Μια ανάσα από τις 4.000 μονάδες, στις 3.976 μονάδες καταγράφοντας υψηλό 13 χρόνων, έκλεισε χθες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index (BDI) σαν αποτέλεσμα της ανόδου των ναύλων.
Όπως σημειώνει ο Peter Sand, αναλυτής της ναυτιλιακής οργάνωσης BIMCO, ο κλάδος έχει επωφεληθεί σε μεγάλο βαθμό από τις αλλαγές στις εμπορικές διαδρομές κυρίως στην αγορά του άνθρακα, λόγω γεωπολιτικών διαφορών, όπως συμβαίνει με τις σχέσεις Κίνας-Αυστραλίας, ενώ επηρεάζεται θετικά και από τους μεγάλους χρόνους αναμονής, για εκφόρτωση, στα κινεζικά λιμάνια, τα οποία εμφανίζουν έντονα σημάδια συμφόρησης λόγω των περιοριστικών μέτρων που λαμβάνουν για να αποτρέψουν την εξάπλωση της πανδημίας.
Σύμφωνα με την S&P Global Platts, οι ναύλοι μεταφοράς φορτίων στη βασική διαδρομή σιδηρομεταλλεύματος Βραζιλίας-Κίνας σημείωσαν υψηλό δεκαετίας.
Στα capesize o μέσος ημερήσιος ναύλος έφτασε χθες στα 47.361 δολ. (+2.866 δολ. από μία ημέρα πριν) στα panamaxes στα 33.782 δολ. (+422 δολ.) στα supramax στα 35.603 (+523 δολ.) και στα handysize στα 33.685 δολ. (+146 δολ.).
Πάρα την πολύ καλή πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου οι μετοχές των εισηγμένων στο αμερικάνικο χρηματιστήριο ναυτιλιακών εταιρειών, παραμένουν τον τελευταίο μήνα σε «flat» επίπεδα, με τον κλάδο να διαπραγματεύεται με P/NAV 0,78 κατά μέσο όρο. Σύμφωνα με μια εκτίμηση της Clarksons Platou Securities για ένα ημερήσιο ναύλο στα Capes 26,000 dol/ημέρα για το 2022, o δείκτης EV/EBITDA είναι μόλις 4,5 φορές με μέση απόδοση μερίσματος 12% για το 2021. Η αυξημένη καταβολή μερισμάτων αποτελεί βασικό καταλύτη για τους επενδυτές, υποστηρίζει η Clarksons Platou Securities.
Latest News
Καραμπόλες στην αγορά και το εμπόριο πετρελαίου από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ θα μεγαλώσουν τα δρομολόγια των πλοίων που θα μεταφέρουν τα βαρέλια αργού, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Fearnleys
Πρεμιέρα για τη σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη - Ποιο πλοίο «έσπασε το ρόδι»
Πρεμιέρα στον ΟΛΘ σήμερα για την κρουαζιέρα καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια «ΑΙΣΩΠΟΣ» και «ΑΙΟΛΟΣ» στην Capital Ship Management
Τα νέα δεξαμενόπλοια της Capital Ship Management είναι τα πρώτα πλοία με ελληνική σημαία που παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding
Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ
Οι δασμοί Τραμπ έφεραν τα πάνω κάτω
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού είναι ρευστές και εξελίσσονται διαρκώς τόσο στις απειλές όσο και στις ευκαιρίες
Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης
Η Ερυθρά, το Σουέζ και ο Τραμπ σε ρόλο μπαλαντέρ στη ναυτιλία
Οι περισσότερες ναυτιλιακές θα περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και θα πρέπει να πειστούν ότι η απειλή επίθεσης έχει εξαλειφθεί
«Πυξίδα ανταγωνιστικότητας» - Αλλάζουν τα δεδομένα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Η νέα στρατηγική που θα αναδείξει τον ρόλο που διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η ναυτιλιακή βιομηχανία στη μελλοντική οικονομία της ΕΕ
Επιστρέφει η σταθερότητα στην Ερυθρά, εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα είχε κοστίσει στην Αίγυπτο περίπου 7 δισεκ. δολάρια σε έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ το 2024
Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Τις εξελίξεις θα φέρει μια επιστροφή των πλοίων στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ - Γιατί θα προκαλέσει μεγάλη πτώση της αξίας των πλοίων από «δεύτερο χέρι»