Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, στο σύνολο των επιχειρήσεων του τομέα λιανικού εμπορίου, ο κύκλος εργασιών το β’ τρίμηνο 2021 ανήλθε σε 13,5 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 22,9% σε σχέση με το β’ τρίμηνο 2020, όπου είχε διαμορφωθεί σε 10,99 δισ. ευρώ και αύξηση 23,8% σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2021 που είχε διαμορφωθεί σε 10,91 δισ. ευρώ.

Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση είναι:

  • Λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα, 108,5%. Περιλαμβάνεται το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα.
  • Πώληση άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων, 107,7%.

Αντίθετα, οι δραστηριότητες που παρουσίασαν μείωση είναι:

  • Άλλο λιανικό εμπόριο εκτός καταστημάτων, υπαίθριων πάγκων ή αγορών, 5,7%. Περιλαμβάνονται οι άμεσες πωλήσεις ή οι πωλήσεις από πωλητές που πηγαίνουν από σπίτι σε σπίτι (από πόρτα σε πόρτα, πλασιέ), οι πωλήσεις από αυτόματες μηχανές πώλησης, οι άμεσες πωλήσεις καυσίμων (πετρέλαιο θέρμανσης, καυσόξυλα κ.λπ.) που παραδίδονται στο χώρο του πελάτη, οι δραστηριότητες δημοπρασιών που δεν διενεργούνται σε καταστήματα (λιανικές πωλήσεις, εκτός διαδικτύου) και το λιανικό εμπόριο (εκτός καταστημάτων) από εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους.
  • Λιανικό εμπόριο φρούτων και λαχανικών σε ειδικευμένα καταστήματα, 1,2%.

Για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών τον Ιούνιο 2021 ανήλθε σε 2,9 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 16% σε σχέση με τον Ιούνιο 2020 που είχε διαμορφωθεί σε 2,5 δισ. ευρώ και αύξηση 10,2% σε σχέση με τον Μάιο 2021 που είχε διαμορφωθεί σε 2,7 δισ. ευρώ.

Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση είναι:

  • Λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα, 90,8%.
  • Πώληση άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων, 85,9%.

Στον αντίποδα, οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση είναι:

  • Λιανικό εμπόριο βιβλίων σε ειδικευμένα καταστήματα, 18,7%.
  • Λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων σε ειδικευμένα καταστήματα, 14,2%.

Με βάση τα στοιχεία κύκλου εργασιών του οριστικού Στατιστικού Μητρώου Επιχειρήσεων 2018, οι 10 μεγαλύτερες τάξεις οικονομικής δραστηριότητας του τομέα λιανικού εμπορίου είναι:

  • Πώληση αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανοκίνητων οχημάτων
  • Συντήρηση και επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων
  • Χονδρικό εμπόριο μερών και εξαρτημάτων μηχανοκίνητων οχημάτων
  • Λιανικό εμπόριο σε μη ειδικευμένα καταστήματα που πωλούν κυρίως τρόφιμα, ποτά ή καπνό
  • Άλλο λιανικό εμπόριο σε μη ειδικευμένα καταστήματα
  • Λιανικό εμπόριο καυσίμων κίνησης σε ειδικευμένα καταστήματα
  • Λιανικό εμπόριο σιδηρικών, χρωμάτων και τζαμιών σε ειδικευμένα καταστήματα
  • Λιανικό εμπόριο ηλεκτρικών οικιακών συσκευών σε ειδικευμένα καταστήματα
  • Λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα, και
  • Φαρμακευτικά είδη σε ειδικευμένα καταστήματα.

Από αυτές, οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον τζίρο το β’ τρίμηνο του 2021 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 είναι:

  • Συντήρηση και επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων, 104,7%.
  • Λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα, 96,8%.

Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μικρότερη αύξηση είναι:

  • Φαρμακευτικά είδη σε ειδικευμένα καταστήματα, 3,7%.
  • Λιανικό εμπόριο σε μη ειδικευμένα καταστήματα που πωλούν κυρίως τρόφιμα, ποτά ή καπνό, 2,1%.

Παράλληλα, οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών τον Ιούνιο 2021 σε σχέση με τον Ιούνιο 2020 είναι:

  • Λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα, 56,9%.
  • Συντήρηση και επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων, 53,6%.

Ενώ, η δραστηριότητα που παρουσίασε μείωση είναι το ‘Αλλο λιανικό εμπόριο σε μη ειδικευμένα καταστήματα, με πτώση 12,2%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Οι ανταγωνιστές μας «ανοίγουν» την αγορά
Επιχειρήσεις |

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων

Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Επιχειρήσεις |

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025

Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης – Βασιλάκης: Οι υποδομές κλειδί για την τουριστική ανάπτυξη
Επιχειρήσεις |

Βασιλάκης: Οι υποδομές κλειδί για την τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης

«Να κάνουμε κριτική στο Δημόσιο γιατί δεν ξέρει πώς να οργανώσει  διαχρονικά ακόμη και τα χρήματα από αυτοχρηματοδοτούμεν κονδύλια», είπε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχιος Βασιλάκης