Νέα αύξηση κατά 3,6% κατέγραψε τον Ιούλιο η διακίνηση containers από τους δυο προβλήτες της ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco SHIPPING Ports, στο Λιμάνι του Πειραιά, σε ένα δείγμα σταδιακής επιστροφής στην κανονικότητα.
Ωστόσο στο πρώτο επτάμηνο του έτους η διακίνηση υπολείπεται κατά 23.000 «κουτιά» ή ποσοστό 0,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2020 και ανήλθε στα 2.815,6 χιλιάδες teu έναντι 2.838,7 χιλιάδες κουτιά το επτάμηνο του 2020.
Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι τα άλλα λιμάνια της Cosco στη γειτονιά μας τρέχουν με υψηλοτέρους ρυθμούς ανάπτυξης.
Μάλιστα η μητρική της ΣΕΠ η COSCO SHIPPING Ports Limited, (CSPL) παραθέτοντας την μηναία διακίνηση containers στα λιμάνια που ελέγχει στην Κίνα και τον υπόλοιπο κόσμο, επισημαίνει ότι η CSPL επιτάχυνε την αναπτυξιακή δυναμική της με την περαιτέρω ανάκαμψη της ζήτησης από τις υπερπόντιες περιοχές. Στέκεται δε στο teminal στο CSP Zeebrugge στο Βέλγιο το οποίο όπως σημειώνει ανέκαμψε περαιτέρω, καταγράφοντας τον Ιούλιο ετήσια άνοδο στη διακίνηση φορτίων κατά 65,0%. Στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου το CSP Zeebrugge Terminal NV διακίνησε 509,6 χιλιάδες «κουτιά» (+50,4%).
Επίσης στο επτάμηνο στην Ισπανία, η COSCO SHIPPING Ports (Spain) Terminals S.L.U. διακίνησε 2.097,3 χιλιάδες Teu αυξημένα κατά 14,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 ενώ άνοδο 5,7% (732,6 χιλιάδες teu) είχε και το λιμάνι Kumport στην Τουρκία ενώ 5,5% (1.313,2 χιλιάδες Teu) αυξήθηκε η διακίνηση των «κουτιών» στο Antwerp Gateway NV του Βελγίου. Τέλος άνοδο 16,4% είχε στο επτάμηνο η διακίνηση teu (1.568,3 χιλιάδες) στο Euromax Terminal Rotterdam B.Vτ του Ρότερνταμ.
Πειραιάς: Δυο θέσεις χαμηλότερα το 2020
Στο μεταξύ για πρώτη φορά μετά το 2015 και τέσσερα χρόνια συνεχούς ανάπτυξης, το λιμάνι του Πειραιά καταγράφει το 2020, πτώση της μεταφορικής κίνησης εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού
Σύμφωνα με την ετήσια έκδοση «Lloyd’s List’s One Hundred Ports» η συνολική διακίνηση containers στο λιμάνι, μειώθηκε το 2020 κατά 3,7% πέρυσι, κυρίως λόγω της μείωσης που κατέγραψαν οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που ανήκουν στην ΣΕΠ (Cosco Shipping Ports) ενώ ο προβλήτας Ι που ανήκει στον ΟΛΠ (όμιλος Cosco) κατέγραψε άνοδο 10,5%. Συνολικά από το λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν 5.437.477 teu, έναντι 5.648.056 teu το 2019 με αποτέλεσμα να βρεθεί στην 28η θέση της παγκόσμιας κατάταξης από την 26η θέση το 2019.
Πάντως η Cosco δρομολόγησε νέες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά με την τοποθέτηση τεσσάρων νέων γερανογεφυρών φορτοεκφόρτωσης πλοίων Super Post Panamax, που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν mega container πλοία 20.000 TEU, αυξάνοντας τη συνολική ετήσια δυναμικότητα του λιμανιού στα 8 εκατ. Teu.
Latest News
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ
Ε.ΛΙΜ.Ε: Ένταξη τεσσάρων νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
Η Ε.ΛΙΜ.Ε απαριθμεί πλέον 35 μέλη
«Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Η νέα θέση και το... τελεφερίκ
Άρχισαν οι διεργασίες στα συναρμόδια υπουργεία για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ και η ελαφρά... μετατόπιση
Το λιμάνι της Ρουμανίας που «κερδίζει» από τον πόλεμο στην Ουκρανία - Κόμβος logistics στη Μ. Θάλασσα
Η Ρουμανία έχει γίνει η μεγαλύτερη εναλλακτική οδός εξαγωγής σιτηρών της Ουκρανίας, μετά την εισβολή της Ρωσίας το 2022
Eπενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό ο ΟΛΘ - Τα οφέλη στους εργαζόμενους
Οι κυβερνο-απειλές αυξάνουν τους κινδύνους και ο ΟΛΘ θωρακίζεται επενδύοντας στην κυβερνοασφάλεια
Νέο ρεκόρ στην ιστορία του Λιμένα Θεσσαλονίκης - Κατέπλευσε το «Jean Gabriel» [φωτό]
Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 16,7%