Την πραγματοποίηση ουσιαστικών ελέγχων στα ακτοπλοϊκά πλοία ώστε να μειωθεί το φαινόμενο των συχνών βλαβών που εγείρουν και θέματα ασφαλείας για το επιβατικό κοινό ζητά η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, μετά τις βλάβες που παρουσίασε τις τελευταίες ημέρες το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Aqua Star».
Το εν λόγω πλοίο παρουσίασε μάλιστα και νέα βλάβη χθες αυτή τη φορά στο δίκτυο τροφοδοσίας της δεξιάς κύριας μηχανής και ενώ βρισκόταν έξω από τον λιμένα Καβάλας.
Το ανωτέρω πλοίο σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας είχε αποπλεύσει για το προγραμματισμένο δρομολόγιο του προς τους λιμένες ν. Λήμνου – ν. Άγιου Ευστράτιου – Λαυρίου, με διακόσιους ογδόντα ένα (281) επιβάτες, εβδομήντα τρία (73) Ε.Ι.Χ. οχήματα και ένα (01) Φ/Γ, επέστρεψε ασφαλώς στον οικείο λιμένα.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καβάλας απαγορεύτηκε ο απόπλους του ”AQUA STAR” μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης και την προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον νηογνώμονα που παρακολουθεί το πλοίο, ενώ οι επιβάτες πρόκειται να προωθηθούν στους προορισμούς τους με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο πλοίο έχει παρουσιάσει πολλές βλάβες το τελευταίο διάστημα με αποτέλεσμα να παρέμβουν ο Δήμαρχος Λήμνου κ. Δημήτρης Μαρινάκης, ο Έπαρχος Λήμνου κ. Άγγελος Βλαττάς Λαμπρινός και η Δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου κ. Μαρία Κακαλή, ζητώντας από τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη την «άμεση αντικατάστασή του, με δρομολόγηση πλοίου ικανού να εκτελεί απρόσκοπτα τα δρομολόγια στο υπόλοιπο της τουριστικής σεζόν και έως ότου βρεθεί οριστική λύση».
Στο θέμα παρενέβη και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) με ανακοίνωση που υπογράφει ο γενικός της γραμματέας Μανώλης Τσικαλάκης.
Με αφορμή τα διαδραματισθέντα πρόσφατα γεγονότα εξαιτίας των πολύωρων καθυστερήσεων αναχώρησης του πλοίου Ε/Γ-Ο/Γ “Aqua Star” τόσο από το λιμάνι του Λαυρίου όσο και από το λιμάνι της Μύρινας στη Λήμνο, λόγω βλαβών στην μηχανή και στον κεντρικό καταπέλτη, η Ομοσπονδία μας αισθάνεται την υποχρέωση πρώτα απ’ όλα να εκφράσει την συμπαράσταση της στους επιβάτες του πλοίου για την καταταλαιπώρηση τους και ταυτόχρονα να συγχαρεί όλα τα μέλη του πληρώματος τα οποία με υπεράνθρωπες προσπάθειες αποκατέστησαν τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν, αναφέρει αρχικά η ΠΝΟ.
Στη συνέχεια επισημαίνει ότι για τις βλάβες δεν ευθύνονται οι πλοίαρχοι και τα πληρώματα των πλοίων και απευθύνει ερώτημα στο Υπουργείο ναυτιλίας και στον αρμόδιο κλάδο Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, «εάν πράγματι διενεργήθηκαν και διενεργούνται συνεχώς όλοι οι σχετικοί επιβαλλόμενοι έλεγχοι προτού χορηγηθούν οι αντίστοιχες άδειες για την δρομολόγηση όχι μόνο του συγκεκριμένου πλοίου αλλά και όλων των δρομολογημένων ακτοπλοϊκών πλοίων. Και δεν εννοούμε μόνο το πλοίο σαν πλοίο αλλά και αν πράγματι τηρούνται οι διεθνείς κανονισμοί συμπεριλαμβανομένων και των όσων ορίζονται για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των Ναυτικών μας».
Οι «παροικούντες στην Ιερουσαλήμ» γνωρίζουν πολύ καλά ότι δυστυχώς οι έλεγχοι που γίνονται όχι μόνο είναι λιγοστοί αλλά δυστυχώς είναι και ανεπαρκείς. Και το δυσμενέστερο δεν γίνεται κανένας μετά ταύτα έλεγχος για να διαπιστωθεί εάν πράγματι οι όποιες παρατηρήσεις αποκαταστάθηκαν ώστε να μην επαναληφθούν, τονίζει η ΠΝΟ
Η ανακοίνωση καταλήγει με την επισήμανση ότι «η ασφάλεια των επιβατών, του πληρώματος και των δρομολογίων των πλοίων δεν επιδέχεται καμία απολύτως έκπτωση. Αυτό ας το ακούσουν καλά όλοι οι αρμόδιοι. Δεν πρόκειται να χαριστούμε σε κανέναν απολύτως. Τέρμα οι εκπτώσεις».
Latest News
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της