Στα 23,33 δισεκατομμύρια δολάρια ανήλθε το 2020 η συνολική αξία της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ σύμφωνα με αναλυτές της Research and Markets, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί στα 37,22 δισεκατομμύρια το 2023, καταγράφοντας αύξηση 60% σε μόλις τρία χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά της ηλεκτροκίνησης αποδείχθηκε ιδιαίτερα ανθεκτική στην πανδημία, η οποία επηρέασε αρνητικά τους περισσότερους κλάδους της οικονομίας.
Παρά τα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα, το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζει να αυξάνεται και αυτό οφείλεται όχι μόνο στην καινοτομία των λύσεων, αλλά και στην αυξανόμενη ευαισθητοποίηση του κοινού για την κλιματική αλλαγή, καθώς την ανάπτυξη της «ηλεκτρικής» κινητικότητας, που μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμη για τον περιορισμό των αρνητικών επιπτώσεων του ανθρώπου στο περιβάλλον.
Πολλαπλά οφέλη
Από την άλλη, η αύξηση της ηλεκτροκίνησης όχι μόνο θα μειώσει τον αρνητικό αντίκτυπο των αυτοκινήτων στο περιβάλλον μέσω της εκπομπής των ρύπων, αλλά θα καταστήσει οικονομικότερο το ηλεκτρικό αυτοκίνητο από ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η τρέχουσα εξέλιξη σε αυτόν τον τομέα επικεντρώνεται κυρίως στα επιβατικά αυτοκίνητα, όπου υπάρχει και ο μεγαλύτερος όγκος, ενώ σε δεύτερη φάση θα επεκταθεί και στις μεταφορές.
Η ηλεκτροκίνηση καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που έχουν να κάνουν από τον σχεδιασμό και την παραγωγή έως την πώληση και τη χρήση των οχημάτων, ενώ το σημαντικότερο θέματα που ταλανίζει τους ανθρώπους της αυτοκίνησης είναι η ανάπτυξη στην τεχνολογία που έχει να κάνει με την φόρτιση και κατ’ επέκταση με την δημιουργία περισσοτέρων σταθμών φόρτισης.
Η περιβαλλοντική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Η μείωση των εκπομπών ρύπων αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα.
Με τη χρήση των σύγχρονων ηλεκτροκινητήρων, η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθούν σε μεγάλο βαθμό και το ενεργειακό αποτύπωμα της ηλεκτρικής ενέργειας που χρειάζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα είναι πολύ λιγότερο από το αποτύπωμα που αφήνουν τα καύσιμα.
Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και το γεγονός ότι οι ηλεκτρικές μεταφορές όχι μόνο συμβάλλουν στη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον, αλλά θα δημιουργήσουν και συνθήκες μείωσης του κόστους των προϊόντων. Χάρη στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, μπορούμε να περιμένουμε να εξοικονομήσουμε χρήματα από τα έξοδα μεταφοράς, ειδικά όταν οι ηλεκτροκινητήρες γίνουν πιο αποδοτικοί και περισσότερο οικονομικοί.
Επιπλέον, ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού οχήματος θα αποφύγει την ανάγκη για τακτικές, δαπανηρές επισκευές και αντικατάσταση αναλώσιμων ανταλλακτικών όπως λιπαντικά, φίλτρα και άλλα παρόμοια ανταλλακτικά.
Ζητούμενο οι υποδομές
Η ηλεκτροκίνηση έχει αναμφίβολα πολλά σημαντικά πλεονεκτήματα τα οποία θα αποδειχθούν καίρια για το περιβάλλον και την κοινωνία τα επόμενα χρόνια. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι η ισχυρή ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης μόλις έχει αρχίσει και θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια.
Η κερδοφορία της χρήσης των οχημάτων με αυτόν τον τύπο κίνησης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διαθεσιμότητα της κατάλληλης υποδομής, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σταθμούς φόρτισης.
Αυτός ο παράγοντας επηρεάζει την ευκολία οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου παντού χωρίς περιορισμούς, η οποία με τη σειρά της έχει σημαντικό αντίκτυπο στη δυναμική ανάπτυξη αυτού του τομέα.
Οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενδέχεται να επιταχύνουν την κατασκευή της απαιτούμενης υποδομής επιβάλλοντας την υποχρέωση στους κατασκευαστές και τους ιδιοκτήτες κτιρίων να εγκαθιστούν σταθμούς φόρτισης.
Τέλος, η δημοτικότητα των ηλεκτρικών κινήσεων μπορεί να οδηγήσει σε πτώση έως και 20-30% του κόστους παραγωγής επιβατικών αυτοκινήτων. Αυτό οφείλεται, μεταξύ άλλων, στη χρήση καινοτόμων υλικών, αλλά και την αύξηση της τεχνολογίας, όπως στις μπαταρίες που αναμένεται πολύ σύντομα να είναι ελαφρύτερες, φθηνότερες και πιο αποδοτικές.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Τι θα συνέβαινε στην Αθήνα αν είχαμε το ίδιο καιρικό φαινόμενο με τη Βαλένθια
Όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή