
Η ώρα «απογείωσης» των υδροπλάνων πλησιάζει. Μετά από οκτώ χρόνια προσπαθειών, αναβολών κι εμποδίων, οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις, που αναμένονται τον Οκτώβριο, βγάζουν εισιτήριο για τα υδροπλάνα τη θερινή σεζόν του 2022. Μετά το φρένο που έβαλε η πανδημία στον τουρισμό και στις μεταφορές, κι εφόσον η υγειονομική κρίση δεν φέρει νέα επιβράδυνση, η επανεκκίνηση της επόμενης χρονιάς μπορεί να γίνει με τα φτερά των υδροπλάνων.
Ο χρόνος που μεσολαβεί από τις πρώτες demoπτήσεις μέχρι την εμπορική λειτουργία την επόμενη σεζόν θα βάλει τις βάσεις για τη δημιουργία ενός εκτενούς δικτύου περίπου 150 υδατοδρομίων στη χώρα σε ορίζοντα πεντετίας, το οποίο και θα αποτελέσει το μεγαλύτερο δίκτυο στην Ευρώπη, συμβάλλοντας στην ελληνική οικονομία με περισσότερα από 1 δισ. ευρώ.
Το νέο ταξίδι των υδροπλάνων στη χώρα μας με εμπορικές πτήσεις θα ξεκινήσει από το Ιόνιο, όπου βρίσκονται τα πρώτα τρία αδειοδοτημένα -μέχρι σήμερα- υδατοδρόμια της χώρας, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα. Συγχρόνως, μέχρι την Άνοιξη αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση για τη λειτουργία των υδατοδρομίων στα τρία Διαπόντια Νησιά (Ερείκουσσα, Οθωνοί και Μαθράκι), οι τεχνικοί φάκελοι των οποίων έχουν ελεγχθεί και υποβληθεί. Από το Ιόνιο, όπως έχει ανακοινωθεί, πρόκειται να ξεκινήσει πτήσεις αρχικά με 3 αμφίβια υδροπλάνα 19 θέσεων, η Grecian Air Seaplanes.
Σύστημα κρατήσεων
Οι ρυθμοί με τους οποίους εξελίσσονται την τελευταία περίοδο οι διαδικασίες αδειοδότησης βάζουν ακόμα στον χάρτη για την τουριστική σεζόν του 2022, τις διαδρομές Σκόπελος – Αλόννησος – Σκύρος, καθώς και Τήνος – Πάτμος. Μάλιστα, εφόσον ο χρόνος έως τις αρχές του 2022 κυλήσει ομαλά, η Hellenic Seaplanes με επικεφαλής τον κ. Νικόλαο Χαραλάμπους σχεδιάζει να ενεργοποιήσει τον Μάρτιο το σύστημα κρατήσεων, για όσους θέλουν να κλείσουν το ταξίδι τους και να ζήσουν την εμπειρία της πτήσης με υδροπλάνο. Η εταιρεία πρόκειται να δραστηριοποιηθεί αρχικά με 2+2 υδροπλάνα.
Η βούληση που διαφαίνεται πια από την πλευρά της Πολιτείας, αλλά και η σταθερή πια αποτύπωση του επενδυτικού ενδιαφέροντος, το οποίο, όπως λέει ο κ. Χαραλάμπους, μιλώντας στον Οικονομικό Ταχυδρόμο, είναι ξεκάθαρο και έκδηλο, σηματοδοτούν ότι έχουμε πια μπει στην τελική ευθεία για τις πρώτες εμπορικές πτήσεις υδροπλάνων.
Οι demoπτήσεις που θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο είναι απαραίτητες για τη δοκιμή του δικτύου και την εκπαίδευση των χειριστών, ενώ συγχρόνως θα συμβάλλουν στη αναθέρμανση του ενδιαφέροντος κατοίκων και επισκεπτών ενόψει της εμπορικής εκκίνησης την επόμενη θερινή σεζόν.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, οι επενδύσεις στην πενταετία θα ξεπεράσουν τα 300 εκατ. ευρώ για την κατασκευή υδατοδρομίων, την αγορά ή μίσθωση υδροπλάνων, αλλά και τη δημιουργία σχολής εκπαίδευσης πιλότων υδροπλάνων. Βεβαίως η ανάπτυξη ενός εκτενούς δικτύου υδατοδρομίων αποτελεί τον πιο κρίσιμο παράγοντα για την διασφάλιση της βιωσιμότητας του εγχειρήματος. Σημειώνεται ότι για να θεωρηθεί βιώσιμη μια επένδυση σε υδροπλάνα θα πρέπει να υπάρχει ένα δίκτυο 5-8 υδατοδρομίων και να πραγματοποιούνται ημερησίως 4 1/2–5 ώρες πτήσης.


Latest News

Ψήφος εμπιστοσύνης στον Στάσση – Νέα τριετής θητεία για τον Πρόεδρο και CEO της ΔΕΗ
Πραγματοποιείται σήμερα 16 Απριλίου η ΕΓΣ των μετόχων για τη σύνθεση του νέου ΔΣ της ΔΕΗ – «Άρωμα γυναίκας» στη διοίκηση – Ο νέος ρόλος για Καρακούση

Ευκαιρίες και κίνδυνοι για τις τράπεζες από νέες μειώσεις επιτοκίων
Σε ετοιμότητα για τα επιτόκια βρίσκονται οι διοικήσεις των τραπεζών - Τα σχέδια που επεξεργάζονται και τα σενάρια

Έδωσαν τα χέρια «Γαλαξίας» και Παπαγεωργίου - Τι απομένει για την εξαγορά
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, ο Γαλαξίας έχει υπογράψει προσύμφωνο εξαγοράς - Έχει γίνει οικονομικός έλεγχος και έχει καθοριστεί το τίμημα

S&P Global: Υψηλές οι αποδόσεις των ελληνικών τραπεζών – Οδηγός τα υψηλά κεφάλαια και η μείωση του κινδύνου
Όπως εξηγεί η Tedeschi, οι τέσσερις μεγαλύτερες τράπεζες της Ελλάδας θα επιστρέψουν περισσότερα κεφάλαια στους επενδυτές το 2025

Δεσμεύσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των ΒΙΠΕ
Δεσμεύσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης μετα την κοινοβουλευτική ερώτηση των βουλευτών Λευτέρη Αυγενάκη και Γιώργου Κοτρωνιά

Κρι Κρι: Στα 256 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2024, αυξημένος κατά 18,5%
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΡΙ ΚΡΙ πρότεινε τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,40 ευρώ ανά μετοχή

Alpha Trust Ανδρομέδα: Τη διανομή μερίσματος 0,32 ευρώ/ μετοχή ενέκρινε η ΓΣ
Η καταβολή θα αρχίσει την Παρασκευή 13.06.2025 και θα πραγματοποιηθεί μέσω της Τράπεζας Πειραιώς

ΔΕΗ: Κάτω του 5% έπεσε το ποσοστό της Helikon Long Short Equity Fund Master ICAV
Τι αναφέρει η επιχείρηση

Τεχνητή νοημοσύνη στη βιομηχανία και «έξυπνες» υποδομές, οι μοχλοί ανάπτυξης για τη Siemens
Για τον μετασχηματισμό της Siemens σε ηγέτιδα εταιρεία τεχνολογίας χάρη στην ισχυρή κουλτούρα καινοτομίας και την αξιοποίηση της τεχνολογίας, μίλησε ο Βασίλης Χατζίκος, CEO Siemens Ελλάδας, στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

AS Company: Ρεκόρ πωλήσεων το 2024 – Μέρισμα 0,17 ευρώ/μετοχή
Ο όμιλος AS Company διατήρησε την ηγετική του θέση στην αγορά παιχνιδιών, ενισχύοντας περαιτέρω το προϊοντικό του χαρτοφυλάκιο με επιτυχημένα καινοτόμα προϊόντα που συνδυάζουν υψηλή ποιότητα και ανταγωνιστική τιμή.