
Πολλές εταιρείες επικαλούνται την έλλειψη χρηματοδότησης, λέγοντας ότι τις εμποδίζει από την ικανότητα ποσοτικοποίησης του αποτυπώματος άνθρακα. Αλλά και το χρήμα να υπήρχε οι περισσότεροι δεν κατανοούν τι πρέπει να κάνουν και πως μπορεί αυτό να γίνει.
Τον Μάιο, η βρετανική κυβέρνηση κάλεσε τις μικρές επιχειρήσεις να ηγηθούν της προσπάθειας και να δεσμευτούν να φτάσουν σε καθαρό μηδενικό αποτύπωμα έως το 2050 ή νωρίτερα. Αλλά όπως και άλλες κυβερνήσεις που εξαγγέλλουν παρόμοιες φιλοδοξίες δεν ξεκαθαρίζει στους πολίτες πώς θα γίνει αυτό.
Μέτρα όπως η μείωση του κόστους μεταφοράς και θέρμανσης ή η χρήση λιγότερων συσκευασιών μπορούν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα μιας εταιρείας και να την βοηθήσουν να φτάσει στο «καθαρό μηδέν» – την ισορροπία μεταξύ της ποσότητας αερίου θερμοκηπίου που παράγεται και της ποσότητας που απομακρύνεται από την ατμόσφαιρα.
Αλλά για τους περισσότερους μικρούς επιχειρηματίες αυτά είναι αχαρτογράφητα νερά. Μόνο μία στις 10 από περισσότερες από χίλιες εταιρείες που ερευνήθηκαν από τα Βρετανικά Εμπορικά Επιμελητήρια (BCC) μετρούν το αποτύπωμα άνθρακα και σήμερα μόνο το 26% των μεγαλύτερων επιχειρήσεων με περισσότερους από 50 υπαλλήλους μετρούν το δικό τους αποτύπωμα.
Τα ευρήματα δείχνουν επίσης ότι μία στις πέντε επιχειρήσεις δεν καταλαβαίνει πλήρως τον όρο “καθαρό μηδέν” και σχεδόν το ένα τρίτο δεν έχει ακόμη αναζητήσει συμβουλές ή πληροφορίες που θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν ένα σχέδιο για να φτάσουν στο καθαρό μηδέν ή να βελτιώσουν τη βιωσιμότητά τους.
Σχεδόν τα δύο τρίτα των επιχειρήσεων που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι δεν βλέπουν τους καθαρούς μηδενικούς στόχους ως υψηλή προτεραιότητα μετά την πανδημία, αν και σχεδόν οι μισές δήλωσαν ότι οι πελάτες τους ανησυχούν για το περιβάλλον.
Αν και η βρετανική κυβέρνηση δημοσιεύει παράγοντες εκπομπών που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να επεξεργάζονται το αποτύπωμα άνθρακα με βάση τις δραστηριότητές τους, οι μικροί επιχειρηματίες βρίσκονται απέναντι σε ένα βουνό αποφάσεων για το πώς να κάνουν τις επιχειρήσεις τους φιλικότερες προς το περιβάλλον, επειδή οι κυβερνητικές νουθεσίες δεν είναι σαφείς.
Το να συμβουλευτούν ειδικούς αποτελεί μια πολύ δαπανηρή λύση. Η βρετανική κυβέρνηση είχε ένα σχέδιο μέσω του Carbon Trust, το οποίο σήμαινε ότι οι μικρότερες επιχειρήσεις μπορούσαν να έχουν δωρεάν συμβουλές, αλλά το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήθηκε αργότερα.
Προς το παρόν η έλλειψη συγκεκριμένου πλαισίου, αλλά και κατευθυντήριων οδηγιών θα συνεχίσουν να αποτρέπουν τους μικρούς Βρετανούς επιχειρηματίες από το να προβούν σε εκείνες τις ενέργειες οι οποίες πραγματικά θα μείωναν το αποτύπωμα εκπομπών άνθρακα.
Ταυτόχρονα το κόστος της μετάβασης από μόνο του τρομάζει αυτούς τους επιχειρηματίες οι οποίοι δεν μπορούν από μόνοι τους να υπολογίσουν αν και πότε θε μπορούν να αποσβέσουν τις όποιες δαπάνες προς αυτή την κατεύθυνση.


Latest News

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα;
Η νέα έρευνα της Saleforce επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον σημαντικότερη από τις χρεώσεις και τα επιτόκια για τη διατήρηση των πελατών στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Περισσότερες γυναίκες στα διοικητικά συμβούλια - Τα κριτήρια
Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου θεσμοθετείται υποχρεωτική συμμετοχή των γυναικών σε ποσοστό τουλάχιστον κατά 33% στα ΔΣ των εισηγμένων εταιρειών

Το τοξικό εργασιακό περιβάλλον φέρνει αποχωρήσεις - Πόσοι έφυγαν από τη δουλειά τους
Τα ευρήματα της έρευνας Workmonitor της Randstad για τις προσδοκίες των εργαζομένων

Το 93% των στελεχών πληροφορικής σχεδιάζει να εφαρμόσει AI Agents
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας της Salesforce δείχνουν ότι η αυξανόμενη ζήτηση στον τομέα της πληροφορικής δημιουργεί νέες ευκαιρίες για βελτίωση της αποδοτικότητας με χαμηλότερο κόστος, μέσω των ΑΙ Agents

Οι εταιρείες έχουν νέο... δίλημμα - ΑΙ ή Gen Z για θέσεις εργασίες;
Tο 40% των μάνατζερ θα προτιμούσε να προσλάβει ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης αντί για πτυχιούχους της Gen Z