Ξεκίνησαν το περασμένο Σάββατο και βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη τα έργα ανάπλασης της κάτω Πλατείας Συντάγματος, συνολικού εμβαδού 1.000 τετραγωνικών μέτρων.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του δήμου, η ανάπλαση είχε προβλεφθεί από το 2004 με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τα τωρινά έργα είναι το πρώτο από όσα περιλαμβάνει ο Μεγάλος Περίπατος που θα λάβει την τελική του μορφή, καθώς ολοκληρώνεται η περίοδος πιλοτικής εφαρμογής.
Ο προϋπολογισμός της ανάπλασης ανέρχεται στο ποσό του 1,3 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από ευρωπαϊκούς πόρους (ΕΣΠΑ).
Στόχος είναι οι σχετικές εργασίες να έχουν περατωθεί στο προσεχές εξάμηνο. Μεταξύ άλλων, θα υπάρξει νέα δαπεδόστρωση από πλάκες μαρμάρου στο σύνολο της κάτω πλατείας ενώ στην έξοδο της Ερμού η διάστρωση θα γίνει με κυβόλιθους, ώστε να ενοποιείται αισθητικά η Ερμού με το Σύνταγμα. Παράλληλα, γκρι πλάκες μαρμάρου θα προσδώσουν ρυθμό στο δάπεδο. Επιπλέον, δύο διαμήκεις πέργκολες θα κατασκευαστούν, ώστε να παρέχουν επιπλέον σκίαση και να γίνεται με αρμονικό τρόπο η οργάνωση των τραπεζοκαθισμάτων.
Τέλος, προβλέπεται τοποθέτηση νέου σύγχρονου φωτισμού, συμβατού με το σημείο και την αρχιτεκτονική του χώρου. Στη δεξιά πλευρά της οδού Φιλελλήνων κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων, στο τμήμα μεταξύ Καραγεώργη Σερβίας και Ερμού το μέσο πλάτος επέκτασης του πεζοδρομίου ανέρχεται σε 7,80 μ. ενώ στο τμήμα μεταξύ Ερμού και Μητροπόλεως το μέσο πλάτος επέκτασης ανέρχεται σε 5,20 μ.
Στη νέα πλατεία θα φυτευτούν 28 νέα μεγάλα δέντρα που προοπτικά θα συμβάλουν στο μικροκλίμα της πλατείας. Παράλληλα, κοντά στα δέντρα θα τοποθετηθούν μεγάλα καθιστικά, που θα προσφέρουν άνετη στάση. Θα γίνει και τοποθέτηση νέου αστικού εξοπλισμού (κάδοι απορριμμάτων, δύο δημόσιες κρήνες, σχάρες ομβρίων, σχάρες δέντρων κ.λπ.).
Επίσης, θα δημιουργηθεί μια σύγχρονη διάβαση προς την «κεντρική» πλατεία Συντάγματος, περισσότερο φιλική που θα δημιουργεί συνθήκες πρόσθετης οδικής ασφάλειας και θα διασυνδέει λειτουργικά τις ροές πεζών. Φωτιστικά στο δάπεδο της ασφάλτου, συγχρονισμένα με τους σηματοδότες, θα δημιουργούν αίσθηση πρόσθετης ασφαλείας, κυρίως τις βραδινές ώρες.
Δεν θα διαταραχτεί η κυκλοφορία
Στην ανακοίνωση του δήμου υπογραμμίζεται ότι «βασική μέριμνα ήταν και είναι η πρόκληση της μικρότερης δυνατής επιβάρυνσης στους ανθρώπους που κινούνται, εργάζονται και κάνουν τα ψώνια τους στην περιοχή. Για τον λόγο αυτό, το έργο εκτελείται σταδιακά σε τρία τμήματα. Μόλις ολοκληρώνεται το ένα τμήμα, η κατασκευή θα προχωράει στο επόμενο, ώστε να παραμένουν διαρκώς δύο τμήματα πλήρως λειτουργικά ώστε να εξυπηρετούν τις μετακινήσεις των πεζών στο σημείο. Επιπλέον πολλές από τις εργασίες εκτελούνται νυχτερινές ώρες για να περιοριστεί η όχληση».
Όσον αφορά την κίνηση των υπόλοιπων οχημάτων και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς δεν αλλάζει τίποτα. Οι λωρίδες κυκλοφορίας παραμένουν τέσσερις μεταξύ Καραγιώργη Σερβίας και Ερμού ενώ από το τμήμα Ερμού έως Μητροπόλεως οι λωρίδες παραμένουν τρεις για τα οχήματα και προστίθεται μια δεύτερη λεωφορειολωρίδα. Ακόμη, κατά τη φάση των εργασιών τα δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ διενεργούνται κανονικά, και γίνεται απρόσκοπτα η επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών τους. Όταν ολοκληρωθεί η ανάπλαση θα έχουν τοποθετηθεί στην κάτω Πλατεία Συντάγματος πέντε νέα στέγαστρα στις στάσεις, μεγαλύτερα από τα υφιστάμενα, ώστε να παρέχουν προστασία σε μεγαλύτερο αριθμό επιβατών.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
AVAX: Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά – Το μήνυμα Μιτζάλη
Ο CEO της AVAX Κ. Μιτζάλης, παρουσία Μητσοτάκη, υπέγραψε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου 310 εκατ. ευρώ
Νέα «κίτρινη κάρτα» από την Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους - Δίμηνη προθεσμία στην Αθήνα
Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων