
Πανάκριβα συνεχίζουν να κοστίζουν τα αλκοολούχα ποτά στην Ελλάδα, τόσο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όσο και σε σύγκριση με τουριστικά ανταγωνιστικές χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου, παρά τη σημαντική πτώση των τιμών, που καταγράφεται τα τελευταία 4 χρόνια.
Η χώρα μας όσον αφορά τα αλκοολούχα ποτά συγκαταλέγεται στο top5 των ευρωπαϊκών κρατών με τις υψηλότερες τιμές, όπως προκύπτει από τα σημερινά στοιχεία της Eurostat. Συγκεκριμένα, με βάση τα δεδομένα του 2020, ο ελληνικός δείκτης τιμών καταναλωτή για αλκοολούχα ποτά (συμπεριλαμβάνεται το κρασί και η μπύρα) ανέρχεται στις 136,8 μονάδες, με συνέπεια η χώρα μας να καταλαμβάνει την 4η θέση.
Στην κορυφή βρίσκεται η Φινλανδία, όπου ο σχετικός δείκτης ανέρχεται στις 193 μονάδες, ενώ ακολουθούν η Ιρλανδία (180,7) και η Σουηδία (156). Στην 4η θέση είναι όπως προαναφέραμε η Ελλάδα και το top5 συμπληρώνεται με τη Δανία (126,7 μονάδες).
Στον αντίποδα τις χαμηλότερες τιμές στα αλκοολούχα ποτά συναντά κάποιος στην Ουγγαρία, όπου ο δείκτης τιμών καταναλωτή κυμαίνεται στο 73, δηλαδή σχεδόν το ½ της Ελλάδας, στη Ρουμανία (74 μονάδες) και στη Βουλγαρία (81 μονάδες).
Να σημειωθεί ότι κάτω του ευρωπαϊκού μέσου όρου (100 μονάδες) βρίσκονται Γερμανία και Ισπανία.
«Πνίγεται» στους φόρους η αγορά
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις παραπάνω τιμές συμπεριλαμβάνονται και οι φόροι (ΦΠΑ, Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης κ.λπ)., οι οποίοι ανεβάζουν σημαντικό το κόστος για τον τελικό καταναλωτή.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα αλκοολούχα ποτά στη χώρα μας είναι κατά 40% υψηλότερος από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και 450% υψηλότερος από τον αντίστοιχο της γειτονικής Βουλγαρίας! Πιο αναλυτικά, ο ΕΦΚ αλκοολούχων στην Ελλάδα είναι κατά 4,5 φορές υψηλότερος σε σύγκριση με τις γειτονικές χώρες Βουλγαρία και τη Βόρεια Μακεδονία.


Latest News

Η μεγάλη ευκαιρία της ΕΕ να φτάσει τις ΗΠΑ στις startups - Τι γίνεται στην Ελλάδα
Η Ευρώπη επενδύει πολλά στο κομμάτι των startups, ειδικά στην ΑΙ, ώστε να κλείσει το κενό με τις ΗΠΑ - Τι δείχνουν τα τελευταία στοιχεία

Vodafone: Ολοκλήρωση δύο έργων για την ψηφιακή αναβάθμιση του Δημοσίου Τομέα
Τα έργα που ολοκλήρωσε η Vodafone είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο μετασχηματισμός των υπηρεσιών στα ελληνικά Προξενεία

Οι αυξήσεις στις τιμές ρίχνουν το τζίρο στις επιχειρήσεις εστίασης
«Όσο μπορούμε κρατάμε τις τιμές, αλλά ο κόσμος κάνει πλέον μικρό λογαριασμό» λένε οι επαγγελματίες της εστίασης παραδεχόμενοι ότι η ακρίβεια αποτελεί πρόβλημα

Πενήντα χρόνια χωρίς τον Αριστοτέλη Ωνάση - Ο βίος και η πολιτεία του Έλληνα κροίσου
Ο επιχειρηματίας που άφησε το στίγμα του στην ιστορία της Ελλάδας - Τα μυστικά της επιτυχίας του

Ανατροπή στις επενδύσεις των ΑΕΕΑΠ – Τι αλλάζει
Το βαθύ discount στις μετοχές των Ανώνυμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) και οι προσδοκίες – Οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο

Με ταχείς ρυθμούς ο «γάμος» Entersoft-Softone
Η ενιαία Entersoft-Softone βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής εμπορικής ονομασίας, ενοποίησης διοικητικών δομών αλλά και διαμόρφωσης του protfolio λύσεων που θα προσφέρει προς τους πελάτες της

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ