«Όταν τα πρατήρια καυσίμων στην Αλγερία σταμάτησαν να παρέχουν βενζίνη μολύβδου τον Ιούλιο, η χρήση βενζίνης μολύβδου έληξε παγκοσμίως. Αυτή η εξέλιξη ακολουθεί μια εκστρατεία σχεδόν δύο δεκαετιών από την παγκόσμια σύμπραξη για καθαρά καύσιμα και οχήματα (PCFV) υπό την ηγεσία του UNEP». Αυτό ανακοινώθηκε σήμερα από το Πρόγραμμα Περιβάλλοντος του ΟΗΕ, σηματοδοτώντας και επισήμως το τέλος  της βενζίνης με μόλυβδο από όλο τον πλανήτη.

Μέχρι τη δεκαετία του 1970, σχεδόν όλη η βενζίνη που παραγόταν σε όλο τον κόσμο περιείχε μόλυβδο. Όταν το Πρόγραμμα Περιβάλλοντος του ΟΗΕ (UNEP) ξεκίνησε την εκστρατεία του για την εξάλειψη του μολύβδου στη βενζίνη το 2002, ήταν μια από τις πιο σοβαρές περιβαλλοντικές απειλές για την ανθρώπινη υγεία .

Το 2021 σηματοδότησε το τέλος της μολυβδούχου βενζίνης παγκοσμίως, αφού έχει μολύνει τον αέρα, τη σκόνη, το χώμα, το πόσιμο νερό και τις καλλιέργειες τροφίμων για το καλύτερο μέρος ενός αιώνα.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, η βενζίνη με μόλυβδο προκαλεί καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικό επεισόδιο και καρκίνο. Επηρεάζει επίσης την ανάπτυξη του ανθρώπινου εγκεφάλου, ιδιαίτερα βλάπτει τα παιδιά. Η απαγόρευση της χρήσης βενζίνης με μόλυβδο εκτιμάται ότι θα αποτρέψει περισσότερους από 1,2 εκατομμύρια πρόωρους θανάτους ετησίως, θα αυξήσει τους δείκτες νοημοσύνης μεταξύ των παιδιών, θα εξοικονομήσει 2,45 τρισεκατομμύρια δολάρια για την παγκόσμια οικονομία και θα μειώσει τα ποσοστά εγκληματικότητας.

«Η επιτυχής επιβολή της απαγόρευσης της βενζίνης με μόλυβδο είναι ένα τεράστιο ορόσημο για την παγκόσμια υγεία και το περιβάλλον μας», δήλωσε ο Inger Andersen, Εκτελεστικός Διευθυντής του UNEP. «Ξεπερνώντας έναν αιώνα θανάτων και ασθενειών που επηρέασαν εκατοντάδες εκατομμύρια και υποβάθμισαν το περιβάλλον παγκοσμίως, είμαστε ενθαρρυμένοι να αλλάξουμε την πορεία της ανθρωπότητας προς το καλύτερο μέσω μιας επιταχυνόμενης μετάβασης σε καθαρά οχήματα και ηλεκτρική κινητικότητα ».

Μέχρι τη δεκαετία του 1980, οι περισσότερες χώρες υψηλού εισοδήματος είχαν απαγορεύσει τη χρήση βενζίνης μολύβδου, αλλά μέχρι το 2002, σχεδόν όλες οι χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων μελών του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), χρησιμοποιούσαν ακόμα βενζίνη μολύβδου.

Το τέλος της βενζίνης με μόλυβδο αναμένεται να υποστηρίξει την υλοποίηση πολλαπλών στόχων αειφόρου ανάπτυξης , συμπεριλαμβανομένης της καλής υγείας και ευεξίας (SDG3), καθαρού νερού (SDG6), καθαρής ενέργειας (SDG7), βιώσιμων πόλεων (SDG11), κλιματικής δράσης (SDG13) ) και ζωή στη στεριά (SDG15). Προσφέρει επίσης μια ευκαιρία για την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων , ειδικά σε αστικά περιβάλλοντα, τα οποία έχουν υποβαθμιστεί ιδιαίτερα από αυτόν τον τοξικό ρύπο. Τέλος, σηματοδοτεί σημαντική πρόοδο ενόψει της φετινής Διεθνούς Ημέρας Καθαρού Αέρα για τον γαλάζιο ουρανό στις 7 Σεπτεμβρίου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα