
Μετά από ένα μικρό διάλειμμα κατά το οποίο οι Κινέζοι πλοιοκτήτες είχαν πάρει κεφάλι ως αγοραστές second hand πλοίων των Ελλήνων, η «τάξη» επανήλθε στη διεθνή ναυτιλία.
Το οκτάμηνο φέτος ο ελληνικός εφοπλισμός επένδυσε πάνω από 4,798 δις. δολ για την αγορά 274 πλοίων «από δεύτερο χέρι» και είναι στην κορυφή της λίστας των αγοραστών με τους κινέζους να ακολουθούν δεύτεροι πολύ μακριά με την αγορά 221 πλοίων συνολικής αξίας 2,927 εκατ. δολ., σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking.
Πέρυσι όμως το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες είχαν βρεθεί στην πρώτη θέση καθώς αποδείχθηκαν πιο δραστήριοι από τους Έλληνες συναδέλφους τους, αγοράζοντας συνολικά 113 πλοία επενδύοντας 2,136 δισ. δολ., ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν 108 πλοία επενδύοντας 1,722 δισ. δολ.
Έλληνες και Κινέζοι ήταν και παραμένουν οι πιο δραστήριοι στις αγοραπωλησίες πλοίων τα τελευταία χρόνια. Μόνο όμως μια φορά οι Κινέζοι πέρασαν μπροστά. Υπήρχε και μία άλλη περίοδο που ήταν «ισόπαλοι».
«Μάχη» με τους Κινέζους
Φέτος πάντως το οκτάμηνο οι αγοραπωλησίες πλοίων αυξήθηκαν σημαντικά σε σχέση με άλλες χρονιές καθώς 1.327 πλοία άλλαξαν χέρια συνολικής αξίας 19,54 δις. δολ., με τα Bulkers να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% των συναλλαγών (637 πλοία). Η άνοδος των ναυλαγορών στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και στα containerships ευνόησαν τις συναλλαγές.
Αντιθέτως το οκτάμηνο του 2020 λόγω και της πανδημίας οι αγοραπωλησίες είχαν «παγώσει» με αποτέλεσμα να αλλάξουν χέρια 702 πλοία, συνολικής αξίας 10,613 δισ. δολ., ενώ το 2019 την ίδια περίοδο είχαν αλλάξει χέρια 898 πλοία συνολικής αξίας 11,690 δισ. δολ.
Το πρώτο οκτάμηνο του 2021 οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν μεταξύ άλλων 173 bulkers αξίας 2,84 δις. δολ, 64 δεξαμενόπλοια αξίας 1,29 δις. δολ, 27 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 0,36 δις. δολ και τέσσερα gas carrier αξίας 0,23 δις. δολ.
Από την πλευρά των πωλητών οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρέθηκαν στη δεύτερη θέση με πωλήσεις 168 πλοία αξίας 2,2 δις. δολ ενώ στην πρωτη θέση παραδοσιακά βρίσκονται οι Γιαπωνέζοι οι οποίοι το οκτάμηνο φέτος πούλησαν 190 πλοία αξία 3,01 δις. δολ.


Latest News

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία