
Ο κόσμος κοιτάζει να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, και μια σουηδική εταιρεία μπορεί να έχει μια πιθανή μερική λύση καθώς αλλάζει την παραγωγή χάλυβα αφαιρώντας τα ορυκτά καύσιμα. Η πρώτη παράδοση του «πράσινου χάλυβα» έγινε στη Σουηδία από τη Hybrit στη Volvo AB για δοκιμαστική λειτουργία.
Η πλήρους κλίμακας παραγωγή του υλικού θα ξεκινήσει από το 2026 καθώς η Volvo σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή πρωτοτύπων οχημάτων με πράσινο ατσάλι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Η βιομηχανία χάλυβα είναι ένας από τους σημαντικότερους συντελεστές των εκπομπών θερμοκηπίου, αντιπροσωπεύοντας έως και το 8 % των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.
Η Ιδιοκτησία της SSAB, Hybrit ξεκίνησε δοκιμαστικές εργασίες στο πιλοτικό εργοστάσιό της για χάλυβα που κατασκευάζεται χωρίς τη χρήση άνθρακα στη Lulea, στη βόρεια Σουηδία, πριν από ένα χρόνο. Η εταιρεία στοχεύει να αντικαταστήσει τον άνθρακα οπτανθρακοποίησης, που παραδοσιακά χρειαζόταν για την κατασκευή χάλυβα από μετάλλευμα, με ηλεκτρισμό χωρίς υδρογόνο και χωρίς ορυκτά.
Χάλυβας χωρίς άνθρακα
Οι εργασίες στο πιλοτικό εργοστάσιο ξεκίνησαν το 2018 στην τοποθεσία SSAB στο Luleå της Σουηδίας, όπου οι μηχανικοί δοκίμασαν την άμεση μείωση του σιδηρομεταλλεύματος για να φτιάξουν Direct Reduced Iron (DRI), που ονομάζεται επίσης σπογγοσίδηρος. Το DRI χρησιμοποιείται στη συνέχεια ως παρθένο υλικό μαζί με ανακυκλωμένα σκραπ για χαλυβουργία.
Η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή ενός εργοστασίου για κατασκευή σφαιριδίων σιδηρομεταλλεύματος χωρίς ορυκτά στο Malmberget της Σουηδίας το 2019, όπου τα ορυκτά καύσιμα θα αντικατασταθούν με βιοκαύσιμα για να επιτευχθεί η παραγωγή των. Μια πιλοτική εγκατάσταση αποθήκευσης υδρογόνου κατασκευάζεται επίσης 25-35 μέτρα κάτω από το έδαφος, η οποία αναμένεται να λειτουργήσει από το 2022 έως το 2024. Η εταιρεία εκτιμά ότι το εργοστάσιο θα κοστίσει κοντά στα 2 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες, εκ των οποίων τα 599 εκατομμύρια κορώνες θα δοθούν από την Σουηδική Υπηρεσία Ενέργειας.
Η εταιρεία ετοιμάζεται να δημιουργήσει ένα εργοστάσιο επίδειξης Hybrit έως το 2025, ταυτόχρονα με τη μετατροπή του εργοστασίου υψικαμίνων της SSAB στο Oxelösund στη Σουηδία, η οποία θα επιτρέψει στην SSAB να παράγει χάλυβα με βάση το σίδηρο, χωρίς χρήση άνθρακα για εμπορικούς σκοπούς από το 2026.
Δηλώνοντας ότι η δοκιμαστική πρώτη παράδοση ήταν ένα “σημαντικό βήμα προς μια εντελώς χωρίς άνθρακα αλυσίδα αξίας”, η ίδια η SSAB αντιπροσωπεύει το 10 % των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της Σουηδίας και 7 % των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της Φινλανδίας. “Ο στόχος είναι να παραδώσουμε στην αγορά χάλυβα χωρίς τη χρήση άνθρακα και να επιδείξουμε την τεχνολογία σε βιομηχανική κλίμακα ήδη από το 2026”, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Μια μελέτη προ-σκοπιμότητας, που διεξήχθη το 2016-2017, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο νέος χάλυβας, δεδομένης της σημερινής τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος, του άνθρακα και του κόστους των εκπομπών CO2, θα ήταν 20-30 τοις εκατό πιο ακριβός. Ωστόσο, διαπίστωσε επίσης ότι ο χάλυβας χωρίς τη χρήση άνθρακα θα μπορεί, στο μέλλον, να ανταγωνιστεί στην αγορά τον παραδοσιακό χάλυβα.
Η Volvo είχε δηλώσει τον Ιούνιο ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει αυτοκίνητα χρησιμοποιώντας χάλυβα κατασκευασμένο χωρίς ορυκτά καύσιμα έως το 2026. Ενώ ο χάλυβας είναι ένας από τους σημαντικότερους συντελεστές στις εκπομπές άνθρακα, οι ειδικοί ανησυχούν για τη δυσκολία απανθρακοποίησης αυτού του τομέα. Το διοξείδιο του άνθρακα απελευθερώνεται από τους υψικαμίνους σε αυτές τις βιομηχανίες, πέραν του άνθρακα οπτανθρακοποίησης που χρησιμοποιείται για την απομάκρυνση του οξυγόνου από το σιδηρομετάλλευμα.
Σύμφωνα με αναφορές, η αντικατάσταση του άνθρακα οπτανθρακοποίησης με υδρογόνο αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές από τη χαλυβουργία κατά τουλάχιστον 90 τοις εκατό.


Latest News

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς