Η έλλειψη μικροτσίπ στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία έχει αρχίσει να δημιουργεί σημαντικές στρεβλώσεις στην αγορά, με τις μεγάλες μειώσεις στην παραγωγή στις οποίες αναγκάζονται να προχωρήσουν οι εταιρείες να οδηγούν σε καθυστερήσεις στις παραδόσεις και σε μειώσεις πωλήσεων. Ταυτόχρονα δημιουργούνται προϋποθέσεις και για αυξήσεις τιμών για τους καταναλωτές από πολλούς ντίλερ οι οποίοι λόγω της έλλειψης ορισμένων ετοιμοπαράδοτων μοντέλων δεν προσφέρουν τις εκπτώσεις που προσέφεραν παλιότερα.
Ο κλάδος σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένεται να παράγει φέτος από 6 έως 7 εκατ. λιγότερα οχήματα λόγω της έλλειψης μικροτσίπ και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα στο να βρουν τα εξαρτήματα που θέλουν και τους πρώτους έξι μήνες του 2022, όπως αναφέρουν διεθνείς αναλυτές.
Σε έκθεσή της η IHS Markit εκτιμά μάλιστα ότι τα προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς με μικροτσίπ δεν αναμένεται να ξεπεραστούν πριν το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους, παρά τη συνεχιζόμενη αυξημένη ζήτηση σε πολλές χώρες.
Οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων αναμένεται ότι δεν θα ξεπεράσουν τα 80 εκατ. οχήματα φέτος, με τις εταιρείες να δέχονται πλήγμα που θα ξεπεράσει τα 110 δις δολάρια σύμφωνα με στοιχεία της συμβουλευτικής AlixPartners που επικαλείται το περιοδικό Car στη Βρετανία. Ήδη πολλά εργοστάσια κλείνουν προσωρινά μέχρι να λυθεί το πρόβλημα αφού δεν μπορεί να προχωρήσει απρόσκοπτα η παραγωγή.
Volkswagen, Toyota, General Motors, Ford, Daimler, Jaguar Land Rover, Renault, Nissan, Mitsubishi, Peugeot και Citroen είναι μερικές μόνο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν ανακοινώσει μειώσεις στην παραγωγή.
Η Volkswagen ήταν η τελευταία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία η οποία ανακοίνωσε περικοπές στον αριθμό των οχημάτων. Το εργοστάσιο στο Βόλφσμπουργκ αναμένεται να λειτουργήσει αυτές τις ημέρες με μόνο μια βάρδια μετά τις παραδοσιακές καλοκαιρινές διακοπές. Επίσης η Audi θα επεκτείνει στις διακοπές κατά μια εβδομάδα στα δύο εργοστάσιά της στη χώρα.
Η μητρική εταιρεία της Mercedes-Benz, η Daimler μείωσε τις ώρες εργασίας σε 18.500 εργαζομένους στα εργοστάσια της Βρέμης και του Ραστάτ, κάτι που οδήγησε την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου σε αναστολή παραγωγής. Η καθυστέρηση αυτή αναμένεται να επηρεάσει για μήνες την εταιρεία σύμφωνα με διεθνείς πηγές.
Νωρίτερα την προηγούμενη εβδομάδα η Toyota είχε κάνει αίσθηση όταν ανακοίνωσε ότι θα μειώσει την παγκόσμια παραγωγή για το Σεπτέμβριο κατά 40%. Μόνο στη Βόρειο Αμερική αυτό σημαίνει την παραγωγή λιγότερων οχημάτων κατά 170.000.
Τα εργοστάσια της Ford στη Βρετανία που παράγουν διάφορα εξαρτήματα επηρεάστηκαν επίσης με αποτέλεσμα μεταξύ άλλων να κλείσει το εργοστάσιο Οτοσάν της εταιρείας στην Τουρκία. Η Ford έχει ανακοινώσει ότι θα παράγει 1,1 εκατ. οχήματα λιγότερα από όσο αρχικά αναμενόταν.
Τα προβλήματα με τη διαθεσιμότητα μικροτσίπ αποδίδονται κατά κύριο λόγο στην πανδημία. Όπως και οι αυτοκινητοβιομηχανίες έτσι και η εταιρείες κατασκευής ημιαγωγών αναγκάστηκαν να αναστείλουν για κάποιο διάστημα τις δραστηριότητές τους λόγω της πανδημίας με αποτέλεσμα η παραγωγή να μειωθεί σημαντικά.
Ταυτόχρονα, μεγάλη ποσότητα διαθέσιμων μικροτσίπ απορροφήθηκε από εταιρείες ηλεκτρονικών –από κινητά τηλέφωνα μέχρι παιχνιδομηχανές και τηλεοράσεις- επειδή τα προϊόντα αυτά ζητήθηκαν πολύ από τους καταναλωτές που αναγκάστηκαν να μείνουν κλεισμένοι στο σπίτι μετά τις επιβολές περιορισμών.
Μόνο η Sony, για παράδειγμα, εκτιμά ότι πούλησε 4,5 εκατ. παιχνιδομηχανές πέρσι. Αρνητικά επίσης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες επέδρασε και το Brexit, καθώς στη Βρετανία υπήρχε πολύ μεγάλη παραγωγή οχημάτων.
Latest News
Γιατί τα υποθαλάσσια καλώδια είναι «πειρασμός» για τους σαμποτέρ
Επιχειρήσεις και κυβερνήσεις βασίζονται στα υποθαλάσσια καλώδια για κρίσιμες δραστηριότητες - Πόσο ασφαλή είναι και πώς προκαλούνται φθορές
Η Baidu έκανε την έκπληξη - Πτώση εσόδων αλλά μικρότερη από το αναμενόμενο
Η Baidu κατέγραψε αύξηση 12% των εσόδων της από μη διαδικτυακό μάρκετινγκ στα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια
Visa: 10 συμβουλές για να κάνετε τις αγορές σας με ασφάλεια
Όπως προκύπτει από την τελευταία έκθεση της Visa «Απειλές απάτης στις γιορτές 2024»’, οι απειλές κλιμακώνονται αυτή την περίοδο
Η Ινδονησία «στρίμωξε» την Apple - Πώς κέρδισε δεκαπλάσια επένδυση
Η Apple «πείστηκε» να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο αξεσουάρ και εξαρτημάτων στο Μπαντούνγκ της Δυτικής Ιάβας
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Πώς ο Τραμπ επιδιώκει να φέρει στα μέτρα του... Μασκ τον νόμο για αυτόνομα αυτοκίνητα
Η ομάδα Τραμπ επιδιώκει να κάνει πιο εύκολους τους κανόνες για την κατασκευή αυτόνομων αυτοκινήτων - Τυχαίο...;
Αυξημένες κατά 25% οι κυβερνοαπειλές στο λιανεμπόριο ενόψει της Black Friday
Οι απατεώνες συχνά παρουσιάζονται ως μεγάλα καταστήματα όπως η Amazon, η Walmart και το Etsy
«Θύμα» της επιτυχίας της η Nvidia - Τεράστια κέρδη αλλά κάτω από τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις
Οι μετοχές της Nvidia υποχώρησαν περίπου 5% σε διευρυμένες συναλλαγές μετά την ανακοίνωση όπως αναφέρει το Bloomberg
Τι αξίζει η Google χωρίς τον Chrome;
Στη «δίκη της δεκαετίας» οι Αμερικανοί δικαστές ζητούν από την Google να αποχωριστεί τον Chrome. Πόσο σημαντικός είναι ο browser για τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό;
Πού επεκτείνουν τη δράση τους Κινέζοι χάκερ - Ποιους διπλωμάτες παρακολουθεί το Ιράν
Τι δείχνει η τελευταία Έκθεση Δραστηριότητας APT της ESET για την κυβερνοασφάλεια και τη δράση επιλεγμένων ομάδων προηγμένων επίμονων απειλών (APT)