Μια ανάσα από τις 4.000 μονάδες, στις 3.976 μονάδες καταγράφοντας υψηλό 13 χρόνων, έκλεισε χθες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index (BDI) σαν αποτέλεσμα της ανόδου των ναύλων.
Όπως σημειώνει ο Peter Sand, αναλυτής της ναυτιλιακής οργάνωσης BIMCO, ο κλάδος έχει επωφεληθεί σε μεγάλο βαθμό από τις αλλαγές στις εμπορικές διαδρομές κυρίως στην αγορά του άνθρακα, λόγω γεωπολιτικών διαφορών, όπως συμβαίνει με τις σχέσεις Κίνας-Αυστραλίας, ενώ επηρεάζεται θετικά και από τους μεγάλους χρόνους αναμονής, για εκφόρτωση, στα κινεζικά λιμάνια, τα οποία εμφανίζουν έντονα σημάδια συμφόρησης λόγω των περιοριστικών μέτρων που λαμβάνουν για να αποτρέψουν την εξάπλωση της πανδημίας.
Σύμφωνα με την S&P Global Platts, οι ναύλοι μεταφοράς φορτίων στη βασική διαδρομή σιδηρομεταλλεύματος Βραζιλίας-Κίνας σημείωσαν υψηλό δεκαετίας.
Στα capesize o μέσος ημερήσιος ναύλος έφτασε χθες στα 47.361 δολ. (+2.866 δολ. από μία ημέρα πριν) στα panamaxes στα 33.782 δολ. (+422 δολ.) στα supramax στα 35.603 (+523 δολ.) και στα handysize στα 33.685 δολ. (+146 δολ.).
Πάρα την πολύ καλή πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου οι μετοχές των εισηγμένων στο αμερικάνικο χρηματιστήριο ναυτιλιακών εταιρειών, παραμένουν τον τελευταίο μήνα σε «flat» επίπεδα, με τον κλάδο να διαπραγματεύεται με P/NAV 0,78 κατά μέσο όρο. Σύμφωνα με μια εκτίμηση της Clarksons Platou Securities για ένα ημερήσιο ναύλο στα Capes 26,000 dol/ημέρα για το 2022, o δείκτης EV/EBITDA είναι μόλις 4,5 φορές με μέση απόδοση μερίσματος 12% για το 2021. Η αυξημένη καταβολή μερισμάτων αποτελεί βασικό καταλύτη για τους επενδυτές, υποστηρίζει η Clarksons Platou Securities.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη