Τα προϊόντα της Κίνας ανταγωνίζονται ολοένα και περισσότερο τα γερμανικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μάλιστα, το 2019 ακόμα και το ποσοστό των εξελιγμένων τεχνολογικά προϊόντων τα οποία εξήγαγε η Κίνας προς την ΕΕ ήταν υψηλότερο της Γερμανίας.
Το ποσοστό των γερμανικών προϊόντων τα οποία εξάγονται στην ΕΕ μειώθηκε ελαφρώς σε σύγκριση με το ποσοστό των κινεζικών εξαγωγών στην ΕΕ, το οποίο αυξήθηκε σημαντικά μεταξύ 2000 και 2019, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών IW της Κολωνίας, την οποία πρωτοδημοσίευσε η κυριακάτικη έκδοση της εφημερίδας «Die Welt». Οι συντάκτες της μελέτης δεν περιλαμβάνουν πιο πρόσφατα δεδομένα από τα έτη μετά το 2019.
Οι γερμανικές εξαγωγές προς τις χώρες της ΕΕ ανέρχονταν για παράδειγμα πριν από 21 χρόνια στο 14,0% και οι κινεζικές εξαγωγές αποτελούσαν μόνο το 2,7%. Το 2019, το ποσοστό των εισαγωμένων από την Κίνα προϊόντων στην ΕΕ αυξήθηκε σε 7,6 %, ενώ της Γερμανίας ήταν μόλις 13,8 %.
Αυτή η τάση είναι ιδιαίτερα εμφανής στις λεγόμενες εξελιγμένες ομάδες βιομηχανικών προϊόντων, αναφέρει το Ινστιτούτο. Σε αυτά περιλαμβάνονται φαρμακευτικά, χημικά και μεταλλικά προϊόντα, ηλεκτρικές συσκευές, βιντεοκάμερες, μηχανές και αυτοκίνητα, ανταλλακτικά αυτοκινήτων και άλλων οχημάτων. Σε αυτούς τους τομείς, τα πράγματα πήγαιναν πάντα ιδιαίτερα καλά για τους Γερμανούς εξαγωγείς λόγω της «προφανούς εξειδίκευσής τους σε αυτά τα προϊόντα», όπως αναφέρει η εν λόγω μελέτη.
Ωστόσο, τα ποσοστά των εξαγωγών από αυτές τις ομάδες εξελιγμένων βιομηχανικών προϊόντων άλλαξαν υπέρ της Κίνας τα τελευταία χρόνια. Το 2000, τα γερμανικά προϊόντα αντιπροσώπευαν το 17,5% των εξαγωγών προς την ΕΕ και το 2005 έφτασαν το μέγιστο ποσοστό τους (19,0%), ενώ το 2019 ήταν μόνο 17,0%. Το ποσοστό των ομοειδών κινεζικών προϊόντων, από την άλλη πλευρά, αυξανόταν συνεχώς από το 2000 (2,6%) έως το 2019, οπότε και έφτασε στο 9,7%.
Η εστίαση της Κίνας στους εξελιγμένους βιομηχανικούς τομείς γίνεται ακόμη πιο σαφής εαν δει κανείς τις αναλογίες των προϊόντων που εξάγονται από την Κίνα στην ΕΕ: «Το ποσοστό όλων αυτών των ομάδων προϊόντων στις εξαγωγές της Κίνας προς την Ε.Ε. αυξήθηκε από 50,7 % το 2000 σε 68,2% το 2019. Ήταν δηλαδή τη χρονιά αυτή υψηλότερο από το γερμανικό ποσοστό εξαγωγών προς την ΕΕ, το οποίο ανέρχονταν στο 65,5%, ενώ το 2000 ήταν 67,4%», καταλήγει η μελέτη του IW.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της