Το πρώτο τρίμηνο του 2024, η A.P. Moller – Maersk θα παρουσιάσει το πρώτο μιας σειράς οκτώ μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα λειτουργούν με μεθανόλη, ουδέτερη σε άνθρακα. Τα πλοία θα κατασκευασθούν από τη Hyundai Heavy Industries (HHI) και θα έχουν μεταφορική ικανότητα 16.000 Teu το κάθε ένα.
Η συμφωνία με την HHI περιλαμβάνει επίσης μια option για την ναυπήγηση επιπλέον τεσσάρων πλοίων, το 2025. Η σειρά θα αντικαταστήσει τα παλαιότερα πλοία της εταιρείας, εξοικονομώντας ετησίως περί το ένα εκατ. τόνους εκπομπών CO2.
Όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωση της περισσότεροι από τους μισούς από τους 200 μεγαλύτερους πελάτες της Maersk έχουν θέσει-ή βρίσκονται στο στάδιο του καθορισμού-φιλόδοξων επιστημονικών στόχων μηδενικών εκπομπών άνθρακα στην εφοδιαστική τους αλυσίδα. Έτσι και η Maersk στο πλαίσιο της συνεργασίας της με ομίλους όπως οι Amazon, Disney, H&M Group, HP Inc., Levi Strauss & Co., Microsoft, Novo Nordisk, The Procter and Gamble Company, PUMA, Schneider Electric, Signify, Syngenta και Unilever δεσμεύτηκε ότι θα χρησιμοποιήσει και θα κλιμακώσει ενεργά μηδενικές λύσεις άνθρακα για τη μεταφορά με τα πλοία της των προϊόντων τους.
Τα υπό ναυπήγηση πλοία θα διαθέτουν κινητήρα διπλού καυσίμου και συγκεκριμένα μεθανόλης και συμβατικών καυσίμων χαμηλού θείου. Οι πρόσθετες κεφαλαιουχικές δαπάνες (CAPEX) για να επιτευχθεί η δυνατότητα διπλού καυσίμου, κυμαίνονται στο 10-15% του συνολικού κόστους, επιτρέποντας στη Maersk να κάνει ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός.
Η εταιρεία βρίσκεται επίσης σε συζητήσεις με αρμόδιους φορείς για την εξασφάλισης της παραγωγής επαρκούς ποσότητας μεθανόλης ουδέτερης σε άνθρακα.
Ήδη όπως ανακοίνωσε νωρίτερα τον Αύγουστο έκλεισε την πρώτη συνεργασία με την REintegrate, θυγατρική της δανέζικής εταιρείας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας European Energy, η οποία θα δημιουργήσει μια νέα εγκατάσταση παραγωγής 10.000 τόνων ουδέτερης από άνθρακα, οικολογικής μεθανόλης, την οποία θα χρησιμοποιήσει το πρώτο από τα οκτώ υπό ναυπήγηση πλοία.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη