![Πάνω από 4,79 δισ. δολ. επένδυσαν οι Έλληνες για αγορές πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/ploia.jpg)
Μετά από ένα μικρό διάλειμμα κατά το οποίο οι Κινέζοι πλοιοκτήτες είχαν πάρει κεφάλι ως αγοραστές second hand πλοίων των Ελλήνων, η «τάξη» επανήλθε στη διεθνή ναυτιλία.
Το οκτάμηνο φέτος ο ελληνικός εφοπλισμός επένδυσε πάνω από 4,798 δις. δολ για την αγορά 274 πλοίων «από δεύτερο χέρι» και είναι στην κορυφή της λίστας των αγοραστών με τους κινέζους να ακολουθούν δεύτεροι πολύ μακριά με την αγορά 221 πλοίων συνολικής αξίας 2,927 εκατ. δολ., σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking.
Πέρυσι όμως το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες είχαν βρεθεί στην πρώτη θέση καθώς αποδείχθηκαν πιο δραστήριοι από τους Έλληνες συναδέλφους τους, αγοράζοντας συνολικά 113 πλοία επενδύοντας 2,136 δισ. δολ., ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν 108 πλοία επενδύοντας 1,722 δισ. δολ.
Έλληνες και Κινέζοι ήταν και παραμένουν οι πιο δραστήριοι στις αγοραπωλησίες πλοίων τα τελευταία χρόνια. Μόνο όμως μια φορά οι Κινέζοι πέρασαν μπροστά. Υπήρχε και μία άλλη περίοδο που ήταν «ισόπαλοι».
«Μάχη» με τους Κινέζους
Φέτος πάντως το οκτάμηνο οι αγοραπωλησίες πλοίων αυξήθηκαν σημαντικά σε σχέση με άλλες χρονιές καθώς 1.327 πλοία άλλαξαν χέρια συνολικής αξίας 19,54 δις. δολ., με τα Bulkers να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% των συναλλαγών (637 πλοία). Η άνοδος των ναυλαγορών στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και στα containerships ευνόησαν τις συναλλαγές.
Αντιθέτως το οκτάμηνο του 2020 λόγω και της πανδημίας οι αγοραπωλησίες είχαν «παγώσει» με αποτέλεσμα να αλλάξουν χέρια 702 πλοία, συνολικής αξίας 10,613 δισ. δολ., ενώ το 2019 την ίδια περίοδο είχαν αλλάξει χέρια 898 πλοία συνολικής αξίας 11,690 δισ. δολ.
Το πρώτο οκτάμηνο του 2021 οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν μεταξύ άλλων 173 bulkers αξίας 2,84 δις. δολ, 64 δεξαμενόπλοια αξίας 1,29 δις. δολ, 27 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 0,36 δις. δολ και τέσσερα gas carrier αξίας 0,23 δις. δολ.
Από την πλευρά των πωλητών οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρέθηκαν στη δεύτερη θέση με πωλήσεις 168 πλοία αξίας 2,2 δις. δολ ενώ στην πρωτη θέση παραδοσιακά βρίσκονται οι Γιαπωνέζοι οι οποίοι το οκτάμηνο φέτος πούλησαν 190 πλοία αξία 3,01 δις. δολ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023