
Η αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών για αγορά καινούριων αυτοκινήτων, η αύξηση της αγοραστικής τάσης για τα ηλεκτρικά οχήματα και πληθώρα νέων μοντέλων που στρέφει την αγορά στην ανανέωση του γερασμένου στόλου στην Ελλάδα εμποδίζεται από την έλλειψη ημιαγωγών. Αυτό έχει ως συνέπεια τη μείωση των παραγωγών στα εργοστάσια παραγωγής, άρα και την επιμήκυνση του χρόνου παράδοσης νέων αυτοκινήτων.
Σήμερα πουλιούνται μόνο όσα αυτοκίνητα καταφέρνουν να βγουν από την γραμμή παραγωγής, με αποτέλεσμα η αναμονή στην Ελλάδα, αλλά και σε όλες τις χώρες της Ευρώπης για νέα αυτοκίνητα να είναι αρκετές εβδομάδες. Πολλές ελληνικές αντιπροσωπείες δηλώνουν στους πελάτες τους ότι η αναμονή είναι μεγάλη, ενώ αν ο πελάτης ζητήσει ειδική κατασκευή, όπως για παράδειγμα μια ηλιοροφή, τότε αυτή η αναμονή μπορεί να φθάσει τους 6 και παραπάνω μήνες.
Μείωση παραγωγής λόγω ελλείψεων
Η έλλειψη των ημιαγωγών έχει οδηγήσει πολλά εργοστάσια στην Μ. Βρετανία να έχουν μειώσει την παραγωγή τους, ενώ το ίδιο γίνεται και σε άλλα εργοστάσια σε όλες τις χώρες. Πλέον η έλλειψη των ημιαγωγών είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα και οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να βρουν τρόπους να διαχειριστούν με τον καλύτερο τρόπο την έλλειψή τους, ειδικά τώρα που υπάρχει αυξημένη ζήτηση. Η αρρυθμία, σύμφωνα με τους ειδικούς, θα συνεχιστεί και τον επόμενο χρόνο. Όλα αυτά όταν τα εργοστάσια άρχισαν λίγο πριν την πανδημία σταδιακά να ανεβάζουν ρυθμούς και αυτή στάθηκε αιτία της απορύθμισης της αγοράς του αυτοκινήτου. Η έλλειψη πρώτων υλών δεν μπορεί να ξεπεραστεί εύκολα και καθημερινά οι επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών αναζητούν λύσεις στο πρόβλημα.
Οι μεγάλες ελλείψεις σε εξαρτήματα, πρώτες ύλες, αλλά και τα δρομολόγια των πλοίων που λόγω του μεγάλου φόρτου εργασιών δεν προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν την αυξημένη ζήτηση δημιουργούν παραγωγική ασφυξία, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να πάρουν την απόφαση να μειώσουν την παραγωγή τους.
Οι ημιαγωγοί χρησιμοποιούνται με πολλούς τρόπους στο αυτοκίνητο. Είναι αναγκαίοι για απλές λειτουργίες όπως ο χειρισμός ηλεκτρικών παραθύρων έως πιο πολύπλοκες όπως η λειτουργία των οθονών αφής και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως το cruise control.
Μια από τις εταιρείες που έχουν επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη ημιαγωγών είναι η Toyota, η οποία τον επόμενο μήνα έχει προγραμματίσει να παράγει 40% λιγότερα οχήματα. Αυτό έχει ως συνέπεια αντί να βγάλει στην παραγωγή 900.000 αυτοκίνητα να βγουν από την γραμμή παραγωγής κοντά στα 500.000 οχήματα.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ford προβλέπει ότι θα κατασκευάσει 1,1 εκατ. λιγότερα αυτοκίνητα. Στην Ευρώπη, η Ford μείωσε την παραγωγή του Focus, ενώ μειώθηκε η παραγωγή των Galaxy, S-Max, Kuga, Mondeo και Transit Connect. Φυσικά δεν είναι μόνο αυτές οι δύο εταιρείες, αλλά οι περισσότερες που μείωσαν τον όγκο παραγωγής τους, άρα μέσα στους επόμενους μήνες θα υπάρξει μείωση τζίρου και κατ’ επέκταση μείωση κερδοφορίας.


Latest News

Η Gazprom ξαναφέρνει κοντά ΗΠΑ, Ρωσία - Κυοφορείται (;) συνεργασία στην ενέργεια
Ρώσοι και Ευρωπαίοι αξιωματούχοι βλέπουν με ενδιαφέρον την συνεργασία των ΗΠΑ με την Gazprom

Θα είναι το δολάριο θύμα των πολιτικών Τραμπ;
Η απότομη αύξηση των δασμών και η αβεβαιότητα σχετικά με το εμπόριο έχουν προκαλέσει φόβους ότι η ανάπτυξη των ΗΠΑ θα επιβραδυνθεί

Ντε Γκίντος (ΕΚΤ): Η αβεβαιότητα είναι υψηλότερη τώρα από την περίοδο του κορονοϊού
«Η πραγματικότητα είναι ότι η κατανάλωση δεν ανακάμπτει», είπε ο Ντε Γκίντος, παρά κάποια θετικά στοιχεία

Η στιγμή του Big Bang για τις ευρωπαϊκές επενδύσεις - Τι βλέπει ο CEO του Deutsche Börse
Ο επικεφαλής του Deutsche Börse λέει ότι η ΕΕ πρέπει να εκμεταλλευτεί τη στροφή των επενδυτών σε αγορές εκτός ΗΠΑ

Deliveroo: Επιτέλους ανακοινώνει κέρδη - Τέλος στο «Flopperoo» (;)
Η εταιρεία ανακοίνωσε τα πρώτα κέρδη από την έναρξη λειτουργίας της, μετά τα δύσκολα χρόνια, που της έδωσαν το παρατσούκλι «Flopperoo»

Όταν οι μετοχές πέφτουν ο Μπάφετ διαβάζει... ποίηση - Οι στίχοι που προτιμά
Αν συμβεί μια μεγάλη βουτιά «προσέξτε αυτούς του στίχους» συνηθίζει να λέει ο Γουόρεν Μπάφετ

To δασμολογικό μπαράζ Τραμπ δοκιμάζει τα όρια των κεντρικών τραπεζών
Η επόμενη εβδομάδα κρίνεται κρίσιμη αναφορά με τη νομισματική πολιτική - Οι καθοριστικές αποφάσεις

Στο τιμόνι της LVMH για άλλα δέκα χρόνια ο Μπερνάν Αρνό;
Η LVMH θα επιδιώξει να αυξήσει το όριο ηλικίας για τον διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρό της Μπερνάρ Αρνό στην ετήσια γενική συνέλευση

Ψηφίζει στην Ελλάδα για νέο πρόεδρο η ΔΟΕ - Τα μεγάλα ερωτηματικά για το οικονομικό της μοντέλο
Δεν είναι λίγες οι κριτικές που δέχεται η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή για το μοντέλο λειτουργίας της και καλούν για μείωση εξόδων

Η μυστική επένδυση του Πόλσον - Το ιστορικό κτήριο των 10 ορόφων στη Ν. Υόρκη
Το χρέος των 40 εκατομμυρίων δολαρίων που αγόρασε ο Πόλσον χωρίς να γίνει αμέσως γνωστό