Εδώ και δύο χρόνια στο Κρατικό Μουσείο του Μπάντεν οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να αγγίζουν εκθέματα χιλιάδων ετών, όπως λ.χ. ένα σπαθί από την εποχή του Χαλκού. Με ειδικά γάντια φυσικά και πάνω από μια μαλακή επιφάνεια. Επιπλέον, η χρήση της τεχνολογίας βοηθά στον εκδημοκρατισμό της γνώσης, φρονεί ο εμπνευστής της ιδέας και διευθυντής του μουσείου, Έκαρντ Κένε.
Ενώ τα έργα τέχνης και τα μουσειακά αντικείμενα συνήθως εξαφανίζονται πίσω από βιτρίνες, η έκθεση «Αρχαιολογία στην Βάδη» στο Κάστρο της Καρλσρούης, προσφέρει εντελώς νέες δυνατότητες από το καλοκαίρι του 2019. «Και η ανταπόκριση από το κοινό είναι μεγάλη. Οι πρώτοι επισκέπτες έχουν ήδη κλείσει και μια δεύτερη επίσκεψη», λέει ο διευθυντής του μουσείου.
Η επίσκεψη χωρίζεται σε τρεις τομείς:
Στην πρώτη αίθουσα το κοινό μπορεί να δει μια μικρή επιλογή αρχαιολογικών ευρημάτων από το Μπάντεν. Επεξηγηματικές επιγραφές δεν υπάρχουν. Οι πληροφορίες μπορούν να εμφανίζονται σε κάρτες με τσιπ στα γερμανικά, αγγλικά ή σε μορφή κατάλληλη για παιδιά.
Στη δεύτερη αίθουσα οι επισκέπτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν ειδικά smartphone για να δουν πληροφορίες σχετικές με τα εκθέματα. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τη χρήση διαδραστικών επιφανειών. Έχουν αντιγραφεί 1.500 αντικείμενα με έναν σαρωτή 3D, τα οποία μπορούν να μεγεθυνθούν, ή να περιστραφούν. Έτσι διακρίνεται λ.χ. καθαρά η διάβρωση ενός σπαθιού της εποχής του Χαλκού.
Το αποκορύφωμα της επίσκεψης, ωστόσο, είναι η δυνατότητα να πάρει κανείς τα εκθέματα χιλιάδων ετών στα χέρια του. Γι’ αυτό όμως, οι επισκέπτες του μουσείου πρέπει να κλείσουν ραντεβού. Μπορούν να δηλώσουν ένα συγκεκριμένο αντικείμενο το οποίο θέλουν να αγγίξουν ή να συμβουλευτούν ειδικούς του μουσείου για το ποιο θα επιλέξουν. «Με αυτόν τον τρόπο, οι επισκέπτες μπορούν να γίνουν οι ίδιοι ερευνητές και χρήστες», δήλωσε ο επικεφαλής των ειδικών του μουσείου Αλεξάντερ Βόλνι.
Στην τρίτη αίθουσα υπάρχει ο τρισδιάστατος σαρωτής, με τον οποίο μπορούν να καταγραφούν αντικείμενα και για ερευνητές άλλων Ιδρυμάτων. «Έτσι εξοικονομείται ο χρόνος της διαδρομής, μπορούν να γίνουν εκθέσεις ενός και του αυτού αντικειμένου σε πολλά μέρη ταυτόχρονα και βέβαια είναι δυνατό να γνωρίζει κανείς πώς ακριβώς ήταν το αντικείμενο σε περίπτωση που κάποιο σπάσει», πρόσθεσε ο Βόλνι.
«Όταν ο Έκαρντ Κένε συνέλαβε για πρώτη φορά την ιδέα, δεν κόπηκε μόνο η αναπνοή των συντηρητών. Και το κρατίδιο της Βάδης -Βυρτεμβέργης αντέδρασε με σκεπτικισμό στην αρχή. Τώρα όμως το μουσείο θεωρείται πρωτοπόρο παρουσιάζοντας τέτοιου είδους εκθέσεις», αποκάλυψε η εκπρόσωπος του μουσείου Κάτριν Λόρμπεερ.
«Η αντίθεση μεταξύ των αρχαίων εκθεμάτων από τη μία και της σύγχρονης τεχνολογίας από την άλλη είναι αυτό που κάνει την έκθεση τόσο ελκυστική. Η ψηφιοποίηση είναι ένα σημαντικό βήμα για το μουσείο. Η τεχνητή νοημοσύνη θα βοηθήσει επίσης στην μετάφραση, για παράδειγμα, προκειμένου να καταστήσει τη γνώση διαθέσιμη σε ένα ευρύ κοινό. Ένας μεταφραστής κοστίζει πολλά χρήματα σε σύγκριση με την τεχνολογία, δεδομένου του τεράστιου όγκου των εκατοντάδων χιλιάδων εκθεμάτων. Και αμφιβάλλω ότι κατέχει πάντοτε την ορολογία της ιστορίας της τέχνης», είπε ο Κένε.
Επιπλέον, το μουσείο εργάζεται με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης η οποία προορίζεται για εφαρμογές λ.χ. σε smartphone, οι οποίες θα συγκρίνουν αντικείμενα μουσείων με παρόμοια ευρήματα από το Διαδίκτυο για παράδειγμα. «Θέλουμε με την τεχνητή νοημοσύνη να κάνουμε τους χρήστες να παράγουν οι ίδιοι τη γνώση», τόνισε ο Κένε, ο οποίος έκανε λόγο για «εκδημοκρατισμό της γνώσης».
Πηγή: ΑΠΕ -ΜΠΕ
Latest News
Τι λέει ο καλλιτέχνης που σχεδίασε την μπανάνα με την ταινία των 6,2 εκατ. δολαρίων
Είναι η αγορά που αποφάσισε να πάρει τόσο σοβαρά μια μπανάνα που έχει κολλήσει στον τοίχο
«Λεονάρντο ντα Βίντσι»: Ο Κεν Μπερνς για τον άνθρωπο που είχε το μυαλό όλων των ανθρώπων
«Γνώριζε όλα αυτά τα πράγματα χωρίς μικροσκόπιο ή τηλεσκόπιο αιώνες πριν από εμάς», είπε ο Κεν Μπερνς για τον Λεονάρντο ντα Βίντσι.
Τέσσερα νέα ντοκυμαντέρ διηγούνται την ιστορία των θρυλικών Beatles
Ο Σαμ Μέντες ετοιμάζεται να μας βάλει στον κόσμο των Beatles, με τέσσερα ντοκιμαντέρ – το καθένα από την οπτική γωνία κάθε «Σκαθαριού».
Ο crypto επενδυτής που πλήρωσε 6 εκατ. για μία μπανάνα σχεδιάζει να την... φάει
Τι σχέση μπορεί να έχει μία μπανάνα με τα κρυπτονομίσματα αλλά και διάσημα έργα τέχνης που βγαίνουν στο σφυρί
Οταν η μπανάνα είναι... έργο τέχνης πωλείται 6,2 εκατ. ευρώ
Στη δημοπρασία... κονταροχτυπήθηκαν επτά ενδιαφερόμενοι αγοραστές
Σπάει ρεκόρ η αξία της μουσικής βιομηχανίας της Βρετανίας
Οι περιοδείες των σούπερ σταρ βοήθησαν την βρετανική μουσική βιομηχανία να φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ
Economist: Το 2025 τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα
Sotheby’s: 65,5 εκατ. δολ. για τα «Νούφαρα» του Μονέ
Η πώληση του έργου του Κλοντ Μονέ σε τιμή μεγαλύτερη από την αρχική ισοδυναμεί με μια σημαντική νίκη για τον οίκο δημοπρασιών Sotheby's
Με... ρυθμούς Snoop Dogg οι επιχειρηματικές συμβουλές στη Μάρθα Στιούαρτ
Ο διάσημος ράπερ έγινε επιχειρηματικός σύμβουλος της Μάρθα Στιούαρτ και της άλλαξε τη ζωή
Μαρία Αντουανέτα: 4,5 εκατ. ευρώ για τα ματωμένα διαμάντια που κόστισαν το κεφάλι της
Η σκοτεινή ιστορία του διαμαντένιου περιδεραίου που κόστισε στην Μαρία Αντουανέτα το κεφάλι της