Πλησιάζει τα 10.000 δολ ο σύνθετος παγκόσμιος δείκτης του Drewry (World Container index-WCI) που δείχνει πόσο στοιχίζει η μεταφορά δια θαλάσσης ενός «κουτιού» 40 ποδιών (ft).
Ο WCI κινήθηκε ανοδικά για 18η στη σειρά εβδομάδα (+2% ή 192 δολ σε σύγκριση με την προηγούμενη) και έφτασε στα 9.613,28 δολ για ένα container 40 ft, αυξημένος κατά 360% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Ο WCI είναι ένα σύνθετος δείκτης που ενσωματώνει πολλές θαλάσσιες διαδρομές. Έτσι κάποιες εξ αυτών είναι ακριβότερες των 9.613,28 δολ.
Για παράδειγμα για να μεταφερθεί ένα container 40ft στην διαδρομή Σανγκάη -Γένοβα το κόστος είναι 13.261 δολ , αυξημένο κατά 268 δολ σε σύγκριση με μία εβδομάδα πριν και κατά 659% σε ετήσια βάση.
Αντίθετα από τη Σαγκάη στο Λος Αντζελες η μεταφορά στοιχίζει κατά τι λιγότερο (10.969 δολ ανά 40ft container), μία αύξηση 242% σε ετήσια βάση.
Επίσης στη διαδρομή Ρότερνταμ-Νέα Υόρκη το κόστος είναι 6,435 δολ αυξημένη κατά 1% σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα.
Όμως την ίδια στιγμή καταγράφονται και κάποιες μειώσεις. Έτσι ο ναύλος στη διαδρομή Λος Αντζελες-Σανγκάη ο ναύλος για ένα container 40 ft μειώθηκε 7% ή 103 δολ. στα 1.358 δολ.
Πάντως, ο Drewry αναμένει ότι τις επόμενες εβδομάδες οι ναύλοι θα αυξηθούν περαιτέρω , καθώς επίκειται αύξηση της ζήτησης πλοίων ενόψει του στοκαρίσματος για τις εορτές των Χριστουγέννων.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς