Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι κυβερνήσεις των χωρών της Ευρώπης αλλά και των χωρών σε όλο τον κόσμο έχουν θέσει πολύ φιλόδοξους στόχους για μεγάλη αύξηση τις πωλήσεις νέων οχημάτων έως το 2030 που θα κινούνται μόνο με ηλεκτρικό. Ένα όμως από τα μεγαλύτερα στοιχήματα για να πετύχουν τα σχέδια αυτά είναι οι σταθμοί φόρτισης, με τις περισσότερες χώρες της ΕΕ -κι όχι μόνο- να βρίσκονται πολύ πίσω ακόμη από τους στόχους αυτούς.

Ο επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας εξαρτημάτων οχημάτων ZF, Βόλφ Χέρινγκ Σέιντερ, προειδοποίησε ότι για να επιτευχθεί ο στόχος της Κομισιόν να υπάρχουν έως το 2030 στην ΕΕ 6,4 εκατ. σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα, θα πρέπει να κατασκευάζονται κάθε εβδομάδα 13.000 τέτοιοι σταθμοί. Για τοn λόγο αυτό ζήτησε τη στήριξη των κυβερνήσεων, καθώς οι εταιρείες δεν μπορούν μόνες τους να προχωρήσουν στο εγχείρημα αυτό. Ο ιδιαίτερα φιλόδοξος στόχος αυτός μπορεί να θέσει σε κίνδυνο όλη την προσπάθεια των Βρυξελλών να πουληθούν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα και να υιοθετηθούν μέχρι τότε πολύ πιο αυστηρές εκπομπές ρύπων.

Δεν έβρισκε να φορτίσει

Το πρόβλημα που αντιμετώπισε το ίδιο το μεγάλο αφεντικό της Volkswagen AG, Χέρμπερτ Ντις σε πρόσφατο ταξίδι του από την Αυστρία στην Ιταλία είναι ενδεικτικό των προκλήσεων. Ο Ντις επέκρινε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την εταιρεία φόρτισης οχημάτων Ionity στην οποία έχει μετοχική συμμετοχή και η ίδια η VW, όταν οδηγώντας ένα ηλεκτρικό όχημα ID.3 της εταιρείας του σε καλοκαιρινό προορισμό στο λεγόμενο πέρασμα Μπρένερ από την Αυστρία στην Ιταλία, δεν μπορούσε να βρει σταθμό φόρτισης που να δουλεύει, όπως μετέδωσε το Bloomberg. Υψηλόβαθμο στέλεχος της VW κατηγόρησε πρόσφατα την Ionity ότι οι τιμές της είναι υψηλές και άλλο στέλεχος της Audi ανέφερε ότι η τελευταία σκέφτεται να δημιουργήσει δική της υποδομή φόρτισης σε μεγάλες πόλεις. Η Ionity ξεκίνησε το 2016 από τις VW, Daimler, BMW και Ford ως απάντηση στο δίκτυο φόρτισης Supercharger της Tesla.

Ολλανδική πρωτιά

Σήμερα τους περισσότερους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη έχει η Ολλανδία, η οποία βέβαια είναι μια από τις μικρότερες και πιο πυκνοκατοικημένες χώρες στην ΕΕ. Εκεί υπάρχουν σήμερα 75.000 τέτοιο σταθμοί φόρτισης, περίπου το 30% των σταθμών όλης της Ευρώπης σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊων Κατασκευαστών Οχημάτων. Περίπου το ένα στα πέντε νέα οχήματα που πωλούνται στην Ολλανδία είναι σήμερα ηλεκτρικό λόγω φοροαπαλλαγών και άλλων κινήτρων που δόθηκαν την τελευταία δεκαετία. Στη χώρα πωλούνται κάθε χρόνο περίπου 400.000 οχήματα κάθε τεχνολογίας. Επίσης εκτός από τους 75.000 σταθμούς, 190.000 Ολλανδοί έχουν τους δικούς τους σταθμούς φόρτισης στα σπίτια τους.

Περίπου οι μισοί από όλους τους σταθμούς φόρτισης οχημάτων στην Ολλανδία βρίσκονται στις δύο περιφέρειες των πόλεων Άμστερνταμ, Ρότερνταμ και της Χάγης, εξυπηρετώντας περίπου το ένα τρίτο του συνολικού πληθυσμού της χώρας (17,2 εκατ.). Το 20% των συνολικών σταθμών φόρτισης οχημάτων της Ευρώπης βρίσκεται στη Γερμανία και άλλοι τόσοι έχουν εγκατασταθεί στη Γαλλία.

Εντονο ενδιαφέρον

Ενδιαφέρον από εταιρείες υπάρχει, αλλά οι δυσκολίες είναι πολλές. Η αμερικανική start-up Volta Charging, για παράδειγμα, ανακοίνωσε την είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά ανοίγοντας γραφείο στη Γερμανία, αλλά δεν έχει δώσει ακόμη πλήρες χρονοδιάγραμμα και στόχους για την ΕΕ. Μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει και από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες καταλαβαίνουν ότι χωρίς πολλούς σταθμούς φόρτισης θα τις εμπιστευτούν πιο δύσκολα οι οδηγοί.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα