![ΣΕΕΝ – «Φέσι» 60 εκατ. ευρώ έβαλε το Υπουργείο Ναυτιλίας στους ακτοπλόους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/limani.jpg)
«Φέσι» ύψους 60 εκατ. ευρώ έχει «φορέσει» το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στον ακτοπλοϊκό κλάδο, όπως υποστηρίζει με σχετική επιστολή του, προς τον Υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Στην επιστολή του ΣΕΕΝ με ημερομηνία 23 Αυγούστου προς τον κ. Πλακιωτάκη με θέμα «Μη τήρηση συμβατικών υποχρεώσεων Υπουργείου Ναυτιλίας & Ν.Π.» επισημαίνεται αρχικά ότι «σε συνέχεια των από 15/2, 23/3, 1/4, 14/6 επιστολών μας και πολλών προφορικών μας παρεμβάσεων, σας υπενθυμίζουμε ότι ακόμα δεν έχουν τακτοποιηθεί τα οφειλόμενα από το Υπουργείο σας προς τις Ακτοπλοϊκές Εταιρείες για την εκτέλεση δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας σύμφωνα με τις σχετικές συμβάσεις οι οποίες έχουν υπογραφεί».
Στη συνέχεια ο ΣΕΕΝ υπογραμμίζει ότι «με βάση τα δρομολόγια τα οποία έχουν εκτελεστεί υπάρχουν εκκρεμότητες, ακόμα και από το καλοκαίρι του 2020, ενώ το συνολικό ποσόν που οφείλεται στις Ακτοπλοϊκές Εταιρείες εκτιμάται ότι ξεπερνά τα € 60.000.000».
Μάλιστα όπως υπενθυμίζει στον κ. Πλακιωτάκη ο ΣΕΕΝ για το παραπάνω ποσό έχουν δημιουργηθεί υποχρεώσεις καταβολής ΦΠΑ 24%, το οποίο έχει καταβληθεί ή καταβάλλεται, παρά το γεγονός ότι τα μισθώματα δεν έχουν εισπραχθεί.
Στη συνέχεια ο ΣΕΕΝ αναφέρεται στα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος σημειώνοντας ότι «οι προβλέψεις μας για τα οικονομικά αποτελέσματα των Εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ακτοπλοΐα και στην Αδριατική δεν είναι καθόλου θετικές».
Την εκτίμηση αυτή ο Σύνδεσμος την αποδίδει στο γεγονός ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2021 η Επιβατική κίνηση, η οποία αποτελεί το 70% των εσόδων της Ακτοπλοΐας, ήταν κατώτερη του 2020. Τα προβλήματα δεν λύθηκαν ούτε μετά την 1/7 αφού ακόμα και μέχρι την 15/8 στις γραμμές Πειραιά, Κρήτης και Β. Αιγαίου η επιβατική κίνηση είναι κατώτερη του 2020.
Για το διάστημα 1/1-15/8 η Ακτοπλοϊκή κίνηση το 2021 είναι μειωμένη κατά 42% σε σχέση με το 2019, ενώ τα πρωτόκολλα εξακολουθούν να είναι μειωμένα κατά 80% ή 85% και στα αεροπορικά καθίσματα 50%, ενώ ισχύουν και άλλα μέτρα δυσανάλογα με αυτά που ισχύουν στα λοιπά μέσα μεταφοράς. Για την ίδια περίοδο η επιβατική κίνηση στις γραμμές Αδριατικής είναι επίσης μειωμένες κατά 41%, ενώ ισχύουν μειωμένα τα πρωτόκολλα.
Πέραν των ανωτέρω οι τιμές των καυσίμων είναι σημαντικά αυξημένες το 2021 με πρόβλεψη να διαμορφωθούν στο +30% σε σχέση με το 2020 με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων με € 80.000.000.
Με βάση τα παραπάνω ο ΣΕΕΝ προβλέπει ότι «τα ζημιογόνα αποτελέσματα του 2020 θα επαναληφθούν και το 2021, δηλαδή οι συνολικές ζημιές της διετίας 2020/2021 θα ξεπεράσουν τα €200.000.000».
Στη συνέχεια η επιστολή αναφέρει ότι «για μία ακόμα φορά σας υπενθυμίζουμε ότι την εξαιρετικά δύσκολη περίοδο από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Ιούνιο του 2021, οι εταιρείες μας εκτέλεσαν υποδειγματικά όλα τα εγκεκριμένα δρομολόγιά τους, παρά το γεγονός ότι στο σύνολό τους ήταν ζημιογόνα.
Έναντι αυτών οι Εταιρείες μας, εκτός από τα οριζόντια μέτρα τα οποία αφορούσαν ταμιακές διευκολύνσεις ή αποσκοπούσαν στη στήριξη της ανεργίας, δεν έχουν λάβει καμία βοήθεια (σε αντίθεση με άλλους κλάδους), πλην της επιδότησης των εργοδοτικών εισφορών της περιόδου 1/7-30/9/2020 και η οποία υπολογίζεται σε 6 εκατ. ευρώ.
Ο ισχυρισμός ότι τα μισθώματα των δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας αποτελούν επιδοτήσεις είναι λάθος και δεν ευσταθεί. Τα μισθώματα, όπως εξάλλου προβλέπεται από την Ευρωπαϊκή και Ελληνική Νομοθεσία, αποτελούν αποζημιώσεις και συμβατικές υποχρεώσεις του ΥΝΑΝΠ προς τις Εταιρείες και τα πλοία που έχουν συμβληθεί, τα οποία εκπλήρωσαν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις ως όφειλαν.
Για μια ακόμα φορά θέλουμε να τονίσουμε σε ότι αφορά τις θαλάσσιες συγκοινωνίες μας, τα προβλήματα δεν έχουν εκτιμηθεί σωστά, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε σε υποβάθμιση του επιπέδου των υπηρεσιών. Τα μέτρα τα οποία επανειλημμένα έχουμε προτείνει, όχι μόνο αγνοήθηκαν αλλά αντίθετα έχουν δημιουργηθεί οφειλές € 60.000.000, λόγω αθέτησης των συμβατικών υποχρεώσεων του ΥΝΑΝΠ, προσθέτοντας ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημα στα ήδη υπάρχοντα και καθιστώντας προβληματική τη λειτουργία των Εταιρειών μας».
Τέλος ο ΣΕΕΝ για τους παραπάνω λόγους ζητά
- Την άμεση πληρωμή των οφειλόμενων μισθωμάτων των € 60.000.000 και την εξόφληση των Εταιριών μας κατά τρόπο αντικειμενικό, ανάλογα με την ημερομηνία κατάθεσης των σχετικών δικαιολογητικών.
- Την επαναφορά σε μόνιμη βάση του μέτρου της προκαταβολής των μισθωμάτων των γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας με την κατάθεση των δικαιολογητικών, όπως ίσχυε σύμφωνα με την ΥΑ αριθ. 2252.1-19/24568/20/24-4-20 (ΦΕΚ 1690/Β/4-5-20).
- Την άμεση λήψη των μέτρων ενίσχυσης του Κλάδου, τα οποία σας έχουμε επανειλημμένα προτείνει με τις παραπάνω επιστολές.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ferryscanner: Επεκτείνεται στις αγορές της Ιταλίας και της Κροατίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ψηλά οι τιμές, βοήθεια από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητά ο Στυλιανίδης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-768x460-1-600x359.jpg)
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
![Attica Group: Στο τραπέζι placement για να αυξήσει τη διασπορά των μετοχών της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Attica-Group-768x384-1-600x300.jpg)
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
![Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Attica-E-Flexer-1-004-600x330.jpg)
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της