Αν πιστεύετε ότι η επίσκεψη σε ένα κατάστημα IKEA σημαίνει ότι τα έχετε δει όλα, κάνετε πολύ μεγάλο λάθος.
Η μηχανή χρήματος της αλυσίδας οικιακού εξοπλισμού και επίπλων, ήτοι το κλασικό μπλε «κουτί» των 20.000-25.000 τετραγωνικών μέτρων με τις self service αποθήκες, τα εστιατόρια, τον παιδότοπο, το σούπερ μάρκετ σουηδικών τροφίμων, τα τεράστια parking και τους χιλιάδες κωδικούς προϊόντων απευθείας στο καλάθι των αγοραστών, δεν θα είναι πλέον το μόνο κατάστημα που θα προσφέρει την εμπειρία IKEA, καθώς η γκάμα των χώρων πώλησης εμπλουτίζεται με άλλα δύο «μεγέθη».
Μέσα στην επόμενη 4ετία εκτός από τα μεγάλα IKEA, θα λειτουργούν 4 νέα καταστήματα μεσαίου μεγέθους σε πόλεις στην Ελλάδα, καθώς και 5 μίνι εντός του αστικού ιστού, όπως ανακοίνωσε χθες μιλώντας στην τηλεδιάσκεψη της Fourlis, ο πρόεδρος της ομίλου κ. Βασίλης Φουρλής.
Πώς θα είναι τα μεσαία IKEA
Το εμβαδόν των μεσαίων IKEA, όπως εξήγησε ο κ. Φουρλής, είναι 8.000-15.000 τ.μ., όταν τα μεγάλα έχουν επιφάνεια 20.000-25.000 τ.μ. Δεν θα διαθέτουν τις τεράστιες self service αποθήκες προϊόντων αλλά θα έχουν εστιατόριο και πλήρη έκθεση προϊόντων.
Ένα από τα 4 νέα IKEA μεσαίου μεγέθους θα βρίσκεται στο retail park που πρόκειται να αναπτύξει ο όμιλος Fourlis εντός του Ελληνικού και εκτιμάται ότι θα ανοίξει το 2025.
Το εμπορικό πάρκο θα αποτελείται από καταστήματα μεγάλης επιφάνειας (Big Boxes) και η συνολική επένδυση υπολογίζεται σε 55 εκατ. ευρώ.
Το μνημόνιο συνεργασίας του ομίλου Fourlis με τη Lamda Development υπογράφτηκε στα τέλη του περασμένου Ιουνίου και το εμπορικό πάρκο θα ανεγερθεί επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, δίπλα στο εμπορικό κέντρο της Lamda.
Μεσαία IKEA θα γίνουν και τα μεγάλα IKEA της Λάρισας και των Ιωαννίνων με τις εργασίες να ξεκινούν τους επόμενους μήνες. Για τους χώρους που θα ελευθερωθούν αναζητούνται εκμισθωτές.
Να σημειωθεί ότι το ντεμπούτο των μεσαίων IKEA έγινε ένα χρόνο πριν (Σεπτέμβριος του 2020) στη Βουλγαρία και συγκεκριμένα στη Βάρνα, όπου άνοιξε το πρώτο ΙΚΕΑ επιφάνειας 8.000 τ.μ., εντός του εμπορικού κέντρου Delta Planet Mall.
Και IKEA γειτονιάς
Τις επόμενες ημέρες (8 Σεπτεμβρίου) θα ανοίξει «μικρό» IKEA στη Σόφια στο εμπορικό κέντρο Mall of Sofia, ενώ τον Νοέμβριο θα ανοίξει το νέο μίνι ΙΚΕΑ στον 4ο όροφο του εμπορικού κέντρου Τhe Mall Athens στο Μαρούσι, που θα είναι 2.000 τ.μ.
Πρόκειται για τα καταστήματα ΙΚΕΑ «νέας γενιάς» που αναπτύσσει ο όμιλος Foulis και βρίσκονται εντός του αστικού ιστού. Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο ΙΚΕΑ Small Store είχε ανοίξει τις πόρτες του στις αρχές του έτους στον Πειραιά.
Πέντε διαφορετικά IKEA
Εάν συνυπολογίσουμε τα κέντρα παραγγελίας και παραλαβών (Pick-Up Points) και το on line κατάστημα, τα καταστήματα IKEA θα λειτουργούν με 5 διαφορετικές μορφές, ενώ δεν αποκλείεται να λανσαριστούν και στη χώρα μας τα pop up ΙΚΕΑ, όπως συνέβη σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, τα οποία λειτουργούν για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα.
Απώτερος σκοπός της νέας μορφής ανάπτυξης είναι η εμπέδωση της στρατηγικής omnichannel (παρουσία με φυσικά καταστήματα και διαδικτυακά), που αποτελεί στρατηγική της σουηδικής μητρικής ήδη από το τέλος του 2018, όταν είχε ανακοινώσει την αλλαγή του μοντέλου επέκτασή της, με στόχο να ανταποκριθεί αποτελεσματικότερα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των νέων καταναλωτών.
Άλλωστε όπως ανέφερε ο κ. Φουρλής «προβλέπουμε ότι σε 5 χρόνια θα έχουμε ένα συνδυασμό φυσικών και ψηφιακών καταστημάτων. Χρειάζεται πολύ δουλειά για να μπορούμε να προσφέρουμε αυτή τη διπλή εμπειρία στον καταναλωτή, αλλά πιστεύουμε ότι θα είμαστε στην πλευρά των νικητών της αγοράς».
Σήμερα, λειτουργούν συνολικά 9 καταστήματα ΙΚΕΑ, έξι από αυτά στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο, και δύο στη Βουλγαρία. Επίσης λειτουργούν 9 σημεία παραγγελιοληψίας (Pick-up-Point) προϊόντων ΙΚΕΑ. Έξι από αυτά στην Ελλάδα, δύο στην Βουλγαρία και ένα στην Κύπρο.
Ανακάμπτουν οι πωλήσεις
Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο οι πωλήσεις των καταστημάτων ήταν κοντά στα επίπεδα του 2019 και πλέον είναι σημαντικό το πώς θα πάνε οι μήνες Σεπτέμβριος και Οκτώβριος, σημείωσε ο CEO του ομίλου κ. Απόστολος Πεταλάς εκφράζοντας την αισιοδοξία του για τα μεγέθη του δεύτερου εξαμήνου, ενώ σημείωσε ότι ο όμιλος προετοιμάζεται για ένα πολύ δυνατό 2022.
Το πρώτο εξάμηνο εφέτος ο όμιλος Fourlis παρουσίασε συνολικές πωλήσεις (λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων, καθώς και λιανική αθλητικών ειδών) στα 185,7 εκατ. ευρώ έναντι 159,5 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2020, αυξημένες κατά 16,5%. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2021 έφτασαν τα 43,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με 27,8 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2020, αυξημένες κατά 57%.
Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA(OPR) ανήλθαν σε 13,3 εκατ. ευρώ έναντι 5,3 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2020, αυξημένα κατά 155%.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 0,9 εκατ. έναντι ζημιών προ φόρων 8,3 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2020. Τα κέρδη μετά φόρους για το πρώτο εξάμηνο του 2021 ήταν 0,6 εκατ. ευρώ.
Latest News
Περιοδεία Καφούνη και Καπράλου στις Τοπικές Αγορές της Περιφέρειας
Σε συνεργασία με τους τοπικούς συλλόγους συμφωνήθηκαν οι προτεραιότητες - Καφούνης: Πολύτιμος και αναγκαίος ο διάλογος
Intracom Telecom: Επένδυση 45 εκατ. ευρώ για νέα μονάδα παραγωγής
Η κατασκευή της μονάδας στη Δυτική Μακεδονία από την Intracom Telecom θα ξεκινήσει εντός του 2025 και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός δύο ετών
Καλπάζουν οι τιμές του καφέ - Έρχονται αυξήσεις χωρίς κατάργηση του ΕΦΚ [γραφήματα]
Σε υψηλό 13 ετών βρίσκονται οι τιμές του καφέ - Η προειδοποίηση της Ελληνικής Ένωσης Καφέ για το ενδεχόμενο νέων αυξήσεων
Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΕΒΕΑ και Attica Bank
Προνομιακές υπηρεσίες και προϊόντα, ειδικά σχεδιασμένα για να καλύψουν τις ανάγκες των επιχειρήσεων – μελών του Επιμελητηρίου
Μείωση πωλήσεων και συρρίκνωση της κερδοφορίας για τις ελληνικές επιχειρήσεις - Τι «είδε» η ICAP
Οι επιδόσεις αποτυπώθηκαν από την ICAP CRIF με βάση την εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών από 17.951 ελληνικές επιχειρήσεις
NBG Securities: Τα 7 σημεία - κλειδιά για τις ελληνικές τράπεζες
Ο κλάδος ανέφερε ένα υγιές γ' τρίμηνο του 2024 με την αύξηση των βασικών εσόδων να αντικατοπτρίζει την ανθεκτικότητα των επιτοκιακών εσόδων
Πώς θα ψωνίσουν οι Έλληνες τα Χριστούγεννα - Τι δείχνει έρευνα
Τιμή, ποιότητα και προσφορές τα βασικά αγοραστικά κριτήρια για τους Έλληνες καταναλωτές σύμφωνα με έρευνα της Ernst & Young για το λιανεμπόριο
Περιμένει η αγορά το μεγαλύτερο εκπτωτικό γεγονός - Η ζήτηση για Black Friday
Στην τελική ευθεία ο εμπορικός κόσμος για το «καυτό» τετραήμερο από Black Friday μέχρι και Cyber Monday - Τι βλέπει η αγορά
Τι ζητά η βιομηχανία για ένα νέο παραγωγικό πρότυπο - Ο Χατζημηνάς στο 4ο OT FORUM
Το ζήτημα της επαναβιομηχάνισης θα θέσει στο 4o OT FORUM ο πρόεδρος της ΕΕΝΕ Κρίστιαν Χατζημηνάς - Το debate με τον Τάκη Θεοδωρικάκο
Υποθαλάσσιο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων στο Αιγαίο με το έργο SEA-SPINE
Το πρόγραμμα SEA-SPINE περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή επτά νέων υποθαλάσσιων υποδομών για οπτικές ίνες και την διασύνδεση έντεκα νησιών του Αιγαίου πελάγους - Τι περιλαμβάνει η συμμετοχή της Cosmote