Με συγκρατημένη αισιοδοξία και δέλεαρ τις προσφορές και τις μειώσεις τιμών ακόμη και στα εποχικά προϊόντα, όπως τα σχολικά, τα παιδικά ρούχα και τα είδη για τους νέους φοιτητές (έπιπλα, οικιακός εξοπλισμός, ηλεκτρικά κ.λπ.), ο εμπορικός κόσμος ελπίζει πως η αγορά θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά και τον Σεπτέμβριο.
Προϋπόθεση είναι βέβαια να μην βρεθούν και οι έμποροι αντιμέτωποι με τα νέα περιοριστικά μέτρα για τους ανεμβολίαστους, που θα ισχύσουν από τις 13 Σεπτεμβρίου στην εστίαση και τη διασκέδαση, όπως αναφέρει ο κ. Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής (ΠΕΣΑ) και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ).
Παρ’ ότι οι θερινές εκπτώσεις δεν έφεραν χαμόγελα σε όλους τους καταστηματάρχες (περίπου 4 στις 10 επιχειρήσεις παρουσίασαν πτώση του κύκλου εργασιών τους, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Μικρομεσαίων της ΕΣΕΕ, όταν πέρσι ήταν 8 στις 10) όλοι ποντάρουν στη διαφαινόμενη ανάκαμψη της ιδιωτικής κατανάλωσης, αλλά και τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.
Τα πρόδρομα στοιχεία δείχνουν σημαντική ώθηση της ζήτησης στις κατηγορίες «μη-βασικών» αγαθών, που είχε ανασταλεί για ενάμιση χρόνο λόγω της πανδημίας.
O τζίρος στο λιανεμπόριο το δεύτερο τρίμηνο φέτος σε σχέση με πέρυσι κατέγραψε άνοδο της τάξης του 23% αυξάνοντας τις πωλήσεις στα 13,5 δισ. ευρώ, από 11 δισ. ευρώ, σε σχέση με την αρχή του έτους. Μεγαλύτερη, μάλιστα, αύξηση της τάξης του 30% εκτιμάται για το τρίτο τρίμηνο του έτους που διανύουμε, σε σύγκριση με πέρυσι.
Οι αυξήσεις, όμως, αυτές θεωρούνται από τους εμπόρους ότι δεν μπορούν ακόμα να καλύψουν τις απώλειες που έχουν δημιουργήσει οι επιπτώσεις της πανδημίας και των lockdown στην αγορά, ούτε βεβαίως επαρκούν για να πληρωθούν οι συσσωρευμένες, νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές της πανδημίας ύψους 3,2 δις ευρώ και οι «παγωμένες» οικονομικές υποχρεώσεις, ύψους 21,8 δις ευρώ, που βρίσκονται σε αναστολή πληρωμής, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, αναφέρεται από το ΠΕΣΑ.
Η «μάχη» των 150 εκατ. ευρώ
Έτσι κι αλλιώς ο Σεπτέμβριος, λόγω του ανοίγματος των σχολείων και των πανεπιστημιακών σχολών, θεωρείται μήνας μεγάλης βαρύτητας για το λιανεμπόριο, με τον τζίρο των καταστημάτων μόνο από τα σχολικά είδη να φτάνει τα 150 εκατ. ευρώ. Βέβαια η αξία της αγοράς ξεπερνά κατά πολύ το συγκεκριμένο ποσό εάν συνυπολογιστούν είδη τεχνολογίας, εξοπλισμός γραφείου και άλλα εφόδια για τον μαθητή και τον φοιτητή.
Δεδομένου ότι από την κυβέρνηση υποστηρίζεται σε όλους τους τόνους ότι η τηλεκπαίδευση αποτελεί παρελθόν, ήδη εδώ και 10 ημέρες πολλές εταιρείες προχωρούν σε προσφορές και διαφημιστικές καμπάνιες προσπαθώντας να κερδίσουν το «στοίχημα» του Σεπτεμβρίου.
Μεγάλα βιβλιοπωλεία, καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών και οικιακού εξοπλισμού αλλά και μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών και σούπερ μάρκετ έχουν ήδη ριχτεί στη μάχη του… πρώτου κουδουνιού.
Παραδοσιακά το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου πραγματοποιείται περίπου το 70% του συνολικού ετήσιου τζίρου της συγκεκριμένης αγοράς.
Ο φόβος της επίσκεψης
Ένα από τα ζητήματα που προβληματίζει τον εμπορικό κόσμο είναι ο τρόπος που θα επιλέξουν οι καταναλωτές να ψωνίσουν.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων οι περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις σημείωσαν χαμηλότερη επισκεψιμότητα ακόμη και σε σχέση με πέρυσι, εξέλιξη που μπορεί να συνδέεται τόσο με το φόβο μετάδοσης της πανδημίας όσο και με την ευρύτερη αξιοποίηση των ηλεκτρονικών μέσων συναλλαγής.
Πάντως, οι επιχειρήσεις έχουν εξοικειωθεί σε μεγαλύτερο βαθμό με το κόστος προσαρμογής της επιχείρησης εν μέσω της υγειονομικής κρίσης. Ως εκ τούτου, μία στις πέντε εκτιμά το κόστος προσαρμογής ως υψηλό ή πολύ υψηλό όταν πέρυσι οι επιχειρήσεις αυτές ήταν μία στις τρεις.
Πλέον, δύο στις τρεις επιχειρήσεις εκτιμούν ότι η χρήση μάσκας είτε επηρέασε θετικά, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη, είτε δεν επηρέασε καθόλου τη λειτουργία της επιχείρησης στο χώρο του καταστήματος. Η εικόνα αυτή είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με πέρυσι, και μάλιστα σε έναν κλάδο όπου η χρήση μάσκας τηρείται σχεδόν καθολικά.
Επίσης μεγάλη αποδοχή των εμβολίων παρατηρείται στον κλάδο αφού τόσο οι ιδιοκτήτες όσο και το προσωπικό έχει εμβολιαστεί σε συντριπτικό βαθμό.
Latest News
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό
Αλλαγή ηγεσίας στη Xerox Hellas - Αποχωρεί ο Βασίλης Ραμπάτ μετά από 35 χρόνια
Ύστερα από 21 χρόνια στο ελληνικό branch της αμερικανικής πολυεθνικής, θα υπάρξει αλλαγή προσώπου στην ηγεσία της εταιρείας
Στην οικογένεια Σαράντη η Κάμπος Χίου – Έκλεισε το deal
Ύστερα από 18 μήνες διαπραγματεύσεων, επετεύχθη η συμφωνία ανάμεσα στην οικογένεια Σαράντη και την Κάμπος Χίου, όπως είχε αναφέρει ο ΟΤ
«Καμπανάκι» από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς για τον αθέμιτο ανταγωνισμό από κινεζικές πλατφόρμες
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς μιλά για ανισότητες από κινέζικα sites που έχουν διαφορετικό φορολογικό καθεστώς