Ο νόμος Open App Markets εισήχθη την Τετάρτη για συζήτηση στην αμερικανική Γερουσία από μία ομάδα γερουσιαστών προερχόμενων και από τα δύο κόμματα, Δημοκρατικούς και Ρεπουμπλικάνους. Η απάντηση των Apple και Google ήρθε σχεδόν άμεσα: σχημάτισαν ομάδα άσκησης πίεσης και προέβησαν σε σχετική, αιχμηρή ανακοίνωση.
Στην εν λόγω ανακοίνωση τονίζεται ότι ο προτεινόμενος νόμος «είναι δάκτυλο στο μάτι όλων αυτών που αγόρασαν μία iPhone ή Android συσκευή επειδή ακριβώς τα τηλέφωνα και τα app stores είναι ασφαλή, αξιόπιστα και εύκολα στη χρήση». Η δήλωση ήρθε από την ομάδα «Chamber of Progress» που αυτοπροσδιορίζεται ως μία «νέα κέντρο-αριστερή συμμαχία της τεχνολογικής βιομηχανίας που προωθεί το προοδευτικό μέλλον της τεχνολογίας», σύμφωνα με το Wired.
Πέρα από τις Google και Apple στους συνιδρυτές της κίνησης υπάρχουν άλλοι 20 «εταιρικοί συνεργάτες». Σε αυτούς περιλαμβάνονται εταιρείες κολοσσοί όπως οι Amazon, Facebook και Twitter.
Μπορεί η συγκεκριμένη ομάδα να υποστηρίζει ότι δεν ταυτίζεται με τα συμφέροντα των συμμετεχόντων εταιρειών ωστόσο είναι αλήθεια ότι η Apple εξέδωσε μια ανάλογη ανακοίνωση που ουσιαστικά μεταφέρει το ίδιο μήνυμα.
«Στην Apple, επικεντρώνουμε την προσοχή μας στη διατήρηση ενός App Store στο οποίο οι άνθρωποι μπορούν να έχουν τη σιγουριά ότι κάθε εφαρμογή που υπάρχει εκεί πληροί αυστηρές προδιαγραφές, ενώ η ιδιωτικότητα και η ασφάλεια είναι εγγυημένες», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας. Η Google από την πλευρά της δεν προέβη σε άμεση ανακοίνωση, αλλά κατά το παρελθόν έχει υποστηρίξει ότι το Android είναι περισσότερο ανοικτό σε άλλα app stores (καταστήματα εφαρμογών) και sideloaded apps (δηλαδή εφαρμογές που μπορούν εγκατασταθούν ανεξάρτητα) σε σχέση με το iOS.
Τι προβλέπει ο νόμος Open App Markets
Σύμφωνα με τους Αμερικανούς νομοθέτες, «οι Apple και Google έχουν τον πλήρη έλεγχο τόσο των κυρίαρχων λειτουργικών συστημάτων όσο και των app stores γεγονός που τους επιτρέπει να ορίζουν αποκλειστικά τους όρους της αγοράς εφαρμογών, να περιορίζουν τον ανταγωνισμό και να ελέγχουν τις επιλογές των καταναλωτών».
Κάπου εδώ έρχεται ο νόμος Open App Markets, μέσω του οποίου επιχειρείται να προστατευθούν τα δικαιώματα των δημιουργών μίας εφαρμογής, να μπορούν να ενημερώνουν τους καταναλωτές για χαμηλότερες τιμές αλλά και να μπορούν να προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές.
Μία άλλη παράμετρος τους νόμου είναι η προστασία του sideloading των εφαρμογών σε συνδυασμό με την ώθηση εφαρμογών που προέρχονται από νεοφυείς επιχειρήσεις και ανεξάρτητα app stores. Το sideloading είναι η δυνατότητα των χρηστών να μπορούν να κατεβάσουν μία εφαρμογή από οπουδήποτε και στη συνέχεια να μπορούν να την εγκαταστήσουν στην φορητή τους συσκευή.
Απώτερος στόχος είναι να μπορούν οι developers να προσφέρουν νέες εμπειρίες στους χρήστες και να μπορούν να εκμεταλλεύονται πλήρως τις δυνατότητες των συσκευών. Επίσης, να δοθεί στους ίδιους τους καταναλωτές περισσότερος έλεγχος επί των συσκευών τους, να εξαλειφθεί η εκμετάλλευση των developers από τους όρους χρήσης των app stores αλλά και να τεθεί ένα πλαίσιο κανόνων για να προστατευθεί η ιδιωτικότητα και η ασφάλεια των καταναλωτών.
Ο νόμος, που ξεκάθαρα στοχεύει τις Apple και Google, προβλέπει ότι οι δύο εταιρείες θα πρέπει να «επιτρέψουν και να παρέχουν πλήρη πρόσβαση» στους χρήστες, ώστε να μπορούν να «επιλέξουν ανάμεσα στα επίσημα App Stores ή αντίστοιχα τρίτων μερών, τα οποία θα είναι στις default επιλογές». Επιπλέον, Apple και Google θα πρέπει να επιτρέψουν στους χρήστες να μπορούν να «κρύψουν ή να διαγράψουν εφαρμογές και App Stores που παρέχονται ή είναι προ-εγκατεστημένες από τον δημιουργό του λειτουργικού συστήματος ή κάποιον επιχειρηματικό συνεργάτη».
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το Android επιτρέπει το sideloading και τα app stores τρίτων μερών, ενώ η Apple διατηρεί πολύ πιο αυστηρό έλεγχο στο δικό της iOS. Σε κάθε περίπτωση οι δύο εταιρείες θα πρέπει σε κάποιο βαθμό να συμμορφωθούν και να αλλάξουν τις επιχειρηματικές πρακτικές τους, εάν ο νόμος προχωρήσει και εφαρμοστεί. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά το γεγονός ότι το Android είναι πιο «ανοικτό» σε σχέση με το iOS, μόλις τον περασμένο μήνα 36 Πολιτείες των ΗΠΑ μήνυσαν την Google τον περασμένο μήνα, υποστηρίζοντας ότι ασκεί «προληπτική καταστολή» ανταγωνιστικών app stores.
Latest News
Προειδοποίηση Google: Μαζί με τον χειμώνα, στην Ευρώπη έρχεται και η ελίτ των ρώσων χάκερ
Η διαβόητη ομάδα hacking «Sandworm» που στοχεύει τα ευρωπαϊκά ενεργειακά δίκτυα σύμφωνα με τη Google
Ο πρωτοπόρος της AI Γιόσουα Μπένγκιο προειδοποιεί: Μπορεί να στραφεί κατά των ανθρώπων
Υπάρχει κίνδυνος η τεχνητή νοημοσύνη να βρεθεί στα χέρια λίγων, λόγω τους κόστους της προειδοποιεί ο Γιόσουα Μπένγκιο
Διπλασιάστηκαν οι κυβερνοεπιθέσεις στον ενεργειακό τομέα - Οι συστάσεις της Eurelectric
Από όλους τους γεωγραφικούς στόχους, οι επιθέσεις σε χώρες της ΕΕ αυξήθηκαν από 9,8% σε 46,5% κατά τους πρώτους έξι μήνες το 2023
H Amazon ανεβάζει στα 8 δισ. δολάρια την επένδυσή της στην Anthropic
H Anthropic αποτελεί τον μεγαλύτερο αντίπαλο της OpenAI στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ συνολικά η Amazon έχει επενδύσει σε αυτή 8 δισ. δολάρια
Πώς να κρατήσετε τα προσωπικά σας δεδομένα μακριά από το dark web
Σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, το dark web, δηλαδή το «σκοτεινό διαδίκτυο», δεν είναι παράνομο και δεν είναι γεμάτο μόνο από κυβερνοεγκληματίες
Προσοχή στις ψεύτικες προσφορές της Black Friday - Προστατέψτε το πορτοφόλι και τα δεδομένα σας
Οι χάκερ αντιγράφουν νόμιμους ιστότοπους και επαναχρησιμοποιούν πρότυπα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου phishing - υποσχόμενοι «είδη πολυτελείας» όπως ρολόγια Rolex και τσάντες Louis Vuitton σε απίστευτες εκπτώσεις
Η Microsoft αποκαλύπτει τις νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες της AI στο Ignite 2024
Έως και 10 φορές πιο αποδοτικές για τις σύγχρονες επιχειρήσεις οι επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη
Εκκληση Microsoft σε Τραμπ να «πιέσει πιο σκληρά» κατά των χάκερ από Ρωσία-Κίνα
Η Microsoft κάνει λόγο για κύμα «κρατικών κυβερνοεπιθέσεων» με στόχο αξιωματούχους της κυβέρνησης των ΗΠΑ και προεκλογικές καμπάνιες
Γιατί τα υποθαλάσσια καλώδια είναι «πειρασμός» για τους σαμποτέρ
Επιχειρήσεις και κυβερνήσεις βασίζονται στα υποθαλάσσια καλώδια για κρίσιμες δραστηριότητες - Πόσο ασφαλή είναι και πώς προκαλούνται φθορές
Η Baidu έκανε την έκπληξη - Πτώση εσόδων αλλά μικρότερη από το αναμενόμενο
Η Baidu κατέγραψε αύξηση 12% των εσόδων της από μη διαδικτυακό μάρκετινγκ στα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια