Περισσότερα από δυο containerships ανά εργάσιμη ημέρα παρήγγειλαν το 2021, στα ναυπηγεία, οι πλούσιοι σε ρευστότητα πλοιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για τόσο πολλά πλοία σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Όπως υπολογίζει ο Peter Sand αναλυτής της Bimco το 2021, από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα, έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 381 containerships συνολικής μεταφορικής ικανότητας 3,44 εκατ. teu. Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αποτελείται από 619 πλοία υπό ναυπήγηση. Βέβαια το ρεκόρ όσον αφορά το συνολικό βιβλίο παραγγελιών είναι τα 6,8 εκατ. teu που ήταν το τέλος του Ιουλίου του 2008, ενώ φέτος τον Αύγουστο η υπό ναυπήγηση μεταφορική ικανότητα ανέρχεται σε 5,3 εκατ. Τeu.
H έκρηξη παραγγελιών έρχεται σαν αποτέλεσμα των πολύ θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων των ναυτιλιακών εταιρειών αφού οι ναύλοι στον κλάδο έχουν πάει στα ύψη και βέβαια στην έλλειψη μεταφορικής ικανότητας.
Σήμερα το βιβλίο παραγγελιών των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περιλαμβάνει 5,3 εκατομμύρια TEU μεταφορικής ικανότητας, τα οποία αναμένεται να προστεθούν στον εν ενεργεία στόλο από το 2023 και μετά. Μπαίνοντας στο 2021, το βιβλίο παραγγελιών ήταν μόλις 2,5 εκατομμύρια TEU. Έκτοτε, παραγγέλθηκε παραγγέλθηκαν επιπλέον 3,3 εκατ. TEU, υποδεικνύοντας ότι οι εφοπλιστές επενδύουν σε νέα παραγωγική ικανότητα, λέει ο Peter Sand.
Ο αναλυτής ξεχωρίζει ακόμη ότι το δημοφιλέστερο μέγεθος είναι τα πλοία μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu και επίσης ότι η πλειοψηφία των υπο παραγγελία πλοίων θα φέρει scrubbers.
Από τα 168 παραγγελμένα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέχρι σήμερα, χωρητικότητας τουλάχιστον 11.800 TEU, τα 117 θα παραδοθούν με scrubbers που θα τοποθετηθεί απευθείας από το ναυπηγείο (71%). Συνολικά σε 29 μονάδες θα τοποθετηθούν scrubbers, αλλά και θα είναι και LNG-ready, ενώ 34 μονάδες θα παραδοθούν ως «LNG-capable», πράγμα που σημαίνει ότι θα λειτουργούν με αέριο από την πρώτη μέρα. Τέλος, 17 πλοία φαίνεται δεν θα διαθέτουν τέτοιου είδους να είναι χωρίς τέτοιες μετατροπές κατά την παράδοση.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς