
Μια ανάσα από τις 4.000 μονάδες, στις 3.976 μονάδες καταγράφοντας υψηλό 13 χρόνων, έκλεισε χθες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index (BDI) σαν αποτέλεσμα της ανόδου των ναύλων.
Όπως σημειώνει ο Peter Sand, αναλυτής της ναυτιλιακής οργάνωσης BIMCO, ο κλάδος έχει επωφεληθεί σε μεγάλο βαθμό από τις αλλαγές στις εμπορικές διαδρομές κυρίως στην αγορά του άνθρακα, λόγω γεωπολιτικών διαφορών, όπως συμβαίνει με τις σχέσεις Κίνας-Αυστραλίας, ενώ επηρεάζεται θετικά και από τους μεγάλους χρόνους αναμονής, για εκφόρτωση, στα κινεζικά λιμάνια, τα οποία εμφανίζουν έντονα σημάδια συμφόρησης λόγω των περιοριστικών μέτρων που λαμβάνουν για να αποτρέψουν την εξάπλωση της πανδημίας.
Σύμφωνα με την S&P Global Platts, οι ναύλοι μεταφοράς φορτίων στη βασική διαδρομή σιδηρομεταλλεύματος Βραζιλίας-Κίνας σημείωσαν υψηλό δεκαετίας.
Στα capesize o μέσος ημερήσιος ναύλος έφτασε χθες στα 47.361 δολ. (+2.866 δολ. από μία ημέρα πριν) στα panamaxes στα 33.782 δολ. (+422 δολ.) στα supramax στα 35.603 (+523 δολ.) και στα handysize στα 33.685 δολ. (+146 δολ.).
Πάρα την πολύ καλή πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου οι μετοχές των εισηγμένων στο αμερικάνικο χρηματιστήριο ναυτιλιακών εταιρειών, παραμένουν τον τελευταίο μήνα σε «flat» επίπεδα, με τον κλάδο να διαπραγματεύεται με P/NAV 0,78 κατά μέσο όρο. Σύμφωνα με μια εκτίμηση της Clarksons Platou Securities για ένα ημερήσιο ναύλο στα Capes 26,000 dol/ημέρα για το 2022, o δείκτης EV/EBITDA είναι μόλις 4,5 φορές με μέση απόδοση μερίσματος 12% για το 2021. Η αυξημένη καταβολή μερισμάτων αποτελεί βασικό καταλύτη για τους επενδυτές, υποστηρίζει η Clarksons Platou Securities.


Latest News

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία