![Υπουργείο Ναυτιλίας – Πώς θα διαγραφούν μικρά σκάφη που καταστράφηκαν στις πυρκαγιές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/fotia.jpg)
Οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών που καταστράφηκαν ή αχρηστεύτηκαν στις πυρόπληκτες περιοχές οι οποίες έχουν κηρυχτεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης από την πολιτική προστασία μπορούν να υποβάλλουν αίτηση διαγραφής τους από τα σχετικά βιβλία εγγραφής μικρών σκαφών.
Η διαδικασία, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, είναι απλουστευμένη, καθώς οι ιδιοκτήτες δεν υποχρεούνται να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά που προβλέπονται για την διαγραφή από τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα αριθμ. 23 ( Β’ 231/2000 ) και δεν υποχρεούνται σε καταβολή οποιουδήποτε τέλους.
Η αίτηση για διαγραφή μικρών σκαφών μετά από καταστροφή τους στις περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας υποβάλλεται σε οποιαδήποτε Λιμενική Αρχή της χώρας και μνημονεύει τον λόγο για τον οποίο ζητείται η οριστική διαγραφή του σκάφους.
Με την αίτηση συνυποβάλλεται μόνο βεβαίωση του οικείου Δήμου, από την οποία να προκύπτει η μόνιμη κατοικία του αιτούντος σε περιοχή που επλήγη από τις πυρκαγιές ή να πιστοποιείται ότι στην περιοχή αυτή ο αιτών αποδεδειγμένα ασκεί μόνιμη ή πρόσκαιρη εργασιακή ή επαγγελματική απασχόληση.
Εάν δεν συντρέχει κανένας από τους δύο προαναφερόμενους λόγους, τότε υποβάλλεται βεβαίωση της ασφαλιστικής εταιρείας στην οποία είναι ασφαλισμένο το σκάφος, σχετικά με την ολοσχερή καταστροφή ή αχρήστευσή του λόγω των πυρκαγιών όπως αυτές αναφέρονται προγενέστερα στις προηγούμενες παραγράφους, μετά από διενέργεια πραγματογνωμοσύνης. Τα νομιμοποιητικά έγγραφα του μικρού σκάφους παραδίδονται μαζί με την αίτηση εφόσον υπάρχουν, διαφορετικά προσκομίζεται υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος για την απώλειά τους.
Αίτηση διαγραφής μπορούν να υποβάλουν και συγγενείς πρώτου βαθμού, η συγγένεια των οποίων αποδεικνύεται με πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και σε κάθε περίπτωση οι κληρονόμοι μετά τη δήλωση αποδοχής της κληρονομιάς για τα κληρονομηθέντα σκάφη. Μετά την διαγραφή του σκάφους δίνεται πιστοποιητικό διαγραφής στον αιτούντα που αναγράφει την αιτία και την ημερομηνία του γεγονότος.
Οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών των οποίων τα νομιμοποιητικά έγγραφα (άδεια εκτέλεσης πλόων, πιστοποιητικό κυριότητας και άδεια χειριστή ταχυπλόου σκάφους) υπέστησαν καταστροφή ή αχρηστεύτηκαν εξαιτίας των πυρκαγιών των προηγούμενων παραγράφων, δύναται να υποβάλουν αίτηση αντικατάστασης αυτών, χωρίς την προσκόμιση των δικαιολογητικών που προβλέπονται στον Γενικό Κανονισμό Λιμένων αρ. 23 και στον Γενικό Κανονισμό Λιμένων αριθ. 50 και χωρίς την καταβολή οποιουδήποτε τέλους.
Η αίτηση υποβάλλεται σε οποιαδήποτε Λιμενική Αρχή της χώρας και μνημονεύει τον λόγο όπως αναφέρθηκε στην προηγούμενη παράγραφο, για τον οποίο ζητείται η αντικατάσταση των νομιμοποιητικών εγγράφων. Με την αίτηση συνυποβάλλεται βεβαίωση του οικείου Δήμου, από την οποία προκύπτει η μόνιμη κατοικία του αιτούντος σε περιοχή του επλήγη από τις πυρκαγιές ή πιστοποιείται ότι στην περιοχή αυτή ο αιτών αποδεδειγμένα ασκεί μόνιμη ή πρόσκαιρη εργασιακή ή επαγγελματική απασχόληση, καθώς και υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος για την απώλειά τους. Αίτηση αντικατάστασης μπορούν να υποβάλλουν και συγγενείς πρώτου βαθμού, η συγγένεια των οποίων αποδεικνύεται με πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και σε κάθε περίπτωση, οι κληρονόμοι μετά τη δήλωση αποδοχής της κληρονομιάς για τα κληρονομηθέντα σκάφη.
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτημάτων τίθεται η 31-08-2022.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023