Πανάκριβα συνεχίζουν να κοστίζουν τα αλκοολούχα ποτά στην Ελλάδα, τόσο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όσο και σε σύγκριση με τουριστικά ανταγωνιστικές χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου, παρά τη σημαντική πτώση των τιμών, που καταγράφεται τα τελευταία 4 χρόνια.
Η χώρα μας όσον αφορά τα αλκοολούχα ποτά συγκαταλέγεται στο top5 των ευρωπαϊκών κρατών με τις υψηλότερες τιμές, όπως προκύπτει από τα σημερινά στοιχεία της Eurostat. Συγκεκριμένα, με βάση τα δεδομένα του 2020, ο ελληνικός δείκτης τιμών καταναλωτή για αλκοολούχα ποτά (συμπεριλαμβάνεται το κρασί και η μπύρα) ανέρχεται στις 136,8 μονάδες, με συνέπεια η χώρα μας να καταλαμβάνει την 4η θέση.
Στην κορυφή βρίσκεται η Φινλανδία, όπου ο σχετικός δείκτης ανέρχεται στις 193 μονάδες, ενώ ακολουθούν η Ιρλανδία (180,7) και η Σουηδία (156). Στην 4η θέση είναι όπως προαναφέραμε η Ελλάδα και το top5 συμπληρώνεται με τη Δανία (126,7 μονάδες).
Στον αντίποδα τις χαμηλότερες τιμές στα αλκοολούχα ποτά συναντά κάποιος στην Ουγγαρία, όπου ο δείκτης τιμών καταναλωτή κυμαίνεται στο 73, δηλαδή σχεδόν το ½ της Ελλάδας, στη Ρουμανία (74 μονάδες) και στη Βουλγαρία (81 μονάδες).
Να σημειωθεί ότι κάτω του ευρωπαϊκού μέσου όρου (100 μονάδες) βρίσκονται Γερμανία και Ισπανία.
«Πνίγεται» στους φόρους η αγορά
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις παραπάνω τιμές συμπεριλαμβάνονται και οι φόροι (ΦΠΑ, Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης κ.λπ)., οι οποίοι ανεβάζουν σημαντικό το κόστος για τον τελικό καταναλωτή.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα αλκοολούχα ποτά στη χώρα μας είναι κατά 40% υψηλότερος από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και 450% υψηλότερος από τον αντίστοιχο της γειτονικής Βουλγαρίας! Πιο αναλυτικά, ο ΕΦΚ αλκοολούχων στην Ελλάδα είναι κατά 4,5 φορές υψηλότερος σε σύγκριση με τις γειτονικές χώρες Βουλγαρία και τη Βόρεια Μακεδονία.
Latest News
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό
Αλλαγή ηγεσίας στη Xerox Hellas - Αποχωρεί ο Βασίλης Ραμπάτ μετά από 35 χρόνια
Ύστερα από 21 χρόνια στο ελληνικό branch της αμερικανικής πολυεθνικής, θα υπάρξει αλλαγή προσώπου στην ηγεσία της εταιρείας
Στην οικογένεια Σαράντη η Κάμπος Χίου – Έκλεισε το deal
Ύστερα από 18 μήνες διαπραγματεύσεων, επετεύχθη η συμφωνία ανάμεσα στην οικογένεια Σαράντη και την Κάμπος Χίου, όπως είχε αναφέρει ο ΟΤ
«Καμπανάκι» από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς για τον αθέμιτο ανταγωνισμό από κινεζικές πλατφόρμες
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς μιλά για ανισότητες από κινέζικα sites που έχουν διαφορετικό φορολογικό καθεστώς
Αύξηση 6,3% στις πωλήσεις της Jumbo το 2024 - Πότε θα δώσει guidance για το 2025
Η διοίκηση του Ομίλου JUMBO θεωρεί ότι μία πρώτη εκτίμηση για το 2025, θα ήταν χρήσιμο να δοθεί μετά το πρώτο τετράμηνο
Προχωρά ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Sunlight Group
Για την υποστήριξη αυτής της μετάβασης, η εταιρεία έχει ενισχύσει τις παγκόσμιες Ομάδες Business, Digital & IT
Όμιλος Μεϊδάνη: Στρατηγικές επενδύσεις σε νέα καταστήματα και υποδομές
Το περασμένο έτος ο Όμιλος Μεϊδάνη δημιούργησε 35 νέες θέσεις εργασίας, φτάνοντας συνολικά τους 390 εργαζομένους
Προχωρά η ΙPO της Τιτάν στη Νέα Υόρκη - Δείτε την αίτηση που κατατέθηκε στη SEC
Η αρχική δημόσια προσφορά θα περιλαμβάνει πρωτογενή προσφορά από Titan America και δευτερογενή πώληση από την Titan Cement International
Mohammad Tabish: Ο θαλάσσιος βιολόγος που δίνει δεύτερη ευκαιρία στην Avramar
Τι δηλώνει στον ΟΤ ο Mohammad Tabish για την επόμενη ημέρα της Avramar - Το όραμα της βιωσιμότητας μέσω των νέων τεχνολογιών
Diageo και Αθηναϊκή ποντάρουν στα μη αλκοολούχα - Το εύρημα του Dry January
Λανσαρίσματα και νέες τάσεις έρχονται κατά τις ημέρες του Dry January - Εντείνεται ο ανταγωνισμός για Diageo, Αθηναϊκή και κολοσσούς της αγοράς