Εδώ και δύο χρόνια στο Κρατικό Μουσείο του Μπάντεν οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να αγγίζουν εκθέματα χιλιάδων ετών, όπως λ.χ. ένα σπαθί από την εποχή του Χαλκού. Με ειδικά γάντια φυσικά και πάνω από μια μαλακή επιφάνεια. Επιπλέον, η χρήση της τεχνολογίας βοηθά στον εκδημοκρατισμό της γνώσης, φρονεί ο εμπνευστής της ιδέας και διευθυντής του μουσείου, Έκαρντ Κένε.

Ενώ τα έργα τέχνης και τα μουσειακά αντικείμενα συνήθως εξαφανίζονται πίσω από βιτρίνες, η έκθεση «Αρχαιολογία στην Βάδη» στο Κάστρο της Καρλσρούης, προσφέρει εντελώς νέες δυνατότητες από το καλοκαίρι του 2019. «Και η ανταπόκριση από το κοινό είναι μεγάλη. Οι πρώτοι επισκέπτες έχουν ήδη κλείσει και μια δεύτερη επίσκεψη», λέει ο διευθυντής του μουσείου.

Η επίσκεψη χωρίζεται σε τρεις τομείς:

Στην πρώτη αίθουσα το κοινό μπορεί να δει μια μικρή επιλογή αρχαιολογικών ευρημάτων από το Μπάντεν. Επεξηγηματικές επιγραφές δεν υπάρχουν. Οι πληροφορίες μπορούν να εμφανίζονται σε κάρτες με τσιπ στα γερμανικά, αγγλικά ή σε μορφή κατάλληλη για παιδιά.

Στη δεύτερη αίθουσα οι επισκέπτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν ειδικά smartphone για να δουν πληροφορίες σχετικές με τα εκθέματα. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τη χρήση διαδραστικών επιφανειών. Έχουν αντιγραφεί 1.500 αντικείμενα με έναν σαρωτή 3D, τα οποία μπορούν να μεγεθυνθούν, ή να περιστραφούν. Έτσι διακρίνεται λ.χ. καθαρά η διάβρωση ενός σπαθιού της εποχής του Χαλκού.
Το αποκορύφωμα της επίσκεψης, ωστόσο, είναι η δυνατότητα να πάρει κανείς τα εκθέματα χιλιάδων ετών στα χέρια του. Γι’ αυτό όμως, οι επισκέπτες του μουσείου πρέπει να κλείσουν ραντεβού. Μπορούν να δηλώσουν ένα συγκεκριμένο αντικείμενο το οποίο θέλουν να αγγίξουν ή να συμβουλευτούν ειδικούς του μουσείου για το ποιο θα επιλέξουν. «Με αυτόν τον τρόπο, οι επισκέπτες μπορούν να γίνουν οι ίδιοι ερευνητές και χρήστες», δήλωσε ο επικεφαλής των ειδικών του μουσείου Αλεξάντερ Βόλνι.

Στην τρίτη αίθουσα υπάρχει ο τρισδιάστατος σαρωτής, με τον οποίο μπορούν να καταγραφούν αντικείμενα και για ερευνητές άλλων Ιδρυμάτων. «Έτσι εξοικονομείται ο χρόνος της διαδρομής, μπορούν να γίνουν εκθέσεις ενός και του αυτού αντικειμένου σε πολλά μέρη ταυτόχρονα και βέβαια είναι δυνατό να γνωρίζει κανείς πώς ακριβώς ήταν το αντικείμενο σε περίπτωση που κάποιο σπάσει», πρόσθεσε ο Βόλνι.

«Όταν ο Έκαρντ Κένε συνέλαβε για πρώτη φορά την ιδέα, δεν κόπηκε μόνο η αναπνοή των συντηρητών. Και το κρατίδιο της Βάδης -Βυρτεμβέργης αντέδρασε με σκεπτικισμό στην αρχή. Τώρα όμως το μουσείο θεωρείται πρωτοπόρο παρουσιάζοντας τέτοιου είδους εκθέσεις», αποκάλυψε η εκπρόσωπος του μουσείου Κάτριν Λόρμπεερ.

«Η αντίθεση μεταξύ των αρχαίων εκθεμάτων από τη μία και της σύγχρονης τεχνολογίας από την άλλη είναι αυτό που κάνει την έκθεση τόσο ελκυστική. Η ψηφιοποίηση είναι ένα σημαντικό βήμα για το μουσείο. Η τεχνητή νοημοσύνη θα βοηθήσει επίσης στην μετάφραση, για παράδειγμα, προκειμένου να καταστήσει τη γνώση διαθέσιμη σε ένα ευρύ κοινό. Ένας μεταφραστής κοστίζει πολλά χρήματα σε σύγκριση με την τεχνολογία, δεδομένου του τεράστιου όγκου των εκατοντάδων χιλιάδων εκθεμάτων. Και αμφιβάλλω ότι κατέχει πάντοτε την ορολογία της ιστορίας της τέχνης», είπε ο Κένε.

Επιπλέον, το μουσείο εργάζεται με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης η οποία προορίζεται για εφαρμογές λ.χ. σε smartphone, οι οποίες θα συγκρίνουν αντικείμενα μουσείων με παρόμοια ευρήματα από το Διαδίκτυο για παράδειγμα. «Θέλουμε με την τεχνητή νοημοσύνη να κάνουμε τους χρήστες να παράγουν οι ίδιοι τη γνώση», τόνισε ο Κένε, ο οποίος έκανε λόγο για «εκδημοκρατισμό της γνώσης».

Πηγή: ΑΠΕ -ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tέχνη και Ζωή
Ο Ίντρις Έλμπα θα μετακομίσει στην Αφρική για να αναπτύξει την κινηματογραφική της βιομηχανία
Plus |

Ο Ίντρις Έλμπα θα μετακομίσει στην Αφρική για να αναπτύξει την κινηματογραφική της βιομηχανία

Ο κατά πολλούς ιδανικός επόμενος Τζέιμς Μποντ και σταρ του Χόλιγουντ Ίντρις Έλμπα σκοπεύει να εγκαταλείψει το Λονδίνο και να εγκατασταθεί στην Αφρική, προκειμένου να βοηθήσει στην ανάπτυξη της κινηματογραφικής της βιομηχανίας.