Η Siemens Mobility και η Continental Engineering Services (CES) θα συνεργαστούν μελλοντικά για την ανάπτυξη και την κατασκευή παντογράφων για φορτηγά. Στον πυρήνα της συνεργασίας βρίσκεται η τεχνολογία eHighway της Siemens Mobility που τροφοδοτεί φορτηγά με ηλεκτρική ενέργεια μέσω εναέριων γραμμών.
Πιο αναλυτικά, η συνεργασία στοχεύει στην ηλεκτροδότηση βασικών τμημάτων του δικτύου αυτοκινητόδρομων της Γερμανίας με εναέριες γραμμές και, συνεπώς, στη σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 από τα φορτηγά. Η νέα συνεργασία συνδυάζει τεχνογνωσία από δύο τεχνολογικούς κόσμους: η Siemens Mobility είναι ειδικός στην ηλεκτροκίνηση σιδηροδρόμων, ενώ η Continental Engineering Services είναι πάροχος υπηρεσιών ανάπτυξης και παραγωγής για τεχνολογίες αυτοκινήτων. Οι δύο εταιρείες θα συνδυάσουν την τεχνογνωσία τους για να επιτύχουν τη γρήγορη παραγωγή παντογράφων για φορτηγά.
«Οι εμπορευματικές μεταφορές μέσω αυτοκινητοδρόμων διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Στη Γερμανία, αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο όλων των εκπομπών CO2 στον τομέα των μεταφορών. Οι κατασκευαστές φορτηγών υλοποιούν διάφορες ιδέες για να μειώσουν αυτή την επιβάρυνση. Με τον eHighway, η Siemens Mobility έχει ήδη αναπτύξει μια τεχνολογία έτοιμη προς χρήση ώστε οι μεταφορές των φορτηγών να είναι ενεργειακά και οικονομικά αποδοτικές και χωρίς να εκπέμπουν CO2. Η ίδια τεχνολογία μπορεί να συνδυαστεί με άλλα συστήματα κίνησης και να γίνει η βάση για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής σε αυτόν τον τομέα», λέει ο Michael Peter, CEO της Siemens Mobility.
Στον eHighway, τα φορτηγά μπορούν να λειτουργούν πλήρως με ηλεκτρική ενέργεια και ταυτόχρονα να φορτίζουν τις μπαταρίες τους χωρίς να χρησιμοποιούν καύσιμο. «Στη CES, εφαρμόζουμε την αρχή της ηλεκτροδότησης σιδηροδρόμων στον αυτοκινητόδρομο. Οι παντογράφοι θα αναπτυχθούν περαιτέρω και θα κατασκευαστούν για να πληρούν τα πρότυπα της αυτοκίνησης. Η συνεργασία μεταξύ της Siemens Mobility και της Continental Engineering Services σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη κλιματικά ουδέτερων εμπορευματικών μεταφορών», εξηγεί ο Dr. Christoph Falk-Gierlinger, CEO της CES.
Η ειδοποιός διαφορά με τον eHighway είναι ότι δεν χρειάζεται να ηλεκτροδοτηθούν ολόκληροι οι αυτοκινητόδρομοι. Η «Εθνική Πλατφόρμα για το Μέλλον της Κινητικότητας», μια πρωτοβουλία καινοτομίας του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Μεταφορών, συνιστά έως το 2030 να εξοπλιστούν 4.000 χιλιόμετρα συστημάτων τροφοδοσίας με ηλεκτρική ενέργεια μέσω εναέριων γραμμών, λαμβάνοντας υπόψη ότι η κατανάλωση περίπου δύο τρίτων της κατανάλωσης καυσίμου σε μεγάλες αποστάσεις πραγματοποιείται στα 4.000 από τα 13.000 χιλιόμετρα του δικτύου αυτοκινητόδρομου με τη μεγαλύτερη χρήση. Εάν αυτός ο πυρήνας δικτύου μπορεί να ηλεκτροδοτηθεί και τα φορτηγά που κινούνται στις διαδρομές με ηλεκτρικούς κινητήρες (μπαταρία, υβριδικά, υδρογόνο) μπορούν να τροφοδοτούνται εύκολα με ηλεκτρική ενέργεια, αυτό θα συμβάλει σημαντικά στην προστασία του κλίματος.
Ο eHighway της Siemens Mobility δοκιμάζεται επί του παρόντος σε τρεις δημόσιες διαδρομές στη Γερμανία: στον αυτοκινητόδρομο Α5 στην πολιτεία της Έσσης μεταξύ του κόμβου Zeppelinheim/ Cargo City Süd στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και Darmstadt/Weiterstadt, στο ομόσπονδο κρατίδιο του Schleswig-Holstein στον αυτοκινητόδρομο Α1 μεταξύ των κόμβων Reinfeld και Lübeck, και στον ομοσπονδιακό αυτοκινητόδρομο B462 στην πολιτεία Μπάντεν-Βυρτεμβέργη μεταξύ Kuppenheim και Gaggenau. Οι δοκιμές πεδίου του eHighway χρηματοδοτούνται από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Περιβάλλοντος, Διατήρησης της Φύσης και Πυρηνικής Ασφάλειας. Επιπλέον, το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών υποστηρίζει την περαιτέρω χρήση των εναέριων γραμμών για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων στα λεγόμενα cluster καινοτομίας και σκοπεύει να ξεκινήσει πιλοτικά τη λειτουργία μεγάλων συστημάτων έως το 2023. Η Siemens Mobility και η CES σχεδιάζουν να δημιουργήσουν το κύριο σύστημα εναέριας τροφοδοσίας για φορτηγά στην Ευρώπη.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων