
Αν πιστεύετε ότι η επίσκεψη σε ένα κατάστημα IKEA σημαίνει ότι τα έχετε δει όλα, κάνετε πολύ μεγάλο λάθος.
Η μηχανή χρήματος της αλυσίδας οικιακού εξοπλισμού και επίπλων, ήτοι το κλασικό μπλε «κουτί» των 20.000-25.000 τετραγωνικών μέτρων με τις self service αποθήκες, τα εστιατόρια, τον παιδότοπο, το σούπερ μάρκετ σουηδικών τροφίμων, τα τεράστια parking και τους χιλιάδες κωδικούς προϊόντων απευθείας στο καλάθι των αγοραστών, δεν θα είναι πλέον το μόνο κατάστημα που θα προσφέρει την εμπειρία IKEA, καθώς η γκάμα των χώρων πώλησης εμπλουτίζεται με άλλα δύο «μεγέθη».
Μέσα στην επόμενη 4ετία εκτός από τα μεγάλα IKEA, θα λειτουργούν 4 νέα καταστήματα μεσαίου μεγέθους σε πόλεις στην Ελλάδα, καθώς και 5 μίνι εντός του αστικού ιστού, όπως ανακοίνωσε χθες μιλώντας στην τηλεδιάσκεψη της Fourlis, ο πρόεδρος της ομίλου κ. Βασίλης Φουρλής.
Πώς θα είναι τα μεσαία IKEA
Το εμβαδόν των μεσαίων IKEA, όπως εξήγησε ο κ. Φουρλής, είναι 8.000-15.000 τ.μ., όταν τα μεγάλα έχουν επιφάνεια 20.000-25.000 τ.μ. Δεν θα διαθέτουν τις τεράστιες self service αποθήκες προϊόντων αλλά θα έχουν εστιατόριο και πλήρη έκθεση προϊόντων.
Ένα από τα 4 νέα IKEA μεσαίου μεγέθους θα βρίσκεται στο retail park που πρόκειται να αναπτύξει ο όμιλος Fourlis εντός του Ελληνικού και εκτιμάται ότι θα ανοίξει το 2025.
Το εμπορικό πάρκο θα αποτελείται από καταστήματα μεγάλης επιφάνειας (Big Boxes) και η συνολική επένδυση υπολογίζεται σε 55 εκατ. ευρώ.
Το μνημόνιο συνεργασίας του ομίλου Fourlis με τη Lamda Development υπογράφτηκε στα τέλη του περασμένου Ιουνίου και το εμπορικό πάρκο θα ανεγερθεί επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, δίπλα στο εμπορικό κέντρο της Lamda.
Μεσαία IKEA θα γίνουν και τα μεγάλα IKEA της Λάρισας και των Ιωαννίνων με τις εργασίες να ξεκινούν τους επόμενους μήνες. Για τους χώρους που θα ελευθερωθούν αναζητούνται εκμισθωτές.
Να σημειωθεί ότι το ντεμπούτο των μεσαίων IKEA έγινε ένα χρόνο πριν (Σεπτέμβριος του 2020) στη Βουλγαρία και συγκεκριμένα στη Βάρνα, όπου άνοιξε το πρώτο ΙΚΕΑ επιφάνειας 8.000 τ.μ., εντός του εμπορικού κέντρου Delta Planet Mall.
Και IKEA γειτονιάς
Τις επόμενες ημέρες (8 Σεπτεμβρίου) θα ανοίξει «μικρό» IKEA στη Σόφια στο εμπορικό κέντρο Mall of Sofia, ενώ τον Νοέμβριο θα ανοίξει το νέο μίνι ΙΚΕΑ στον 4ο όροφο του εμπορικού κέντρου Τhe Mall Athens στο Μαρούσι, που θα είναι 2.000 τ.μ.
Πρόκειται για τα καταστήματα ΙΚΕΑ «νέας γενιάς» που αναπτύσσει ο όμιλος Foulis και βρίσκονται εντός του αστικού ιστού. Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο ΙΚΕΑ Small Store είχε ανοίξει τις πόρτες του στις αρχές του έτους στον Πειραιά.
Πέντε διαφορετικά IKEA
Εάν συνυπολογίσουμε τα κέντρα παραγγελίας και παραλαβών (Pick-Up Points) και το on line κατάστημα, τα καταστήματα IKEA θα λειτουργούν με 5 διαφορετικές μορφές, ενώ δεν αποκλείεται να λανσαριστούν και στη χώρα μας τα pop up ΙΚΕΑ, όπως συνέβη σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, τα οποία λειτουργούν για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα.
Απώτερος σκοπός της νέας μορφής ανάπτυξης είναι η εμπέδωση της στρατηγικής omnichannel (παρουσία με φυσικά καταστήματα και διαδικτυακά), που αποτελεί στρατηγική της σουηδικής μητρικής ήδη από το τέλος του 2018, όταν είχε ανακοινώσει την αλλαγή του μοντέλου επέκτασή της, με στόχο να ανταποκριθεί αποτελεσματικότερα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των νέων καταναλωτών.
Άλλωστε όπως ανέφερε ο κ. Φουρλής «προβλέπουμε ότι σε 5 χρόνια θα έχουμε ένα συνδυασμό φυσικών και ψηφιακών καταστημάτων. Χρειάζεται πολύ δουλειά για να μπορούμε να προσφέρουμε αυτή τη διπλή εμπειρία στον καταναλωτή, αλλά πιστεύουμε ότι θα είμαστε στην πλευρά των νικητών της αγοράς».
Σήμερα, λειτουργούν συνολικά 9 καταστήματα ΙΚΕΑ, έξι από αυτά στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο, και δύο στη Βουλγαρία. Επίσης λειτουργούν 9 σημεία παραγγελιοληψίας (Pick-up-Point) προϊόντων ΙΚΕΑ. Έξι από αυτά στην Ελλάδα, δύο στην Βουλγαρία και ένα στην Κύπρο.
Ανακάμπτουν οι πωλήσεις
Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο οι πωλήσεις των καταστημάτων ήταν κοντά στα επίπεδα του 2019 και πλέον είναι σημαντικό το πώς θα πάνε οι μήνες Σεπτέμβριος και Οκτώβριος, σημείωσε ο CEO του ομίλου κ. Απόστολος Πεταλάς εκφράζοντας την αισιοδοξία του για τα μεγέθη του δεύτερου εξαμήνου, ενώ σημείωσε ότι ο όμιλος προετοιμάζεται για ένα πολύ δυνατό 2022.
Το πρώτο εξάμηνο εφέτος ο όμιλος Fourlis παρουσίασε συνολικές πωλήσεις (λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων, καθώς και λιανική αθλητικών ειδών) στα 185,7 εκατ. ευρώ έναντι 159,5 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2020, αυξημένες κατά 16,5%. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2021 έφτασαν τα 43,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με 27,8 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2020, αυξημένες κατά 57%.
Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA(OPR) ανήλθαν σε 13,3 εκατ. ευρώ έναντι 5,3 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2020, αυξημένα κατά 155%.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 0,9 εκατ. έναντι ζημιών προ φόρων 8,3 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2020. Τα κέρδη μετά φόρους για το πρώτο εξάμηνο του 2021 ήταν 0,6 εκατ. ευρώ.


Latest News

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς

Χατζηθεοδοσίου: Θετικά τα μέτρα στήριξης, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για τις ΜμΕ
Η αγορά περιμένει με αγωνία βελτιώσεις στον φορολογικό νόμο και στοχευμένα μέτρα που θα ενισχύουν την προσπάθεια βιωσιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δηλώνει ο κ. Χατζηθεοδοσίου