Την εβδομάδα έως την 22α Αυγούστου ο δείκτης παρουσίασε κάμψη καθώς έφτασε στις 100,2 μονάδες από τις 107,2 μονάδες της προηγούμενης εβδομάδας. Κατά την εβδομάδα αυτή σημαντική βελτίωση παρουσίασε η ζήτηση / κατανάλωση και ελαφρώς ο χρηματοοικονομικός κλάδος. Ταυτόχρονα όμως σημαντική μείωση σημείωσε η αγορά εργασίας στην οποία κυρίως οφείλεται αυτή η μείωση του συνολικού δείκτη ανάκαμψης.
Μια πιθανή εξήγηση εδώ είναι ότι το ορόσημο της 15ης Αυγούστου ακολουθείται από υποτονικότητα οικονομικής δραστηριότητας. Τα οικονομικά στοιχεία του δείκτη παραμένουν ισχυρά.
Στην Ευρωζώνη (της οποία τα στοιχεία από την Oxford Economics και παρουσιάζουν μια μικρή καθυστέρηση), ο δείκτης μειώθηκε κατά την εβδομάδα έως τις 8 Αυγούστου. Ο δείκτης έφτασε στις 85,7 μονάδες, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα ήταν στις 86,2 μονάδες. Η πτώση προήλθε κυρίως από την πτώση του δείκτη της αγοράς εργασίας, η οποία αποτελεί μια διόρθωση από τη μεγάλη άνοδο που είχε την προηγούμενη εβδομάδα. Η παραγωγή, η κινητικότητα και ο χρηματοοικονομικός τομέας μειώθηκαν επίσης. Ωστόσο, περαιτέρω βελτιώσεις στην κατανάλωση και την υγεία (αν και μικρές) είναι θετικά σήματα ότι η κατάσταση της υγείας παραμένει υπό έλεγχο και δεν έχει αλλάξει σημαντικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Οι διακυμάνσεις που σημειώνει ο δείκτης ανάκαμψης τις τελευταίες εβδομάδες υποδηλώνουν ότι η δυναμική από τη χαλάρωση των περιορισμών έχει αρχίσει να αυξάνεται στην Ευρωζώνη.
Προβλέψεις ΑΕΠ 2021-2024
Δεν υπάρχει αλλαγή στις προβλέψεις από την προηγούμενη εβδομάδα.
Πανδημία και Οικονομία
Η ανάκαμψη στην Ευρωζώνη έχει αρχίσει να δείχνει σημάδια σταθεροποίησης και το ΑΕΠ θα συνεχίσει να αυξάνεται κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021 παρά τους κινδύνους που ενέχει η παραλλαγή Δέλτα. Η επιστροφή των οικονομιών σε επίπεδα δραστηριότητας προ-πανδημίας απαιτεί περαιτέρω πρόοδο στον περιορισμό της πανδημίας ώστε να καταστεί δυνατή η πλήρης επανέναρξη της δραστηριότητας των υπηρεσιών και η στήριξη της μεταποίησης / βιομηχανίας. Αυτό μάλλον δεν θα συμβεί μέχρι το τέλος του έτους.
* O καθηγητής Παναγιώτης Πετράκης, επιστημονικός υπεύθυνος στο Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης του Προγράμματος Συμπληρωματικής Εκπαίδευσης (E-learning) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με συνεργάτες τους Δρ Π.Χ. Κωστή και Δρ Κ.Η. Καυκά και ομάδα ερευνητών παράγουν τους δείκτες από τη Βάση Δεδομένων για Οικονομικές προβλέψεις.
Μεθοδολογία Δεικτών Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης του E-learning ΕΚΠΑ
Latest News
Τα τρία σενάρια για το παγκόσμιο ΑΕΠ μετά την εκλογή Τραμπ
Σύμφωνα με την Oxford Economics βραχυπρόθεσμα η νίκη του Ντόναλντ Τραμπ υποδηλώνει την πιθανότητα δημοσιονομικών κινήτρων που θα δώσουν μικρή ώθηση στο ΑΕΠ
Οι 5 προτεραιότητες του νέου οργανισμού του ΟΠΑ
Ο νέος Οργανισμός του ΟΠΑ έρχεται να αντικαταστήσει τον παλαιότερο που ίσχυε από το 1996
Φορολογικές Μεταρρυθμίσεις και Οικονομική Ανάπτυξη: Η καθιέρωση μια νέας Στρατηγικής
Η Ελλάδα αποτελεί ένα νέο παράδειγμα στο οποίο μελετάται η σχέση μεταξύ οικονομικής ανάπτυξης και φορολογικής πολιτικής
Στην 62η θέση παγκοσμίως στην ερευνητική δραστηριότητα το ΕΚΠΑ
Το ΕΚΠΑ ανέβηκε 30 θέσεις στη διεθνή ερευνητική κατάταξη Πανεπιστημίων AD Scientific Index World Top Universities Ranking 2024-2025
Τα αχνά σημάδια ανάκαμψης του δανεισμού – Οι εκτιμήσεις της Oxford Economics για τα επιτόκια
Αν η ΕΚΤ καθυστερήσει τον κύκλο χαλάρωσης η πιστωτική ανάπτυξη θα περιοριστεί, λέει η Oxford Economics
Με «ΑΡΙΣΤΑ» σε όλα τα Κριτήρια Αξιολόγησης πιστοποιήθηκε το ΕΚΠΑ
Για πρώτη φορά το ΕΚΠΑ πιστοποιήθηκε με «Άριστα» σε όλα τα κριτήρια που συνιστούν το πλαίσιο αξιολόγησης
Πού θα είναι το ΑΕΠ και ο πληθωρισμός το 2025-2026; - 22 οίκοι προβλέπουν την ελληνική οικονομία
Τις εκτιμήσεις οργανισμών, τραπεζών και οίκων αξιολόγησης για την ελληνική οικονομία το 2026 παρουσιάζει για πρώτη φορά η Focus Economics
Με 114 εταιρείες και περισσότερους από 800 φοιτητές οι Ημέρες Καριέρας του ΟΠΑ
Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία τις Ημέρες Καριέρας 2024 - Τι δηλώνει στον ΟΤ ο πρύτανης
Γιώργος Μπάλτας: Πώς το διαδίκτυο και τα social media επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά
Ο Γιώργος Μπάλτας είναι καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάκτωρ της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Warwick της Αγγλίας.