Τη νέα εθνική στρατηγική Τεχνητής Νοημοσύνης, ανακοίνωσε η Τουρκία. Όπως φαίνεται σε εγκύκλιο του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οδικός χάρτης 2021-2025 καθόρισε έξι προτεραιότητες που καλύπτουν το ανθρώπινο κεφάλαιο, την έρευνα, την επιχειρηματικότητα, τις υποδομές και την ποιότητα των δεδομένων.
Η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει στόχους για την αύξηση του μεριδίου της τεχνητής νοημοσύνης στο 5% του ΑΕΠ καθώς και 50.000 θέσεις εργασίας στον τομέα, σύμφωνα με την εγκύκλιο.
Η τοποθέτηση της Τουρκίας μεταξύ των 20 κορυφαίων χωρών στους διεθνείς δείκτες τεχνητής νοημοσύνης είναι επίσης ένας από τους στόχους της στρατηγικής.
Η στρατηγική, η οποία θα εφαρμοστεί επίσημα την Τρίτη, προβλέπει ότι οι τεχνητής νοημοσύνης, οι οποίες σήμερα ανέρχονται σε περίπου 50 δισεκατομμύρια δολάρια, θα διπλασιαστούν σε πέντε χρόνια.
Όπως δείχνουν μελέτες, η τεχνητή νοημοσύνη θα συνεισφέρει 13-15,7 τρισεκατομμύρια δολάρια στην παγκόσμια οικονομία έως το 2030 και το 13-14% της παγκόσμιας ανάπτυξης.
Ενώ ο αριθμός των νεοσύστατων εταιρειών που επικεντρώνονται στην τεχνητή νοημοσύνη στις ΗΠΑ και την Κίνα έχει φτάσει τις 2.000, αυτός ο αριθμός είναι περίπου 200 στην Τουρκία.
Περίπου οι μισές πρωτοβουλίες τεχνητής νοημοσύνης στην Τουρκία βρίσκονται σε πανεπιστημιακά τεχνολογικά πάρκα, με το 73% να βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη.
Σύμφωνα με δήλωση του Υπουργείου Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Τουρκίας, ο Πρόεδρος Ερντογάν έγραψε προσωπικά τον πρόλογο του εγγράφου στρατηγικής, τονίζοντας την επίδραση των συστημάτων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη στις διαδικασίες παραγωγής, την καθημερινή ζωή και τους θεσμούς.
Σύμφωνα με τη δήλωση, οι τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία, υπερβαίνοντας ακόμη και αυτήν του Διαδικτύου.
Τονίζοντας ότι ήρθε η ώρα για την Τουρκία να σημειώσει πρόοδο στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, ο Ερντογάν σημείωσε επίσης ότι μια τέτοια τεχνο-οικονομική κίνηση της Τουρκίας είχε τη δυνατότητα να συμβάλει στην ανθρωπότητα στο σύνολό της.
Latest News
H Amazon ανεβάζει στα 8 δισ. δολάρια την επένδυσή της στην Anthropic
H Anthropic αποτελεί τον μεγαλύτερο αντίπαλο της OpenAI στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ συνολικά η Amazon έχει επενδύσει σε αυτή 8 δισ. δολάρια
Η Microsoft αποκαλύπτει τις νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες της AI στο Ignite 2024
Έως και 10 φορές πιο αποδοτικές για τις σύγχρονες επιχειρήσεις οι επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη
Η Baidu έκανε την έκπληξη - Πτώση εσόδων αλλά μικρότερη από το αναμενόμενο
Η Baidu κατέγραψε αύξηση 12% των εσόδων της από μη διαδικτυακό μάρκετινγκ στα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια
Η αδηφάγα Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τεχνολογικό χάρτη της Ευρώπης - Που πάνε τα νέα data centers
Η πεινασμένη για ενέργεια τεχνητή νοημοσύνη καταπονεί τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της Ιρλανδίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη θέση της χώρας ως τεχνολογικού κόμβου της Ευρώπης
Σήμα κινδύνου από τις ευρωπαϊκές εταιρείες τεχνολογίας - Τι ζητούν από τις Βρυξέλλες μετά την εκλογή Τραμπ
Παραφράζοντας το αγαπημένο μάντρα του Nτόναλντ Τραμπ οι εταιρείες τεχνολογίας της ΕΕ ζητούν να υιοθετήσει το «πρώτα η Ευρώπη»
Κυριάκος Μητσοτάκης για AI: Τεράστια ευκαιρία για τη χώρα η Τεχνητή Νοημοσύνη
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συζήτησε με το μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη και αντιπρόεδρο του Endeavor Greece Ανδρέα Σταυρόπουλο στο πλαίσιο του GenAI Summit
Η κυριαρχία επί της ΑΙ είναι ο δρόμος για απεξάρτηση της ΕΕ από τις ΗΠΑ
Για τις υπηρεσίες που προφέρει η τεχνητή νοημοσύνη σήμερα χρησιμοποιούνται κέντρα δεδομένων που εδρεύουν στις ΗΠΑ
Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσει τον άνθρωπο στις μεταφράσεις;
CEO Startup λέει ότι δεν θα χρειάζονται άνθρωποι για μετάφραση σε 3 χρόνια, καθώς κυκλοφορεί νέα εφαρμογή με τεχνητή νοημοσύνη
Σκληρή μάχη στην «αρένα» της ΑΙ - Κούρσα για τα καλύτερα... μικροτσίπ
Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στην κούρσα για την επικράτηση στην Τεχνητή Νοημοσύνη - Το μεγάλο στοίχημα και οι προκλήσεις
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών