![Ηλεκτροκίνηση – Έρχονται 7 αλλαγές στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/ηλεκτροκίνηση.jpg)
Σε επτά αλλαγές αναμένεται να προχωρήσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» προκειμένου να ενισχύσει το ποσοστό απορρόφησης των πόρων, το οποίο σήμερα είναι χαμηλό. Είναι αξιοσημείωτο ότι από την έναρξη του προγράμματος, το φθινόπωρο του 2020 έως σήμερα η απορρόφηση αντιστοιχεί μόλις στο 31% των πόρων, αν και το ΥΠΕΝ εκτιμά ότι, με τις προωθούμενες τροποποιήσεις, έως το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί η εξαγγελθείσα απορρόφηση των 100 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται σε διαβιβαστικό έγγραφο (α.π. 74291/242/4-8-2021) του Αυτοτελούς Τμήματος Ηλεκτροκίνησης του ΥΠΕΝ που υποβλήθηκε προ ημερών στη Βουλή, ήδη έχουν δρομολογηθεί και πολύ σύντομα θα τεθούν σε εφαρμογή βελτιώσεις στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Συγκεκριμένα, οι αλλαγές θα προβλέπουν τα εξής:
1. Οι εταιρείες θα μπορούν να υποβάλλουν αίτημα υπαγωγής για την αγορά ή μίσθωση έως και 10 οχημάτων, έναντι τριών ή έξι για τις νησιωτικές περιοχές που ισχύει σήμερα.
2. Οι εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα απόσυρσης ίσου αριθμού οχημάτων με τον αριθμό που αιτούνται προς επιδότηση.
3. Οι εταιρείες θα επιτρέπεται να υποβάλλουν αιτήματα υπαγωγής για την αγορά και εγκατάσταση «έξυπνων» φορτιστών για το 50% των οχημάτων που αιτούνται προς ενίσχυση, υπό την προϋπόθεση ότι η χρήση τους θα είναι αμιγώς εταιρική, και όχι για εμπορικούς σκοπούς, και θα τεκμαίρεται το δικαίωμα εγκατάστασης στον τόπο υλοποίησης.
4. Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους του τουρισμού, της διανομής κατ’ οίκον και της διανομής δεμάτων (courier) θα επιδοτούνται για την αγορά έως 10 ποδηλάτων, με στόχο την προώθηση της μικροκινητικότητας, ειδικά στο… last mile της αλυσίδας διανομής, δηλαδή στην παράδοση στον τελικό καταναλωτή.
5. Σε ότι αφορά στα δίκυκλα και πιο συγκεκριμένα τις κατηγορίες από L5e έως L7e, δηλαδή εκείνες στις οποίες περιλαμβάνονται τα μικρο-αυτοκίνητα, προβλέπεται αύξηση του μέγιστου ποσού επιδότησης, το οποίο θα διαμορφωθεί στα 2.500 ευρώ έναντι των 800 ευρώ που ισχύει σήμερα. Στόχος η προώθηση των τετράτροχων μικρού μεγέθους (λόγω χαρακτηριστικών, μέγιστης ταχύτητας κλπ.), τα οποία ταξινομούνται στην κατηγορία δικύκλων, τρικύκλων αν και το κόστος αγοράς τους κυμαίνεται ανάμεσα στα 8.000 ευρώ και 11.000 ευρώ.
6. Άρση της υποχρέωσης αγοράς του οχήματος στο πέρας της περιόδου χρονομίσθωσης (leasing), κίνητρο το οποίο εκτιμάται ότι θα έχει θετικές επιπτώσεις στους εταιρικούς στόλους.
7. Το ποσό της απόσυρσης για τα ταξί θα αυξηθεί στα 5.500 ευρώ (από 2.500 σήμερα), ωστόσο προβλέπεται συνολικά αύξηση του ποσοστού και ποσού επιδότησή τους αξιοποιώντας και πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Ο στόχος της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» είναι η αύξηση της διείσδυσης ηλεκτρικών οχημάτων στον στόλο οχημάτων που κυκλοφορούν εντός της ελληνικής επικράτειας προκειμένου να περιοριστούν οι εκπομπές ρύπων. Ουσιαστικά χορηγείται ένα «οικολογικό bonus» το οποίο αποδίδεται με την μορφή επιδότησης αγοράς ή μίσθωσης αμιγώς ηλεκτρικών ή υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων εξωτερικής φόρτισης με όριο εκπομπών CO2 τα 50g/km. Τα στατιστικά του ΥΠΕΝ για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά», έως τις 2 Αυγούστου 2021, είναι τα εξής:
- Αριθμός υποβεβλημένων αιτήσεων : 14.990
- Αιτήσεις που έχουν ελεγχθεί : 14.005
- Αιτήσεις που έχουν εγκριθεί ως προς την υπαγωγή τους : 11.002, ποσοστό 78,50%. Για όσες έχουν απορριφθεί προβλέπεται η δυνατότητα υποβολής νέας αίτησης.
- Αιτήματα ολοκλήρωσης : 4.650
- Αιτήματα που έχουν ελεγχθεί και ολοκληρωθεί επιτυχώς :2.500
- Αιτήματα που έχουν πληρωθεί: 1.430, συνολικού ποσού επιδότησης 1.460.500 ευρώ
Επίσης, το επόμενο διάστημα αναμένεται η υπογραφή νέας απόφασης πληρωμής, η οποία αφορά σε 336 αιτήσεις συνολικού ποσού επιδότησης 353.355 ευρώ. Η απορρόφηση, για όλα τα αιτήματα που έχουν υπαχθεί στην δράση φτάνει στα 13.941.070 ευρώ, ποσοστό 31% επί του προϋπολογισμού.
Αναφορικά με το πρόγραμμα εκπόνησης των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) από τους δήμους παρουσιάζονται κάποιες καθυστερήσεις. Η αρχική προθεσμία της 31/3/2021 του Ν. 4710/2020 (για τους μεγάλους και τους μεσαίους δήμους) έχει ήδη παραταθεί δύο φορές, αρχικά για 30/6/2021 και πλέον για 30/9/2021. Για τους 41 μικρούς δήμους της χώρας, με λιγότερους από 3.500 κατοίκους, παραμένει η προθεσμία της 31ης.03.2022 για την υλοποίηση των σχεδίων τους.
Τα ΣΦΗΟ χρηματοδοτούνται από το Πράσινο Ταμείο με 11,5 εκατ. ευρώ και στόχο να καθοριστούν οι κατάλληλες θέσεις εγκατάστασης 10.291 σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη τη χώρα. Συνολικά, 252 μεγάλοι και μεσαίοι δήμοι έχουν υποβάλλει αίτημα για χρηματοδότηση προς το Πράσινο Ταμείο. Από αυτούς οι 235 έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία δημοσίευσης διαγωνισμού ή συμβασιοποίησης ΣΦΗΟ, με τη σχετική προθεσμία να λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου. Έως το τέλος του έτους εκτιμάται ότι θα ακολουθήσει νέα πρόσκληση του Πράσινου Ταμείου και για τους μικρότερους δήμους.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού