Ανακούφιση για τους καταστηματάρχες ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικών, βιβλίων, παιχνιδιών, ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών ειδών κ.λπ. και προβληματισμό στους επιχειρηματίες της εστίασης και ψυχαγωγίας έφεραν οι ανακοινώσεις του Υπουργού Υγείας για τη λειτουργία της αγοράς μετά την 13η Σεπτεμβρίου και την «απομόνωση» των μη εμβολιασμένων.
Με τα rapid test να μπαίνουν υποχρεωτικά στην καθημερινότητα των ανεμβολίαστων για τους επόμενους έξι μήνες ακόμη και για ένα γεύμα σε κλειστό χώρο, οι εκπρόσωποι του κλάδου της εστίασης εκτιμούν ότι η πελατειακή βάση θα συρρικνωθεί σημαντικά. Μάλιστα ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΒΕ και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ), Γιώργος Καββαθάς υπολογίζει πως οι απώλειες θα ξεπεράσουν το 50%.
«Όταν έχουμε έναν στους δύο ανεμβολίαστους, αυτό εκ των πραγμάτων δημιουργεί πρόβλημα στον κλάδο στο επίπεδο της δυναμικότητας που μπορεί να χάσει. Αυτό που βλέπουμε στους χώρους που είναι αποκλειστικά Covid Free, εκεί οι παρέες που είναι μεικτές αποχωρούν», δήλωσε.
Και όπως υποστήριξε «η λύση είναι τα μηχανήματα καθαρισμού του αέρα στους εσωτερικούς χώρους, που καταστρέφουν όλους τους ιούς σε ποσοστό σε ποσοστό 99%. Είχαμε να πει από την άνοιξη να βγει ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης, όπως είχαμε ζητήσει ως Ομοσπονδία Εστιατόρων».
«Η κυβέρνηση με τα μέτρα που ανακοίνωσε εργαλειοποιεί και πάλι τις επιχειρήσεις του κλάδου της εστίασης και μάλιστα την ίδια ώρα που έχει αποσύρει τα μέτρα στήριξης που παρείχε. Η δημόσια υγεία είναι το υπέρτατο αγαθό που όλοι πρέπει να προστατέψουμε, όμως δεν μπορεί για μια ακόμα φορά να χρησιμοποιείται ένας κλάδος, που όλο το προηγούμενο διάστημα παρέμενε κλειστός και συσσώρευε χρέη και ζημίες, ως o «πολιορκητικός κριός» απέναντι στους ανεμβολίαστους πολίτες. Τα προβλήματα που δημιουργούνται είναι τεράστια και θέτουν σε κίνδυνο την βιωσιμότητα εκατοντάδων επιχειρήσεων που άντεξαν το προηγούμενο διάστημα εξαντλώντας κάθε δυνατότητα που είχαν. Το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις δουλέψαν 1,5 μήνα το καλοκαίρι δεν είναι ικανή συνθήκη για να ισοσκελίσει τις απώλειες των 15 προηγούμενων μηνών».
Οι επιχειρηματίες της εστίασης καλούν για άλλη μια φορά την κυβέρνηση να παράσχει αντισταθμιστικά μέτρα στον κλάδο δεδομένου ότι τίθενται και πάλι περιορισμοί στο καθεστώς λειτουργίας των επιχειρήσεων μέχρι και τον Μάρτιο. Τα μέτρα αυτά, σύμφωνα με την ΠΟΕΣΕ εστιάζονται στη μείωση ενοικίων, στη δυνατότητα αναστολών συμβάσεων εργασίας και στα νέα προγράμματα επιστρεπτέας προκαταβολής για τις επιχειρήσεις του κλάδου.
Όλοι βέβαια εύχονται και ελπίζουν το επόμενο διάστημα να πειστούν οι σκεπτικιστές και να «χτιστεί» όσο το δυνατόν γρηγορότερα το περίφημο «τείχος ανοσίας».
Υπενθυμίζεται ότι σε κλειστούς χώρους εστίασης, σε θέατρα, μουσεία αρχαιολογικούς χώρους και σε γήπεδα, θα μπαίνουν μόνο εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες το τελευταίο εξάμηνο. Όσες επιχειρήσεις είναι μόνο για εμβολιασμένους θα λειτουργούν με 100% πληρότητα.
Ικανοποίηση στο εμπόριο
Στον αντίποδα ικανοποιημένοι είναι οι έμποροι, καθώς τα νέα μέτρα δεν τους άγγιξαν.
Χαρακτηριστικά, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, Σταύρος Καφούνης δήλωσε:
«Με ιδιαίτερη ικανοποίηση ακούσαμε σήμερα τα μέτρα που αφορούν τη λειτουργία της κοινωνίας, από τα οποία εξαιρείται πλήρως το λιανεμπόριο ως μία επιβράβευση της έως σήμερα συνεπούς λειτουργίας του και της εξαιρετικής συνεργασίας που έχουν επιδείξει από την αρχή της πανδημίας οι εμπορικές επιχειρήσεις και το καταναλωτικό κοινό.
Είναι ξεκάθαρο ότι καμία αλλαγή δεν υφίσταται στη λειτουργία της αγοράς, παραμένοντας σε ισχύ η τηρούμενη αναλογία του ενός ατόμου ανά 16 τ.μ. εντός των καταστημάτων.
Με σοβαρότητα, προσοχή και συνέπεια συνεχίζουμε, προστατεύοντας πάνω από όλα τη δημόσια υγεία, διεκδικώντας όμως την συνεχόμενη και αδιάλειπτη λειτουργία της αγοράς, χωρίς εξαιρέσεις και νέους περιορισμούς για επιχειρήσεις και καταναλωτές».
Δεν θα αντέξει νέο lockdown η αγορά
«Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν βάζουν τους ανεμβολίαστους σε μια διαρκή διαδικασία ελέγχου με δικό τους κόστος, δυσκολεύοντας την καθημερινότητά τους και μειώνοντας τη δυνατότητα επισκεψιμότητας σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους. Όμως συνολικά τα μέτρα προστατεύουν και διευκολύνουν τους περισσότερους μεταξύ των οποίων και τα 5,6 εκατ. πλήρως εμβολιασμένων πολιτών», επεσήμανε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης.
«Η οικονομία και η αγορά δεν θα αντέξει ένα νέο καθολικό ή τοπικό lockdown για το λόγο αυτό είναι αναγκαία η επιτάχυνση των ρυθμών εμβολιασμού» σημείωσε ο ίδιος.
Latest News
Ελλάκτωρ: Έγκριση από το ΔΣ ομολογιακού δανείου 65 εκατ. προς τη REDS
Η χρηματοδότηση απο την Ελλάκτωρ αφορά την απόκτηση νέων ακινήτων σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο της REDS
Καθοριστική η συμβολή της HDB στην ανάπτυξη του επιχειρείν στη Βόρεια Ελλάδα - Τι είπε ο Ζαββός
Ο πρόεδρος της HDB, Γιώργος Ζαββός παρέθεσε αναλυτικά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή την περίοδο η Θεσσαλονίκη
COSMOTE Grow Your Business: Επιστρέφει με νέας μορφής δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα ψηφιακών δεξιοτήτων
Το COSMOTE Grow Your Business - Certification Program δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να λάβουν την απαραίτητη γνώση και να ενσωματώσουν στην λειτουργία τους σύγχρονες ψηφιακές λύσεις
Η Moody's αναβαθμίζει την Attica Bank μετά τη συγχώνευση της Παγκρήτιας
Η Moody's σημειώνει ότι η τράπεζα θα λειτουργεί σε συνεχή βάση με δείκτη CET1 που κυμαίνεται περίπου στο 13%-15% από 10,4% τον Ιούνιο
Αύξηση 4,4% στον τζίρο των επιχειρήσεων
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις επιχειρήσεις
«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η UBS - Περιθώριο ανοδού έως 55%
Η επενδυτική σύσταση της UBS παραμένει ανέπαφη παρά την κάπως ταχύτερη πτώση των επιτοκίων
Παπαστράτος: Προετοιμάζει τη νέα γενιά για το αύριο με το FutuReady
Η Παπαστράτος στοχεύει μέσω του “FutuReady” να δημιουργήσει μια πλατφόρμα διαλόγου που να προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη
Ανεβάζει τον πήχη για τις τράπεζες η Euroxx - Πόσο αυξάνει τις τιμές στόχους
Η Euroxx δηλώνει bullish για τον ελληνικό τραπεζικό κλάδο, μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων γ' 3μηνου
«Απομακρύνεται» η ΦΑΓΕ από την ελληνική αγορά – Τι «γράφει» σε ΗΠΑ, Αγγλία και Ιταλία
Σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων της ΦΑΓΕ σε Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ και Ιταλία το εννεάμηνο
Πώς ο Αλέξανδρος Λάτσης «τα βάζει» με τη Nike με το πρώτο ελληνικό supershoe [εικόνες]
Τι σχεδιάζουν ο Αλέξανδρος Λάτσης και ο Peter Ruppe, κορυφαίο πρώην στέλεχος της Nike, στην αγορά των αθλητικών ειδών