Οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών που καταστράφηκαν ή αχρηστεύτηκαν στις πυρόπληκτες περιοχές οι οποίες έχουν κηρυχτεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης από την πολιτική προστασία μπορούν να υποβάλλουν αίτηση διαγραφής τους από τα σχετικά βιβλία εγγραφής μικρών σκαφών.
Η διαδικασία, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, είναι απλουστευμένη, καθώς οι ιδιοκτήτες δεν υποχρεούνται να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά που προβλέπονται για την διαγραφή από τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα αριθμ. 23 ( Β’ 231/2000 ) και δεν υποχρεούνται σε καταβολή οποιουδήποτε τέλους.
Η αίτηση για διαγραφή μικρών σκαφών μετά από καταστροφή τους στις περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας υποβάλλεται σε οποιαδήποτε Λιμενική Αρχή της χώρας και μνημονεύει τον λόγο για τον οποίο ζητείται η οριστική διαγραφή του σκάφους.
Με την αίτηση συνυποβάλλεται μόνο βεβαίωση του οικείου Δήμου, από την οποία να προκύπτει η μόνιμη κατοικία του αιτούντος σε περιοχή που επλήγη από τις πυρκαγιές ή να πιστοποιείται ότι στην περιοχή αυτή ο αιτών αποδεδειγμένα ασκεί μόνιμη ή πρόσκαιρη εργασιακή ή επαγγελματική απασχόληση.
Εάν δεν συντρέχει κανένας από τους δύο προαναφερόμενους λόγους, τότε υποβάλλεται βεβαίωση της ασφαλιστικής εταιρείας στην οποία είναι ασφαλισμένο το σκάφος, σχετικά με την ολοσχερή καταστροφή ή αχρήστευσή του λόγω των πυρκαγιών όπως αυτές αναφέρονται προγενέστερα στις προηγούμενες παραγράφους, μετά από διενέργεια πραγματογνωμοσύνης. Τα νομιμοποιητικά έγγραφα του μικρού σκάφους παραδίδονται μαζί με την αίτηση εφόσον υπάρχουν, διαφορετικά προσκομίζεται υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος για την απώλειά τους.
Αίτηση διαγραφής μπορούν να υποβάλουν και συγγενείς πρώτου βαθμού, η συγγένεια των οποίων αποδεικνύεται με πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και σε κάθε περίπτωση οι κληρονόμοι μετά τη δήλωση αποδοχής της κληρονομιάς για τα κληρονομηθέντα σκάφη. Μετά την διαγραφή του σκάφους δίνεται πιστοποιητικό διαγραφής στον αιτούντα που αναγράφει την αιτία και την ημερομηνία του γεγονότος.
Οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών των οποίων τα νομιμοποιητικά έγγραφα (άδεια εκτέλεσης πλόων, πιστοποιητικό κυριότητας και άδεια χειριστή ταχυπλόου σκάφους) υπέστησαν καταστροφή ή αχρηστεύτηκαν εξαιτίας των πυρκαγιών των προηγούμενων παραγράφων, δύναται να υποβάλουν αίτηση αντικατάστασης αυτών, χωρίς την προσκόμιση των δικαιολογητικών που προβλέπονται στον Γενικό Κανονισμό Λιμένων αρ. 23 και στον Γενικό Κανονισμό Λιμένων αριθ. 50 και χωρίς την καταβολή οποιουδήποτε τέλους.
Η αίτηση υποβάλλεται σε οποιαδήποτε Λιμενική Αρχή της χώρας και μνημονεύει τον λόγο όπως αναφέρθηκε στην προηγούμενη παράγραφο, για τον οποίο ζητείται η αντικατάσταση των νομιμοποιητικών εγγράφων. Με την αίτηση συνυποβάλλεται βεβαίωση του οικείου Δήμου, από την οποία προκύπτει η μόνιμη κατοικία του αιτούντος σε περιοχή του επλήγη από τις πυρκαγιές ή πιστοποιείται ότι στην περιοχή αυτή ο αιτών αποδεδειγμένα ασκεί μόνιμη ή πρόσκαιρη εργασιακή ή επαγγελματική απασχόληση, καθώς και υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος για την απώλειά τους. Αίτηση αντικατάστασης μπορούν να υποβάλλουν και συγγενείς πρώτου βαθμού, η συγγένεια των οποίων αποδεικνύεται με πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και σε κάθε περίπτωση, οι κληρονόμοι μετά τη δήλωση αποδοχής της κληρονομιάς για τα κληρονομηθέντα σκάφη.
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτημάτων τίθεται η 31-08-2022.
Latest News
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος
Δεξαμενόπλοιο υπό αμερικανικές κυρώσεις εκφόρτωσε πετρέλαιο σε κινεζικό λιμάνι
Το Mermar ήταν μεταξύ των 183 πλοίων που τέθηκαν υπό αμερικανικές κυρώσεις από την κυβέρνηση Μπάιντεν πριν από λίγες ημέρες
Νέος Πρόεδρος στο Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος ο Γιώργος Αλεξανδράτος
Nέο πρόεδρο εξέλεξε το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος - Το μήνυμα που έστειλε
Στο ΕΣΠΑ με χρηματοδότηση 11,4 εκατ. ευρώ η επέκταση του λιμένα Ίου
Το έργο αποτελεί μέρος από μια σειρά παρεμβάσεων, οι οποίες υλοποιούνται στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού του Υπουργείου Ναυτιλίας
Συμφωνία Χαμάς - Ισραήλ: Πότε θα επιστρέψουν τα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα
Τι λένε στελέχη και αναλυτές της ναυτιλιακής βιομηχανίας για την επιστροφή των εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα μετά τη συμφωνία Χαμάς – Ισραήλ – Το μήνυμα των Χούθι
Μάχες χαρακωμάτων στον ΟΛΘ; – Γιατί αγοράζει μετοχές και ο Σαββίδης
Το σήμα που έστειλε η πλευρά Σαββίδη στους μετόχους του ΟΛΘ - Ο πήχης των 27 ευρώ της δημόσιας πρότασης και η αντίδραση των Ντρέιφους
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση