
Σημαντικές διαφορές στις καταναλωτικές συνήθειες ανάμεσα σε εμβολιασμένους και μη καταγράφει έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 950 ατόμων το καλοκαίρι του 2021.
Όπως καταγράφεται στο σχήμα 1, υπάρχουν σημαντικές διαφορές στις αγοραστικές συνήθειες ανάμεσα στο κοινό που έχει εμβολιαστεί (ή σκοπεύει να εμβολιαστεί) το οποίο αντιπροσωπεύει το 68% του συνόλου και στο κοινό της έρευνας που δεν έχει εμβολιαστεί (και δεν σκοπεύει να εμβολιαστεί), το οποίο αντιπροσωπεύει το 32% του συνόλου του κοινού της έρευνας.
⦁ Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση ανάμεσα στις δύο ομάδες καταγράφεται στο αίσθημα ασφάλειας σε σχέση με την κυκλοφορία. Το 66% των μη εμβολιασμένων θεωρούν ότι είναι ασφαλές να κυκλοφορούν έξω όπως πριν, ενώ μόλις το 23% των εμβολιασμένων πιστεύει το ίδιο. Πρακτικά στο κοινό των εμβολιασμένων εξακολουθεί να κυριαρχεί η ανησυχία σε σχέση με την εξάπλωση του ιού σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Το κοινό των μη εμβολιασμένων η πλειοψηφία φαίνεται να υιοθετεί συμπεριφορές κυκλοφορίας σαν να μην υπάρχει η πανδημία, αλλά μία σημαντική μειοψηφία (1 στους 3) ανησυχεί, κάτι που ενδεχομένως σημαίνει ότι έχουν μεγαλύτερες φοβίες για τον εμβολιασμό, παρά για την πανδημία.
⦁ Αντίστοιχη εικόνα καταγράφεται και σε σχέση με τα μέτρα προστασίας στα καταστήματα σουπερμάρκετ, με 1 στους 2 εμβολιασμένους να θεωρούν τα μέτρα υπερβολικά και μόλις 1 στους 8 μη εμβολιασμένους να έχει την ίδια άποψη. Σημειώνεται ότι εξακολουθεί να ισχύει ο περιορισμός πρόσβασης 1 ατόμου ανά 16 τ.μ. κάτι που εξακολουθεί να μειώνει τη μέγιστη δυνατότητα εξυπηρέτησης των καταστημάτων και να δημιουργεί ουρές τις ώρες αιχμής.
⦁ Η μεγαλύτερη ανησυχία του εμβολιασμένου κοινού αποτυπώνεται και στο ότι το 47% των εμβολιασμένων προσπαθεί να κάνει γρήγορα τις αγορές του στο σουπερμάρκετ, έναντι μόλις 19% του μη εμβολιασμένου. Το 33% του εμβολιασμένου κοινού επίσης δηλώνει ότι απολυμαίνει τα προϊόντα πριν τα βάλει στο σπίτι, έναντι 13% του μη εμβολιασμένου. Αντίστοιχα, το 32% του εμβολιασμένου κοινού δηλώνει ότι αποφεύγει τα χύμα προϊόντα έναντι 17% των μη εμβολιασμένων.
⦁ Σε σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές, καταγράφεται διπλάσιο ποσοστό στο κοινό των εμβολιασμένων το οποίο προτίθεται να αγοράσει εξ αποστάσεως τρόφιμα με 14% έναντι 6% των μη εμβολιασμένων.
⦁ Τέλος σε σχέση με τις «εθνοκεντρικές τάσεις» και στα δύο κοινά εξακολουθούν να καταγράφονται υψηλά, με εντονότερες στο μη εμβολιασμένο κοινό με 80% έναντι 70%.
Βέβαια η επιστροφή στην κανονικότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες είναι δεδομένο ότι θα διαρκέσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Όπως καταγράφεται στο σχήμα 2, μία σειρά συνηθειών που υιοθετήθηκαν λόγω της εμφάνισης της κρίσης του COVID-19 αναμένεται να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών (το 2022 ή και να μην σταματήσουν ποτέ).
⦁ 2 στους 3 εμβολιασμένους (ποσοστό 67%) θα συνεχίσουν να προσπαθούν να επισκεφθούν το κατάστημα ημέρες και ώρες χωρίς κίνηση, έναντι του 38% των μη εμβολιασμένων.
⦁ Το 55% των εμβολιασμένων θα συνεχίσει να αποφεύγει ουρές και άλλα σημεία συνωστισμού μέσα στο κατάστημα. Μόλις το 28% από τους μη εμβολιασμένους δηλώνει το ίδιο.
⦁ 1 στους 5 εμβολιασμένους δηλώνει ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα τροφίμων ακόμα και την επιστροφή στην κανονικότητα. 8% των μη εμβολιασμένων δηλώνει το ίδιο.
Στο σχήμα 3 καταγράφεται η επίδραση που έχει η επιδημιολογική εικόνα των καταστημάτων στην απόφαση των καταναλωτών να αγοράσουν από αυτά. Φαίνεται ότι είναι σημαντικά εντονότερη η επιθυμία του εμβολιασμένου κοινού (το οποίο σημειώνεται και πάλι ότι αποτελεί το 68% του συνόλου) να είναι εμβολιασμένο το προσωπικό του καταστήματος, με το 71% να δηλώνει ότι είναι αρκετά ή πολύ σημαντικός παράγοντας για να επισκεφθούν ένα κατάστημα τροφίμων.
Ίδιο ποσοστό 71% δηλώνει ότι επιθυμεί το προσωπικό των καταστημάτων τροφίμων να υποβάλλεται σε σελφ-τεστ. Τα αντίστοιχα ποσοστά στο κοινό των μη εμβολιασμένων είναι μόλις 14% για τον εμβολιασμό του προσωπικού και 44% για την υποβολή σε σελφ-τεστ.
Τα αποτελέσματα αυτά παρουσιάζουν μία αρκετά απαιτητική εικόνα σε σχέση με τις επιθυμίες διαφορετικών ομάδων κοινού, τις οποίες θα κληθούν τους επόμενους μήνες να διαχειριστούν όλοι οι παράγοντες της αγοράς και ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις του κλάδου.


Latest News

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές

Παράταση μέχρι 15 Ιουνίου για τα ακαθάριστα οικόπεδα - Πώς θα κάνετε τη δήλωση
Την παράταση ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι ο καθαρισμός των οικοπέδων προστάτεψε πέρυσι περιουσίες και βοήθησε την Πυροσβεστική.

Πρέπει να ανησυχεί η Ελλάδα μετά τον σεισμό στην Κωνσταντινούπολη; - Τι απαντούν σεισμολόγοι
Ο σεισμός στην Κωνσταντινούπολη προκάλεσε πανικό, ενώ ξύπνησε άσχημες αναμνήσεις – Σεισμολόγοι απαντούν για το εάν θα επηρεαστεί η Ελλάδα

Τραμπ: Νομίζω έχουμε συμφωνία με τη Ρωσία – Πρέπει να καταλήξουμε σε συμφωνία με τον Ζελένσκι
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε το βράδυ χθες Τετάρτη (τοπική ώρα) στον Λευκό Οίκο πως θεωρεί ότι έχει κλείσει «συμφωνία με τη Ρωσία»

Απλώνοντας μέχρι εκεί που αντέχει η τσέπη
Η μεγάλη υπόθεση ωστόσο για τη χώρα, το σημαντικό εάν πηγαίνουμε στη σωστή ή τη λάθος κατεύθυνση είναι ξανά το παλιό αυτό που παρακολουθούσαμε στα «μαύρα» χρόνια

Τραμπ: Η ειρηνευτική συμφωνία είναι κοντά αλλά την εμποδίζει ο Ζελένσκι
«Είμαστε πολύ κοντά σε μια Συμφωνία, αλλά ο άνθρωπος που «δεν έχει χαρτιά να παίξει» θα πρέπει τώρα, επιτέλους, να ΤΟ ΚΑΝΕΙ»

Στοιχήματα εκατομμυρίων δολαρίων για τον διάδοχο του πάπα Φραγκίσκου
Το όνομα, η καταγωγή και η ηλικία του επόμενου πάπα γίνονται αφορμή για έντονο διαδικτυακό παιχνίδι στοιχημάτων