Ανοδικά κινήθηκαν τα έσοδα ναυτιλιακής εταιρείας με πλοία μεταφοράς υγραερίου, StealthGas, στο δεύτερο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ωστόσο τα αυξημένα λειτουργικά κόστη των πλοίων, λόγω λήξης ναυλώσεων bareboat, ανόδου της τιμής των καυσίμων και έκτακτων επιβαρύνσεων, περιόρισαν την κερδοφορία της εισηγμένης στον Nasdaq εταιρείας του Χάρη Βαφειά.
Τα έσοδα του δευτέρου τριμήνου ανήλθαν στα 39,2 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 τα κέρδη όμως μειώθηκαν στα 1,6 εκατ. δολαρίων, έναντι καθαρών εσόδων 8,9 εκατ. δολαρίων του δευτέρου τριμήνου του 2020.
Επιδόσεις
Οι επιδόσεις μας το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους επηρεάστηκαν από δύο αντικρουόμενα γεγονότα, τα βελτιωμένα έσοδα σε συνδυασμό με το αυξημένο κόστος, λόγω της αύξησης των τιμών του πετρελαίου αλλά και την αύξηση του κόστους για την διαχείριση των επιπτώσεων της πανδημίας Covid 19 σημείωσε μιλώντας σε teleconference με τους αναλυτές διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Χάρης Βαφειάς, ο οποίος εκτιμά ότι μεσοπρόθεσμα θα αυξηθεί η ζήτηση υγραερίου στην Ασία και Ευρώπη.
Παρόλο που η πανδημία του COVID-19 εξακολουθεί να επιμένει, καταφέραμε να περιορίσουμε την έκθεση μας σε πραγματικό χρόνο σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και το πιο σημαντικό, να μειώσουμε τις εμπορικές προσλήψεις. Ωστόσο, εξακολουθήσαμε να έχουμε υψηλό κόστος ταξιδιού, επηρεασμένο επίσης από την αύξηση της τιμής του πετρελαίου. Επιπλέον, αντιμετωπίσαμε υψηλά λειτουργικά κόστη και έξοδα αποβάθρας λόγω της πανδημίας του COVID-19.
Κόστος λειτουργίας
Τα κόστη λειτουργίας αυξήθηκαν καθώς έληξε και η bareboat ναύλωση πέντε πλοίων της εταιρείας, τα οποία εντάχθηκαν και πάλι στον στόλο της. Να σημειωθεί ότι από τα 42 πλοία που περιλαμβάνονται τον στόλο της StealthGas τα πέντε είναι σε bareboat, 32 απασχολούνται με time charter ναύλωση και πέντε απασχολούνται στην spot αγορά. Όπως τόνισε ο κ. Βαφειάς μειώθηκε η έκθεση του στόλου στην spot αγορά καθώς ολοκληρώθηκαν με επιτυχία εννέα νέες ναυλώσεις και επεκτάσεις ναύλωσης. Επίσης σε 16 πλοία ολοκληρώνονται οι ναυλώσεις περιόδου τους μέχρι το τέλος του 2021, κάτι που θα ήταν ευκαιρία ανάκαμψης σε περίπτωση βελτίωσης της αγοράς.
Αναφορικά με την ζήτηση υγραερίου ο κ. Βαφειάς επικαλέστηκε ανάλυση της Poten & Partners, που προβλέπει αύξηση της ζήτησης για υγραέριο για τα επόμενα χρόνια. Οι κινεζικές εισαγωγές θα προωθηθούν κυρίως από τον πετροχημικό τομέα, ο οποίος αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση των εισαγωγών υγραερίου κατά 8% μέχρι το τέλος του 2022 και στην Ευρώπη. Πάντως η πρόσφατη αύξηση των κρουσμάτων COVID-19 λόγω της παραλλαγής Delta μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης και κατά συνέπεια πτώση των τιμών πετρελαίου και υγραερίου.
Προσφορά
Από την πλευρά της προσφοράς του στόλου το 31% είναι ηλικίας άνω των 20 ετών, γεγονός που αναμένεται να ενισχύσεις τις τάσεις διάλυσης γηραιότερου στόλου. Ήδη από τις αρχές του έτους καταγράφηκε η διάλυση έξι πλοίων. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν 19 πλοία υπό ναυπήγηση τα οποία θα παραδοθούν μέχρι το τέλος του 2023.
Τέλος η StealthGas ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην πώληση δυο μικρών LPG Carriers καθώς όπως διευκρίνισε ο κ. Βαφειάς και τα δύο αυτά πλοία είναι μεταφορικής ικανότητας 3.500 κυβικών μέτρων, και τα όποια κέρδη τους θα ήταν φτωχά, ενώ συμπλήρωσε ότι το νεότερο πλοίο θα παραδοθεί αργότερα και συνεπώς μπορεί να αξιοποιηθεί στην περίπτωση που η αγορά βελτιωθεί προς το τέταρτο τρίμηνο του έτους.
Τέλος απαντώντας σε ερώτηση σχετική με τυχόν συγχώνευση με άλλη εταιρεία του κλάδου προκειμένου να αποκτήσει μεγαλύτερο μέγεθος ο κ. Βαφειάς απάντησε ότι «δεν γνωρίζει» και εξήγησε ότι αν δούμε καλή αξία σε μια τέτοια κίνηση, σίγουρα, θα ληφθεί υπόψη από το διοικητικό συμβούλιο. Σχολιάζοντας τις πρόσφατες συγχωνεύσεις στον κλάδο συμπλήρωσε ότι πρέπει να περάσουν δυο με τρία χρόνια μέχρι να εκτιμηθούν σωστά. Σε γενικές γραμμές, όσο μεγαλύτερο, τόσο το καλύτερο. Η StealthGas έχει έναν πολύ μεγάλο στόλο από μόνης της είπε και πρόσθεσε ότι «επομένως, δεν είναι απαραίτητο να συγχωνευτούμε για να είμαστε μεγάλοι. Πρέπει να έχει νόημα ως προς τους αριθμούς και ως προς την αξία».
Latest News
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στις νέες ναυτιλιακές παραγγελίες
Η μεγαλύτερη αύξηση πραγματοποιήθηκε στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα LNG carriers
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Στα 2 τρισ. η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – Οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Στη ναυτιλία, η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου αυξήθηκε στα 2 τρισ. δολ. από 1,2 τρισ. δολά το 2020
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι ναύλοι στα Containerships
Tο τρίτο έτος στην ιστορία του κλάδου με τόσο υψηλά κέρδη για τις ναυτιλιακές εταιρείες παρά την αύξηση κατά 10% του παγκοσμίου στόλου
Πόσα πλοία πούλησαν και αγόρασαν το 2024 οι Έλληνες εφοπλιστές – Οι πρωτιές
Οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε πωλήσεις πλοίων αξιοποιώντας τις υψηλές τιμές – Τα reports διεθνών ναυλομεσιτικών οίκων
Χούθι, Πούτιν και Τραμπ καθορίζουν την παγκόσμια ναυτιλία
Οι νέες παράμετροι αποτελούν μια σημαντική πρόκληση, που παρά τις επενδύσεις θα έχει επιπτώσεις και ανατροπές στη διεθνή σκηνή
Ρεκόρ εσόδων από την κρουαζιέρα το 2024 αλλά και γκρίνια για το «τέλος»
Τα έσοδα από την κρουαζιέρα ανήλθαν στο 1 δισ. ευρώ το 2024 – Διαμαρτύρονται οι εταιρείες για την επιβολή του τέλους
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Τρεις περιβαλλοντικές προκλήσεις το 2025 για την ναυτιλία
Το 2025 είναι κρίσιμη χρονιά για την πορεία της πράσινης μετάβασης καθώς αναμένονται οριστικές αποφάσεις από την πλευρά του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανσιμού (ΙΜΟ)