Ο κόσμος κοιτάζει να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, και μια σουηδική εταιρεία μπορεί να έχει μια πιθανή μερική λύση καθώς αλλάζει την παραγωγή χάλυβα αφαιρώντας τα ορυκτά καύσιμα. Η πρώτη παράδοση του «πράσινου χάλυβα» έγινε στη Σουηδία από τη Hybrit στη Volvo AB για δοκιμαστική λειτουργία.
Η πλήρους κλίμακας παραγωγή του υλικού θα ξεκινήσει από το 2026 καθώς η Volvo σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή πρωτοτύπων οχημάτων με πράσινο ατσάλι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Η βιομηχανία χάλυβα είναι ένας από τους σημαντικότερους συντελεστές των εκπομπών θερμοκηπίου, αντιπροσωπεύοντας έως και το 8 % των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.
Η Ιδιοκτησία της SSAB, Hybrit ξεκίνησε δοκιμαστικές εργασίες στο πιλοτικό εργοστάσιό της για χάλυβα που κατασκευάζεται χωρίς τη χρήση άνθρακα στη Lulea, στη βόρεια Σουηδία, πριν από ένα χρόνο. Η εταιρεία στοχεύει να αντικαταστήσει τον άνθρακα οπτανθρακοποίησης, που παραδοσιακά χρειαζόταν για την κατασκευή χάλυβα από μετάλλευμα, με ηλεκτρισμό χωρίς υδρογόνο και χωρίς ορυκτά.
Χάλυβας χωρίς άνθρακα
Οι εργασίες στο πιλοτικό εργοστάσιο ξεκίνησαν το 2018 στην τοποθεσία SSAB στο Luleå της Σουηδίας, όπου οι μηχανικοί δοκίμασαν την άμεση μείωση του σιδηρομεταλλεύματος για να φτιάξουν Direct Reduced Iron (DRI), που ονομάζεται επίσης σπογγοσίδηρος. Το DRI χρησιμοποιείται στη συνέχεια ως παρθένο υλικό μαζί με ανακυκλωμένα σκραπ για χαλυβουργία.
Η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή ενός εργοστασίου για κατασκευή σφαιριδίων σιδηρομεταλλεύματος χωρίς ορυκτά στο Malmberget της Σουηδίας το 2019, όπου τα ορυκτά καύσιμα θα αντικατασταθούν με βιοκαύσιμα για να επιτευχθεί η παραγωγή των. Μια πιλοτική εγκατάσταση αποθήκευσης υδρογόνου κατασκευάζεται επίσης 25-35 μέτρα κάτω από το έδαφος, η οποία αναμένεται να λειτουργήσει από το 2022 έως το 2024. Η εταιρεία εκτιμά ότι το εργοστάσιο θα κοστίσει κοντά στα 2 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες, εκ των οποίων τα 599 εκατομμύρια κορώνες θα δοθούν από την Σουηδική Υπηρεσία Ενέργειας.
Η εταιρεία ετοιμάζεται να δημιουργήσει ένα εργοστάσιο επίδειξης Hybrit έως το 2025, ταυτόχρονα με τη μετατροπή του εργοστασίου υψικαμίνων της SSAB στο Oxelösund στη Σουηδία, η οποία θα επιτρέψει στην SSAB να παράγει χάλυβα με βάση το σίδηρο, χωρίς χρήση άνθρακα για εμπορικούς σκοπούς από το 2026.
Δηλώνοντας ότι η δοκιμαστική πρώτη παράδοση ήταν ένα “σημαντικό βήμα προς μια εντελώς χωρίς άνθρακα αλυσίδα αξίας”, η ίδια η SSAB αντιπροσωπεύει το 10 % των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της Σουηδίας και 7 % των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της Φινλανδίας. “Ο στόχος είναι να παραδώσουμε στην αγορά χάλυβα χωρίς τη χρήση άνθρακα και να επιδείξουμε την τεχνολογία σε βιομηχανική κλίμακα ήδη από το 2026”, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Μια μελέτη προ-σκοπιμότητας, που διεξήχθη το 2016-2017, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο νέος χάλυβας, δεδομένης της σημερινής τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος, του άνθρακα και του κόστους των εκπομπών CO2, θα ήταν 20-30 τοις εκατό πιο ακριβός. Ωστόσο, διαπίστωσε επίσης ότι ο χάλυβας χωρίς τη χρήση άνθρακα θα μπορεί, στο μέλλον, να ανταγωνιστεί στην αγορά τον παραδοσιακό χάλυβα.
Η Volvo είχε δηλώσει τον Ιούνιο ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει αυτοκίνητα χρησιμοποιώντας χάλυβα κατασκευασμένο χωρίς ορυκτά καύσιμα έως το 2026. Ενώ ο χάλυβας είναι ένας από τους σημαντικότερους συντελεστές στις εκπομπές άνθρακα, οι ειδικοί ανησυχούν για τη δυσκολία απανθρακοποίησης αυτού του τομέα. Το διοξείδιο του άνθρακα απελευθερώνεται από τους υψικαμίνους σε αυτές τις βιομηχανίες, πέραν του άνθρακα οπτανθρακοποίησης που χρησιμοποιείται για την απομάκρυνση του οξυγόνου από το σιδηρομετάλλευμα.
Σύμφωνα με αναφορές, η αντικατάσταση του άνθρακα οπτανθρακοποίησης με υδρογόνο αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές από τη χαλυβουργία κατά τουλάχιστον 90 τοις εκατό.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»