![ΕΡΓΟΣΕ – Προκηρύσσει σιδηροδρομικά έργα 373,9 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/ΕΡΓΟΣΕ.jpg)
Με τέσσερα σιδηροδρομικά έργα προχωρά η ΕΡΓΟΣΕ την αναβάθμιση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, στοχεύοντας στην ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών και στην εξέλιξη της χώρας σε έναν σύγχρονο κόμβο διασυνδεδεμένων μεταφορών. Συγχρόνως, συνεχίζει την προετοιμασία των έξι νέων έργων, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ, που θα προκηρυχθούν με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Ειδικότερα, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε, την Πέμπτη 26 Αυγούστου 2021, την ένταξη στον προγραμματισμό δημοπράτησης και τις διακηρύξεις τεσσάρων έργων, συνολικού προϋπολογισμού 373,9 εκατ. ευρώ. Τα δύο πρώτα έργα αφορούν στην κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού μελέτης 84 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
Επίσης, στην κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων (κτήρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος), επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, ETCS, τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεων σήραγγας Παναγοπούλας για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα, στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο, προϋπολογισμού μελέτης 175 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/thumbnail_xartis-ERGOSE_erga-pros-dimopratisi_v4-600x338.jpg)
Με τα δύο αυτά έργα προωθείται η ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής του δικτύου Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο – Πάτρα, που συνδέεται με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο. Αποτελούν τμήμα των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα, που αποσκοπούν στον περιορισμό των ατυχημάτων, τη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου. Τα έργα αυτά στηρίζουν την οικονομική ανάπτυξη της Πελοποννήσου αλλά και της εθνικής οικονομίας γενικότερα.
Αναπτύσσεται ο Προαστιακός της Αθήνας
Στο πλαίσιο της ανάπτυξης και της αναβάθμισης του Προαστιακού της Αθήνας, εντάσσεται και το έργο της Β΄ φάσης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών. Αυτό αφορά στις υπολειπόμενες εργασίες σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών και σύνδεση του με Μετρό – Β΄ φάση Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού μελέτης 42,1 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
Σημειώνεται ότι ήδη υλοποιούνται έργα βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου της Αττικής στο τμήμα από Σιδηροδρομικό Σταθμό Πειραιά έως το Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) και στο τμήμα του από τις Τρεις Γέφυρες έως τον Σταθμό Άνω Λιοσίων (σύνδεση με Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων). Ειδικότερα, η Β΄ φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών αφορά στην αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, στην ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων (αποβάθρες, διαβάσεις πεζών κλπ.), στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, και στην παράλληλη κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (θεμελιώσεις) για τα κτιριακά έργα που θα ολοκληρωθούν μελλοντικά.
Τέλος, το πακέτο των έργων ολοκληρώνει η κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCSτης υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Σοφάδων, προϋπολογισμού μελέτης 72,8 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Περιλαμβάνει την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCSεπί της μονής σιδηροδρομικής γραμμής που ξεκινά από τον Παλαιοφάρσαλο, περνά από Καρδίτσα και Τρίκαλα και καταλήγει στην Καλαμπάκα.
Παράλληλα, μεταξύ άλλων, θα κατασκευαστεί αποβάθρα στην περιοχή των Σοφάδων, θα εκτελεστούν εργασίες ανακαίνισης ή και επισκευής μικρής κλίμακας σε χώρους των υφισταμένων κτηρίων των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας καθώς και αντικατάσταση 38 υφιστάμενων ΑΣΙΔ με την προσθήκη ενός νέου ΑΣΙΔ επιπλέον.
«Μέσα από σειρά άμεσων ενεργειών, σε πλήρη συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η ΕΡΓΟΣΕ καταφέρνει να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς σε δημοπρατήσεις και συμβασιοποιήσεις έργων που αναβαθμίζουν σημαντικά το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Παράλληλα, επιταχύνουμε τις διαδικασίες για την υλοποίηση στρατηγικών έργων με την αξιοποίηση νέων σύγχρονων εργαλείων, όπως είναι ο ανταγωνιστικός διάλογος. Το σχέδιο δράσης που καλείται να υλοποιήσει η ΕΡΓΟΣΕ, αφορά στην ολοκλήρωση έργων ζωτικής σημασίας που αλλάζουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας» δήλωσε σχετικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Eurolife FFH:Απόδοση 3,70% στα ατομικά προγράμματα διαχείρισης κεφαλαίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/Eurolife-FFH-600x250.jpg)
Eurolife FFH:Απόδοση 3,70% στα ατομικά προγράμματα διαχείρισης κεφαλαίου
Η Eurolife FFH προσφέρει ουσιαστικό όφελος στους ασφαλισμένους της
![Ελληνικές τράπεζες: η Mediobanca ανεβάζει τις τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες – Προτιμά Πειραιώς, Alpha Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trapezes_flags_NEA_2025-600x352.png)
«Ψήφος» στις ελληνικές τράπεζες από τη Mediobanka – Οι νέες τιμές στόχοι
Η τάση αύξησης των ελληνικών δανείων παραμένει ισχυρή και πολύ πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ, επισημαίνει μεταξύ άλλων η Mediobanca για τις ελληνικές τράπεζες
![Avax: Έναρξη κάλυψης από Euroxx – Στα 3,40 ευρώ/μετοχή η τιμή στόχος [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/avax-600x401.jpg)
Avax: Έναρξη κάλυψης από Euroxx – Στα 3,40 ευρώ/μετοχή η τιμή στόχος [πίνακας]
Οι εκτιμήσεις των αναλυτών της Euroxx για το διάστημα 2024-2028
![Τράπεζες: Γιατί φορτώνουν με επιπλέον έξοδα το τελευταίο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_banking24a-600x352.png)
Γιατί «φορτώνουν» με επιπλέον έξοδα τους ισολογισμούς οι τράπεζες - Ο πήχης για τα μερίσματα
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις τράπεζες
![Miele Hellas: «Bonus» από τους Γερμανούς στην ελληνική εταιρεία – Το στοίχημα των 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/miele-1-600x400.jpg)
Το «bonus» των Γερμανών στη Miele Hellas, το στοίχημα των 100 εκατ. και ο Κωτσόβολος
Τι ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Miele Hellas για την πορεία ανάπτυξης – Το μήνυμα των ιδιοκτητών για την ανάθεση του cluster – Πώς θα αναπτυχθεί
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις