![Ηλεκτρικά αυτοκίνητα – Στα 23,33 δισ. δολάρια η αξία της αγοράς το 2020](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/electric-car1-scaled.jpg)
Στα 23,33 δισεκατομμύρια δολάρια ανήλθε το 2020 η συνολική αξία της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ σύμφωνα με αναλυτές της Research and Markets, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί στα 37,22 δισεκατομμύρια το 2023, καταγράφοντας αύξηση 60% σε μόλις τρία χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά της ηλεκτροκίνησης αποδείχθηκε ιδιαίτερα ανθεκτική στην πανδημία, η οποία επηρέασε αρνητικά τους περισσότερους κλάδους της οικονομίας.
Παρά τα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα, το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζει να αυξάνεται και αυτό οφείλεται όχι μόνο στην καινοτομία των λύσεων, αλλά και στην αυξανόμενη ευαισθητοποίηση του κοινού για την κλιματική αλλαγή, καθώς την ανάπτυξη της «ηλεκτρικής» κινητικότητας, που μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμη για τον περιορισμό των αρνητικών επιπτώσεων του ανθρώπου στο περιβάλλον.
Πολλαπλά οφέλη
Από την άλλη, η αύξηση της ηλεκτροκίνησης όχι μόνο θα μειώσει τον αρνητικό αντίκτυπο των αυτοκινήτων στο περιβάλλον μέσω της εκπομπής των ρύπων, αλλά θα καταστήσει οικονομικότερο το ηλεκτρικό αυτοκίνητο από ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η τρέχουσα εξέλιξη σε αυτόν τον τομέα επικεντρώνεται κυρίως στα επιβατικά αυτοκίνητα, όπου υπάρχει και ο μεγαλύτερος όγκος, ενώ σε δεύτερη φάση θα επεκταθεί και στις μεταφορές.
Η ηλεκτροκίνηση καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που έχουν να κάνουν από τον σχεδιασμό και την παραγωγή έως την πώληση και τη χρήση των οχημάτων, ενώ το σημαντικότερο θέματα που ταλανίζει τους ανθρώπους της αυτοκίνησης είναι η ανάπτυξη στην τεχνολογία που έχει να κάνει με την φόρτιση και κατ’ επέκταση με την δημιουργία περισσοτέρων σταθμών φόρτισης.
Η περιβαλλοντική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Η μείωση των εκπομπών ρύπων αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/electric-car1-1-600x400.jpg)
Με τη χρήση των σύγχρονων ηλεκτροκινητήρων, η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθούν σε μεγάλο βαθμό και το ενεργειακό αποτύπωμα της ηλεκτρικής ενέργειας που χρειάζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα είναι πολύ λιγότερο από το αποτύπωμα που αφήνουν τα καύσιμα.
Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και το γεγονός ότι οι ηλεκτρικές μεταφορές όχι μόνο συμβάλλουν στη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον, αλλά θα δημιουργήσουν και συνθήκες μείωσης του κόστους των προϊόντων. Χάρη στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, μπορούμε να περιμένουμε να εξοικονομήσουμε χρήματα από τα έξοδα μεταφοράς, ειδικά όταν οι ηλεκτροκινητήρες γίνουν πιο αποδοτικοί και περισσότερο οικονομικοί.
Επιπλέον, ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού οχήματος θα αποφύγει την ανάγκη για τακτικές, δαπανηρές επισκευές και αντικατάσταση αναλώσιμων ανταλλακτικών όπως λιπαντικά, φίλτρα και άλλα παρόμοια ανταλλακτικά.
Ζητούμενο οι υποδομές
Η ηλεκτροκίνηση έχει αναμφίβολα πολλά σημαντικά πλεονεκτήματα τα οποία θα αποδειχθούν καίρια για το περιβάλλον και την κοινωνία τα επόμενα χρόνια. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι η ισχυρή ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης μόλις έχει αρχίσει και θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια.
Η κερδοφορία της χρήσης των οχημάτων με αυτόν τον τύπο κίνησης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διαθεσιμότητα της κατάλληλης υποδομής, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σταθμούς φόρτισης.
Αυτός ο παράγοντας επηρεάζει την ευκολία οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου παντού χωρίς περιορισμούς, η οποία με τη σειρά της έχει σημαντικό αντίκτυπο στη δυναμική ανάπτυξη αυτού του τομέα.
Οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενδέχεται να επιταχύνουν την κατασκευή της απαιτούμενης υποδομής επιβάλλοντας την υποχρέωση στους κατασκευαστές και τους ιδιοκτήτες κτιρίων να εγκαθιστούν σταθμούς φόρτισης.
Τέλος, η δημοτικότητα των ηλεκτρικών κινήσεων μπορεί να οδηγήσει σε πτώση έως και 20-30% του κόστους παραγωγής επιβατικών αυτοκινήτων. Αυτό οφείλεται, μεταξύ άλλων, στη χρήση καινοτόμων υλικών, αλλά και την αύξηση της τεχνολογίας, όπως στις μπαταρίες που αναμένεται πολύ σύντομα να είναι ελαφρύτερες, φθηνότερες και πιο αποδοτικές.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΑΠΕ: Έρχεται το νέο αναθεωρημένο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/ot_ape33-600x474.png)
Νέος «οδικός» χάρτης για τις ΑΠΕ – Στο Μαξίμου το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο
Το αναθεωρημένο Ειδικό Χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ ξεκλειδώνει την ανάπτυξη των υπεράκτιων αιολικών πάρκων
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή