Καλύτερο τζίρο στις θερινές εκπτώσεις δήλωσε το 34,8% των εμπόρων, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Γ. Μπάλτα.
Την ίδια στιγμή, το 30,3% δήλωσε ότι δεν είδε μεταβολή, ενώ χειρότερο τζίρο δήλωσε το 33,9% των εμπόρων.
Αναλυτικά, τα καταστήματα του δείγματος κατατάσσονται στις παρακάτω κατηγορίες:
- 72,1% Καταστήματα Ένδυσης – Υπόδησης – Αξεσουάρ – Αθλητικών ειδών
- 3,3% Καταστήματα Ειδών δώρων – Ειδών οικιακής χρήσης
- 3,3% Καταστήματα Κοσμημάτων – Ρολογιών – Μπιζού
- 1,9% Καταστήματα Υφασμάτων – Λευκών Ειδών
- 19,4 % Καταστήματα Διαφόρων Ειδών (Καλλυντικά, οπτικά, ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά, βιβλιοπωλεία κλπ)
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις κάτωθι περιοχές:
▪ Κέντρο Αθήνας, που συμπεριλαμβάνει:
✓ Το Εμπορικό Τρίγωνο, που περικλείεται από τις οδούς Σταδίου, Μητροπόλεως, Αθηνάς, Σταδίου και συμπεριλαμβάνει την οδό Ερμού.
✓ Το Κολωνάκι, όπου η πλειοψηφία των καταστημάτων βρίσκεται στις οδούς Κανάρη, Π. Ιωακείμ,
Κριεζώτου, Βουκουρεστίου και Βαλαωρίτου κλπ.
✓ Πανεπιστημίου – Ακαδημίας, που περιλαμβάνει και όλους τους κάθετους προς αυτούς οδούς την
Ε. Μπενάκη, Χ. Τρικούπη, Ιπποκράτους κλπ.
✓ Ομόνοια – Κάνιγγος – Εξάρχεια, ορίζεται η περιοχή πέριξ των πλατειών Ομονοίας & Κάνιγγος, η
οδός Πατησίων έως το Πολυτεχνείο καθώς και τα Εξάρχεια.
✓ Πλάκα – Μοναστηράκι
▪ Περιφερειακές Αγορές του Δ. Αθηναίων:
✓ Πατησίων – Αχαρνών – Κυψέλη, τα καταστήματα βρίσκονται στο τμήμα των δύο οδών, από το
ύψος της Λ. Αλεξάνδρας έως την οδό Αγ. Μελετίου και στην οδό Ι. Δροσοπούλου, τον πεζόδρομο
της Φ. Νέγρη και την πλατεία Κυψέλης.
✓ Παγκράτι – Ιλίσια – Αμπελόκηποι – Γκύζη και οι εμπορικοί άξονες των περιοχών.
✓ Κουκάκι – Πετράλωνα – Ν. Κόσμος
✓ Σεπόλια – Κολωνός –
▪ Εμπορικές περιοχές εκτός Δ. Αθηναίων:
Αναφέρονται οι εμπορικές περιοχές σε κοντινούς δήμους, όπου δραστηριοποιούνται μέλη του Ε.Σ.Α, όπως είναι ο Βύρωνας, του Ζωγράφου, η Καλλιθέα, η Ν. Σμύρνη, το Γαλάτσι κλπ.
Επίσης, σε αυτή την ενότητα περιλαμβάνονται και καταστήματα που λειτουργούν σε Μalls.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα:
40,6% των ερωτηθέντων, έχουν κατάστημα στο Κέντρο Αθήνας.
20,6% των ερωτηθέντων, έχουν κατάστημα στις Περιφερειακές Αγορές του Δ. Αθηναίων.
38,8% των ερωτηθέντων, έχουν κατάστημα στις Εμπορικές περιοχές εκτός Δ. Αθηναίων
Με αφορμή την έρευνα ο πρόεδρος του ΕΣΑ Σταύρος Καφούνης σχολίασε
«Με την συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστημίου και βασιζόμενοι σε ένα δείγμα διαφορετικών κλάδων, περιοχών αλλά και μεγέθους, που για πρώτη φορά ξεπερνά τα 300 εμπορικά σημεία, έχουμε στα χέρια μας μια εξαιρετική απεικόνιση της πραγματικής κατάστασης που επικρατεί στην αγορά σήμερα. Το αποτέλεσμα αυτής της ερευνάς κάνει ξεκάθαρο ότι τα χειρότερα τα αφήσαμε πίσω, με την πλειοψηφία των καταστημάτων στις φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις να καταγράφει βελτιωμένες πωλήσεις σε σχέση με το δύσκολο 2020, όμως δυστυχώς απέχουμε ακόμη πολύ από το τελευταίο έτος κανονικότητας, το 2019. Ο εμπορικός κόσμος έχει επιδείξει τεράστια ωριμότητα τόσο κατά την εφαρμογή των υγειονομικών συστάσεων σε προσωπικό αλλά και εταιρικό επίπεδο όσο και με την εξαιρετική υποστήριξη, ανταπόκριση και υπομονή στις δυσκολίες που προέκυψαν. Είναι συνεπώς αναγκαίο να συμφωνήσουμε τώρα όλοι, ότι θα εξασφαλίσουμε την αδιάληπτη και χωρίς περιορισμούς λειτουργία της αγοράς και θα παραμείνουμε αρωγοί στοχευμένα, για όσο διάστημα αυτή διαταράσσεται. Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι, η πραγματική οικονομία δεν μπορεί να περιμένει άλλο και πρέπει συντεταγμένα ως πολιτεία να δημιουργήσουμε τις συνθήκες σταθερότητας, με γνώμονα πάνω από όλα την προστασία της δημόσιας υγείας, ώστε όλοι οι συμπολίτες μας, υγιείς και προφυλαγμένοι να πάρουν πίσω την κανονική τους ζωή».
Δείτε εδώ αναλυτικά την έρευνα
Latest News
DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα
Η Attica Bank εκτιμά πώς η επιπλέον ζημιά που θα προκύψει από ενδεχόμενη πώληση του εν λόγω χαρτοφυλακίου μέσω τιτλοποίησης υπό το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής ΙΙΙ, δεν θα ξεπεράσει το ποσό των 400 εκατ. ευρώ.
Άνοδος 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024
Η Νέα Οδός - Κεντρική Οδός απέσπασε 2 βραβεία στο πεδίο της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας
Το roadmap της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο - Τι δήλωσε η Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μίλησε για το deal και τη συμφωνία με τους μετόχους στη γενική συνέλευση της τράπεζας
Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ
Ενδιαφέρον από τσεχικό επενδυτικό fund