Οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών που καταστράφηκαν ή αχρηστεύτηκαν στις πυρόπληκτες περιοχές οι οποίες έχουν κηρυχτεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης από την πολιτική προστασία μπορούν να υποβάλλουν αίτηση διαγραφής τους από τα σχετικά βιβλία εγγραφής μικρών σκαφών.
Η διαδικασία, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, είναι απλουστευμένη, καθώς οι ιδιοκτήτες δεν υποχρεούνται να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά που προβλέπονται για την διαγραφή από τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα αριθμ. 23 ( Β’ 231/2000 ) και δεν υποχρεούνται σε καταβολή οποιουδήποτε τέλους.
Η αίτηση για διαγραφή μικρών σκαφών μετά από καταστροφή τους στις περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας υποβάλλεται σε οποιαδήποτε Λιμενική Αρχή της χώρας και μνημονεύει τον λόγο για τον οποίο ζητείται η οριστική διαγραφή του σκάφους.
Με την αίτηση συνυποβάλλεται μόνο βεβαίωση του οικείου Δήμου, από την οποία να προκύπτει η μόνιμη κατοικία του αιτούντος σε περιοχή που επλήγη από τις πυρκαγιές ή να πιστοποιείται ότι στην περιοχή αυτή ο αιτών αποδεδειγμένα ασκεί μόνιμη ή πρόσκαιρη εργασιακή ή επαγγελματική απασχόληση.
Εάν δεν συντρέχει κανένας από τους δύο προαναφερόμενους λόγους, τότε υποβάλλεται βεβαίωση της ασφαλιστικής εταιρείας στην οποία είναι ασφαλισμένο το σκάφος, σχετικά με την ολοσχερή καταστροφή ή αχρήστευσή του λόγω των πυρκαγιών όπως αυτές αναφέρονται προγενέστερα στις προηγούμενες παραγράφους, μετά από διενέργεια πραγματογνωμοσύνης. Τα νομιμοποιητικά έγγραφα του μικρού σκάφους παραδίδονται μαζί με την αίτηση εφόσον υπάρχουν, διαφορετικά προσκομίζεται υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος για την απώλειά τους.
Αίτηση διαγραφής μπορούν να υποβάλουν και συγγενείς πρώτου βαθμού, η συγγένεια των οποίων αποδεικνύεται με πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και σε κάθε περίπτωση οι κληρονόμοι μετά τη δήλωση αποδοχής της κληρονομιάς για τα κληρονομηθέντα σκάφη. Μετά την διαγραφή του σκάφους δίνεται πιστοποιητικό διαγραφής στον αιτούντα που αναγράφει την αιτία και την ημερομηνία του γεγονότος.
Οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών των οποίων τα νομιμοποιητικά έγγραφα (άδεια εκτέλεσης πλόων, πιστοποιητικό κυριότητας και άδεια χειριστή ταχυπλόου σκάφους) υπέστησαν καταστροφή ή αχρηστεύτηκαν εξαιτίας των πυρκαγιών των προηγούμενων παραγράφων, δύναται να υποβάλουν αίτηση αντικατάστασης αυτών, χωρίς την προσκόμιση των δικαιολογητικών που προβλέπονται στον Γενικό Κανονισμό Λιμένων αρ. 23 και στον Γενικό Κανονισμό Λιμένων αριθ. 50 και χωρίς την καταβολή οποιουδήποτε τέλους.
Η αίτηση υποβάλλεται σε οποιαδήποτε Λιμενική Αρχή της χώρας και μνημονεύει τον λόγο όπως αναφέρθηκε στην προηγούμενη παράγραφο, για τον οποίο ζητείται η αντικατάσταση των νομιμοποιητικών εγγράφων. Με την αίτηση συνυποβάλλεται βεβαίωση του οικείου Δήμου, από την οποία προκύπτει η μόνιμη κατοικία του αιτούντος σε περιοχή του επλήγη από τις πυρκαγιές ή πιστοποιείται ότι στην περιοχή αυτή ο αιτών αποδεδειγμένα ασκεί μόνιμη ή πρόσκαιρη εργασιακή ή επαγγελματική απασχόληση, καθώς και υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος για την απώλειά τους. Αίτηση αντικατάστασης μπορούν να υποβάλλουν και συγγενείς πρώτου βαθμού, η συγγένεια των οποίων αποδεικνύεται με πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και σε κάθε περίπτωση, οι κληρονόμοι μετά τη δήλωση αποδοχής της κληρονομιάς για τα κληρονομηθέντα σκάφη.
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτημάτων τίθεται η 31-08-2022.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International