Νέα αύξηση κατά 3,6% κατέγραψε τον Ιούλιο η διακίνηση containers από τους δυο προβλήτες της ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco SHIPPING Ports, στο Λιμάνι του Πειραιά, σε ένα δείγμα σταδιακής επιστροφής στην κανονικότητα.
Ωστόσο στο πρώτο επτάμηνο του έτους η διακίνηση υπολείπεται κατά 23.000 «κουτιά» ή ποσοστό 0,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2020 και ανήλθε στα 2.815,6 χιλιάδες teu έναντι 2.838,7 χιλιάδες κουτιά το επτάμηνο του 2020.
Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι τα άλλα λιμάνια της Cosco στη γειτονιά μας τρέχουν με υψηλοτέρους ρυθμούς ανάπτυξης.
Μάλιστα η μητρική της ΣΕΠ η COSCO SHIPPING Ports Limited, (CSPL) παραθέτοντας την μηναία διακίνηση containers στα λιμάνια που ελέγχει στην Κίνα και τον υπόλοιπο κόσμο, επισημαίνει ότι η CSPL επιτάχυνε την αναπτυξιακή δυναμική της με την περαιτέρω ανάκαμψη της ζήτησης από τις υπερπόντιες περιοχές. Στέκεται δε στο teminal στο CSP Zeebrugge στο Βέλγιο το οποίο όπως σημειώνει ανέκαμψε περαιτέρω, καταγράφοντας τον Ιούλιο ετήσια άνοδο στη διακίνηση φορτίων κατά 65,0%. Στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου το CSP Zeebrugge Terminal NV διακίνησε 509,6 χιλιάδες «κουτιά» (+50,4%).
Επίσης στο επτάμηνο στην Ισπανία, η COSCO SHIPPING Ports (Spain) Terminals S.L.U. διακίνησε 2.097,3 χιλιάδες Teu αυξημένα κατά 14,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 ενώ άνοδο 5,7% (732,6 χιλιάδες teu) είχε και το λιμάνι Kumport στην Τουρκία ενώ 5,5% (1.313,2 χιλιάδες Teu) αυξήθηκε η διακίνηση των «κουτιών» στο Antwerp Gateway NV του Βελγίου. Τέλος άνοδο 16,4% είχε στο επτάμηνο η διακίνηση teu (1.568,3 χιλιάδες) στο Euromax Terminal Rotterdam B.Vτ του Ρότερνταμ.
Πειραιάς: Δυο θέσεις χαμηλότερα το 2020
Στο μεταξύ για πρώτη φορά μετά το 2015 και τέσσερα χρόνια συνεχούς ανάπτυξης, το λιμάνι του Πειραιά καταγράφει το 2020, πτώση της μεταφορικής κίνησης εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού
Σύμφωνα με την ετήσια έκδοση «Lloyd’s List’s One Hundred Ports» η συνολική διακίνηση containers στο λιμάνι, μειώθηκε το 2020 κατά 3,7% πέρυσι, κυρίως λόγω της μείωσης που κατέγραψαν οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που ανήκουν στην ΣΕΠ (Cosco Shipping Ports) ενώ ο προβλήτας Ι που ανήκει στον ΟΛΠ (όμιλος Cosco) κατέγραψε άνοδο 10,5%. Συνολικά από το λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν 5.437.477 teu, έναντι 5.648.056 teu το 2019 με αποτέλεσμα να βρεθεί στην 28η θέση της παγκόσμιας κατάταξης από την 26η θέση το 2019.
Πάντως η Cosco δρομολόγησε νέες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά με την τοποθέτηση τεσσάρων νέων γερανογεφυρών φορτοεκφόρτωσης πλοίων Super Post Panamax, που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν mega container πλοία 20.000 TEU, αυξάνοντας τη συνολική ετήσια δυναμικότητα του λιμανιού στα 8 εκατ. Teu.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ