Το πρώτο τρίμηνο του 2024, η A.P. Moller – Maersk θα παρουσιάσει το πρώτο μιας σειράς οκτώ μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα λειτουργούν με μεθανόλη, ουδέτερη σε άνθρακα. Τα πλοία θα κατασκευασθούν από τη Hyundai Heavy Industries (HHI) και θα έχουν μεταφορική ικανότητα 16.000 Teu το κάθε ένα.
Η συμφωνία με την HHI περιλαμβάνει επίσης μια option για την ναυπήγηση επιπλέον τεσσάρων πλοίων, το 2025. Η σειρά θα αντικαταστήσει τα παλαιότερα πλοία της εταιρείας, εξοικονομώντας ετησίως περί το ένα εκατ. τόνους εκπομπών CO2.
Όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωση της περισσότεροι από τους μισούς από τους 200 μεγαλύτερους πελάτες της Maersk έχουν θέσει-ή βρίσκονται στο στάδιο του καθορισμού-φιλόδοξων επιστημονικών στόχων μηδενικών εκπομπών άνθρακα στην εφοδιαστική τους αλυσίδα. Έτσι και η Maersk στο πλαίσιο της συνεργασίας της με ομίλους όπως οι Amazon, Disney, H&M Group, HP Inc., Levi Strauss & Co., Microsoft, Novo Nordisk, The Procter and Gamble Company, PUMA, Schneider Electric, Signify, Syngenta και Unilever δεσμεύτηκε ότι θα χρησιμοποιήσει και θα κλιμακώσει ενεργά μηδενικές λύσεις άνθρακα για τη μεταφορά με τα πλοία της των προϊόντων τους.
Τα υπό ναυπήγηση πλοία θα διαθέτουν κινητήρα διπλού καυσίμου και συγκεκριμένα μεθανόλης και συμβατικών καυσίμων χαμηλού θείου. Οι πρόσθετες κεφαλαιουχικές δαπάνες (CAPEX) για να επιτευχθεί η δυνατότητα διπλού καυσίμου, κυμαίνονται στο 10-15% του συνολικού κόστους, επιτρέποντας στη Maersk να κάνει ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός.
Η εταιρεία βρίσκεται επίσης σε συζητήσεις με αρμόδιους φορείς για την εξασφάλισης της παραγωγής επαρκούς ποσότητας μεθανόλης ουδέτερης σε άνθρακα.
Ήδη όπως ανακοίνωσε νωρίτερα τον Αύγουστο έκλεισε την πρώτη συνεργασία με την REintegrate, θυγατρική της δανέζικής εταιρείας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας European Energy, η οποία θα δημιουργήσει μια νέα εγκατάσταση παραγωγής 10.000 τόνων ουδέτερης από άνθρακα, οικολογικής μεθανόλης, την οποία θα χρησιμοποιήσει το πρώτο από τα οκτώ υπό ναυπήγηση πλοία.
Latest News
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου