![Ο λευκός «πόλεμος» των 3 δισ. ευρώ, τα funds και οι εκπλήξεις στο ράφι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/milk.jpg)
Νέες επενδύσεις αλλά και επικείμενες εξαγορές και στρατηγικές συμφωνίες ενισχύουν τον ηγετικό ρόλο του κλάδου των γαλακτοκομικών προϊόντων στην εγχώρια βιομηχανία τροφίμων και ποτών.
Ήδη -και παρά την υγειονομική κρίση- στην αγορά των γαλακτοκομικών, που συνολικά προσεγγίζει τα 3 δις ευρώ εκ των οποίων περί τα 1,4 δις είναι οι scanned κωδικοί στην λιανική τροφίμων, τρεις μεγάλες εταιρείες άλλαξαν χέρια, ενώ ο χορός των επιχειρηματικών deals αναμένεται να συνεχιστεί.
Την ίδια ώρα, οι νέες καταναλωτικές τάσεις που αφορούν σε πιο υγιεινή διατροφή, επισπεύδουν τις επενδύσεις στο πεδίο της καινοτομίας προκειμένου οι γαλακτοβιομηχανίες να βρεθούν ένα βήμα πιο μπροστά ισχυροποιώντας το περιθώριο κέρδους τους.
Καθοριστική συμμετοχή στη διαδικασία μετεξέλιξης του ελληνικού κλάδου γαλακτοκομικών προϊόντων έχουν τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, ελληνικά και ξένα.
Ο χορός των deals
Μέσα σε διάστημα λίγων μηνών, το ιδιοκτησιακό καθεστώς στην γαλακτοβιομηχανία ανατράπηκε. Η Δέλτα, θυγατρική της Vivartia, η οποία φυσικά διαθέτει και πολλές άλλες θυγατρικές τροφίμων, πέρασε στον έλεγχο του fund CVC Partners. Πολύ σύντομα, το ίδιο fund απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο της Δωδώνης, ενώ πώλησε τη συμμετοχή 43,2% στη Μεβγάλ στη Μαίρη Χατζάκου και στον Σπύρο Θεοδωρόπουλο. Ο τελευταίος μετά την πώληση της Chipita στη Mondelez International έναντι 2 δισ. δολαρίων εισέρχεται και στον κλάδο των γαλακτοκομικών, έχοντας ήδη δραστηριότητα στα αλλαντικά μέσω της Νίκας και στις υδροπονικές καλλιέργειες τομάτας μέσω της Wonderplant.
Εξίσου σημαντική όμως είναι η νέα συνεργασία μεταξύ Δέλτα και Danone. Οι Γάλλοι σε μια δύσκολη συγκυρία επέλεξαν να κινηθούν στρατηγικά εισερχόμενοι στην παραγωγή στραγγιστού γιαουρτιού στην Ελλάδα.
Ωστόσο, αυτός ο κύκλος συγκέντρωσης δεν έχει ολοκληρωθεί, καθώς απομένει να δούμε τι μέλλει γενέσθαι με την γαλακτοβιομηχανία Κολιός, η οποία τους τελευταίους μήνες έχει πρωταγωνιστήσει σε διάφορα σενάρια εξαγορών.
Σε θέση μάχης
Με ενδιαφέρον αναμένονται βεβαίως και οι κινήσεις των υπόλοιπων μεγάλων παικτών (Ελληνικά Γαλακτοκομεία, Φάγε, Optima, Κρι-Κρι, Friesland), οι οποίοι επίσης ανασυντάσσονται μετά τα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί από το κύμα εξαγορών στον κλάδο των γαλακτοκομικών.
Τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία, η εταιρεία των αδελφών Μιχάλη και Τάκη Σαράντη, που κατέχει την πρωτιά στον κλάδο (τζίρος 404 εκατ. ευρώ, έναντι 373 εκατ. ευρώ το 2019) και το fund CVC Partners ως ιδιοκτήτης του πλειοψηφικού πακέτου της Δωδώνης, εκτός από την ελληνική αγορά θα «μάχονται» και στην αγορά της Κύπρου. Η Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος) κατασκευάζει στην Κύπρο εργοστάσιο χαλουμιού, με στόχο να ξεκινήσει να λειτουργεί το 2023. Πρόκειται για επένδυση ύψους περίπου 35 εκατ. ευρώ. Στη μεγαλόνησο εργοστάσιο χαλουμιού έχει από το 2016 και η Δωδώνη. Επιπλέον, η εταιρεία των αδελφών Σαράντη είναι σε συνεχή αναζήτηση καινοτομιών, με σκοπό τον εμπλουτισμό του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου, χωρίς ωστόσο να εξετάζει τη δημιουργία νέας κατηγορίας προϊόντων.
Όμως και ο νεοεισερχόμενος παίκτης στα γαλακτοκομικά, η CVC Partners, ετοιμάζεται μέσω Δέλτα και Δωδώνης να λανσάρει νέες προτάσεις προϊόντων, ώστε να ενισχύσει τη θέση του στο καλάθι των καταναλωτών.
Θετική θεωρεί την πρόσφατη κινητικότητα σε επίπεδο εξαγορών στον γαλακτοκομικό κλάδο η Κρι-Κρι, καθώς αποδεικνύει τη μεγάλη δυναμική που έχει, η οποία επενδύει εφέτος 11 εκατ. ευρώ.
Με αύξηση πωλήσεων κατά 5,6% σε αξία και 5,7% σε όγκο έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2021 για τη ΦΑΓΕ. Ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε στο εξάμηνο κατά 14,9% στην Ιταλία, κατά 5,4% στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατά 9% στην Ελλάδα και μόλις κατά 1% στις ΗΠΑ. Το πρώτο εξάμηνο του 2021 οι πωλήσεις σε αξία της ΦΑΓΕ εκτός Ελλάδας αντιστοιχούσαν στο 85,4% των συνολικών πωλήσεών της έναντι 85,9% το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Οι εκπλήξεις στο ράφι
Η αντοχή και το μέγεθος του κλάδου των γαλακτοκομικών προϊόντων αποδεικνύεται και στο ράφι, καθώς η σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα δεν φαίνεται να αφαιρεί τα κέρδη των lockdowns, ενώ την ίδια στιγμή οι εξαγωγικές επιδόσεις για γιαούρτι και φέτα καταγράφουν συνεχώς νέα ρεκόρ.
Από τα στοιχεία πωλήσεων για το πρώτο εξάμηνο του 2021 φαίνεται ότι η κατηγορία των τυριών, που κατέχει τα πρωτεία στον κλάδο των γαλακτοκομικών, είναι η πλέον κερδισμένη, καθώς σημειώνει θετικό πρόσημο στα έσοδα στο +1% στα 379 εκατ. ευρώ ενώ οι όγκοι πωλήσεων σημειώνουν μείωση περί το 0,6%.
Αντίθετα, το λευκό γάλα παρουσιάζει μείωση λίγο πιο κάτω από 3% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, καταγράφοντας τζίρο περί τα 122 εκατ. ευρώ, ενώ οι όγκοι υποχώρησαν κατά 3,4%.
Στο γιαούρτι οι ρυθμοί μείωσης είναι ηπιότεροι, με το τζίρο της κατηγορίας συνολικά να υποχωρεί κατά το εξεταζόμενο διάστημα κατά 2,1% στα 113 εκατ. ευρώ ενώ οριακή υποχώρηση 0,1% σημειώνουν οι όγκοι πωλήσεων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τράπεζες: Γιατί φορτώνουν με επιπλέον έξοδα το τελευταίο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trapezes_flags_NEA_2025-600x352.png)
Γιατί «φορτώνουν» με επιπλέον έξοδα τους ισολογισμούς οι τράπεζες - Ο πήχης για τα μερίσματα
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις τράπεζες - Η στρατηγική και ο στόχος για τα μερίσματα
![Miele Hellas: «Bonus» από τους Γερμανούς στην ελληνική εταιρεία – Το στοίχημα των 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/miele-1-600x400.jpg)
Το «bonus» των Γερμανών στη Miele Hellas, το στοίχημα των 100 εκατ. και ο Κωτσόβολος
Τι ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Miele Hellas για την πορεία ανάπτυξης – Το μήνυμα των ιδιοκτητών για την ανάθεση του cluster – Πώς θα αναπτυχθεί
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
![Public: Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Publichome_Ηράκλειο-600x400.jpg)
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
![Profile Software: Νέο κέντρο ερευνας και ανάπτυξης στην Πάτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/profile-software-600x300.webp)
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ