα» της Jaguar και ο διάλογος για την «πρόκληση» στη διαφήμιση
Αίσθηση προκαλεί η τελευταία καμπάνια της αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar. Παρελαύνουν ανδρικά και γυναικεία μοντέλα με έντονο μακιγιάζ, αλλά δεν εμφανίζεται ούτε ένα αυτοκίνητο
Ποια είναι η κολομβιανή Τέιλορ Σουίφτ
Φέτος, το άλμπουμ Mañana Será Bonito της KarolG ήταν το τέταρτο σε μεταδόσεις παγκοσμίως στο Spotify
Έσοδα 2,1 δισ. και 10 εκατ. εισιτήρια σε 149 παραστάσεις: Τα κέρδη ρεκόρ για την Τέιλορ Σουίφτ
Η Σουίφτ ολοκλήρωσε την περιοδεία με μια τελευταία παράσταση το βράδυ της Κυριακής στο Βανκούβερ του Καναδά.
Το αστρονομικό ποσό που πωλείται ένα θρυλικό βιολί
Ένα βιολί Στραντιβάριους 300 ετών θα μπορούσε να πουληθεί για ένα ρεκόρ 18 εκατομμυρίων δολαρίων σε δημοπρασία
«Ακατάλληλη» γκάφα της Μattel - Τύπωσε... πορνογραφικό σάιτ σε συσκευασία κούκλας
Η Μattel κυκλοφόρησε τις κούκλες που τραγουδούν τον περασμένο μήνα, πριν από την κυκλοφορία της ταινίας Wicked
Γλυπτά του Παρθενώνα: Υπάρχει πρόοδος αλλά απέχουμε από συμφωνία, λέει ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου
Εχει γίνει πρόοδος στις διαπραγματεύσεις, ωστόσο ακόμη μένει «κάποια απόσταση» προτού συναφθεί «οποιαδήποτε συμφωνία» για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, λέει ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου
Ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ δεν βλέπει με καλό μάτι την ΑΙ
«Πολύ άδικο» για τις εταιρείες τεχνολογίας να χρησιμοποιούν τη δουλειά των καλλιτεχνών χωρίς να τους πληρώνουν, λέει ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ