Η ώρα «απογείωσης» των υδροπλάνων πλησιάζει. Μετά από οκτώ χρόνια προσπαθειών, αναβολών κι εμποδίων, οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις, που αναμένονται τον Οκτώβριο, βγάζουν εισιτήριο για τα υδροπλάνα τη θερινή σεζόν του 2022. Μετά το φρένο που έβαλε η πανδημία στον τουρισμό και στις μεταφορές, κι εφόσον η υγειονομική κρίση δεν φέρει νέα επιβράδυνση, η επανεκκίνηση της επόμενης χρονιάς μπορεί να γίνει με τα φτερά των υδροπλάνων.
Ο χρόνος που μεσολαβεί από τις πρώτες demoπτήσεις μέχρι την εμπορική λειτουργία την επόμενη σεζόν θα βάλει τις βάσεις για τη δημιουργία ενός εκτενούς δικτύου περίπου 150 υδατοδρομίων στη χώρα σε ορίζοντα πεντετίας, το οποίο και θα αποτελέσει το μεγαλύτερο δίκτυο στην Ευρώπη, συμβάλλοντας στην ελληνική οικονομία με περισσότερα από 1 δισ. ευρώ.
Το νέο ταξίδι των υδροπλάνων στη χώρα μας με εμπορικές πτήσεις θα ξεκινήσει από το Ιόνιο, όπου βρίσκονται τα πρώτα τρία αδειοδοτημένα -μέχρι σήμερα- υδατοδρόμια της χώρας, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα. Συγχρόνως, μέχρι την Άνοιξη αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση για τη λειτουργία των υδατοδρομίων στα τρία Διαπόντια Νησιά (Ερείκουσσα, Οθωνοί και Μαθράκι), οι τεχνικοί φάκελοι των οποίων έχουν ελεγχθεί και υποβληθεί. Από το Ιόνιο, όπως έχει ανακοινωθεί, πρόκειται να ξεκινήσει πτήσεις αρχικά με 3 αμφίβια υδροπλάνα 19 θέσεων, η Grecian Air Seaplanes.
Σύστημα κρατήσεων
Οι ρυθμοί με τους οποίους εξελίσσονται την τελευταία περίοδο οι διαδικασίες αδειοδότησης βάζουν ακόμα στον χάρτη για την τουριστική σεζόν του 2022, τις διαδρομές Σκόπελος – Αλόννησος – Σκύρος, καθώς και Τήνος – Πάτμος. Μάλιστα, εφόσον ο χρόνος έως τις αρχές του 2022 κυλήσει ομαλά, η Hellenic Seaplanes με επικεφαλής τον κ. Νικόλαο Χαραλάμπους σχεδιάζει να ενεργοποιήσει τον Μάρτιο το σύστημα κρατήσεων, για όσους θέλουν να κλείσουν το ταξίδι τους και να ζήσουν την εμπειρία της πτήσης με υδροπλάνο. Η εταιρεία πρόκειται να δραστηριοποιηθεί αρχικά με 2+2 υδροπλάνα.
Η βούληση που διαφαίνεται πια από την πλευρά της Πολιτείας, αλλά και η σταθερή πια αποτύπωση του επενδυτικού ενδιαφέροντος, το οποίο, όπως λέει ο κ. Χαραλάμπους, μιλώντας στον Οικονομικό Ταχυδρόμο, είναι ξεκάθαρο και έκδηλο, σηματοδοτούν ότι έχουμε πια μπει στην τελική ευθεία για τις πρώτες εμπορικές πτήσεις υδροπλάνων.
Οι demoπτήσεις που θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο είναι απαραίτητες για τη δοκιμή του δικτύου και την εκπαίδευση των χειριστών, ενώ συγχρόνως θα συμβάλλουν στη αναθέρμανση του ενδιαφέροντος κατοίκων και επισκεπτών ενόψει της εμπορικής εκκίνησης την επόμενη θερινή σεζόν.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, οι επενδύσεις στην πενταετία θα ξεπεράσουν τα 300 εκατ. ευρώ για την κατασκευή υδατοδρομίων, την αγορά ή μίσθωση υδροπλάνων, αλλά και τη δημιουργία σχολής εκπαίδευσης πιλότων υδροπλάνων. Βεβαίως η ανάπτυξη ενός εκτενούς δικτύου υδατοδρομίων αποτελεί τον πιο κρίσιμο παράγοντα για την διασφάλιση της βιωσιμότητας του εγχειρήματος. Σημειώνεται ότι για να θεωρηθεί βιώσιμη μια επένδυση σε υδροπλάνα θα πρέπει να υπάρχει ένα δίκτυο 5-8 υδατοδρομίων και να πραγματοποιούνται ημερησίως 4 1/2–5 ώρες πτήσης.
Latest News
Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Ασφάλεια και ποιότητα ζωής πρέπει να είναι προτεραιότητα της πολιτείας
Ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μίλησε στο Συνέδριο Green Deal του ΤΕΕ
Δεύτερο Ταμείο Ανάκαμψης «βλέπει» ο Καραβίας - Ανάγκη για επενδυτικό άλμα
Ως μεγάλη πρόκληση ανέφερε την αλλαγή μεγάλη συσχέτιση του ελληνικού ΑΕΠ με την κατανάλωση (φτάνει το 68,7% και είναι 15 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης)
Αυξημένη κατά 10% η επιβατική κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος» τον Οκτώβριο
Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν κατά 7,4% και 11,1% τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΔΑΑ
Στο «μικροσκόπιο» του Ε.Β.Ε.Π. η ψηφιακή κάρτα εργασίας
Αναγκαίες οι προσαρμογές εφαρμογής για επιχειρήσεις με επιχειρησιακές ιδιομορφίες
Ξαναζωντανεύει το Κτήμα Νάσιουτζικ - Το σχέδιο του Μουσείου Μπενάκη
Το υπό μελέτη Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το Νάσιουτζικ στοχεύει στην προώθηση ενός προτύπου ήπιας ανάπτυξης ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού
Ποιους τομείς επιλέγουν στην Ελλάδα οι ξένες εταιρείες
Μόλις το 0,6% του συνολικού αριθμού των επιχειρήσεων όλων των κλάδων που δραστηριοποιούνται στη χώρα είναι συνδεδεμένο με ξένες επιχειρήσεις
Πώς έφθασε στο σημείο «μηδέν» η Επίλεκτος - Αγώνας δρόμου για συμφωνία με τράπεζες
Σε εξέλιξη οι συζητήσεις της Επίλεκτος με τις τράπεζες – Απειλείται με λουκέτο εάν δεν βρεθεί λύση - Ο έλεγχος του ορκωτού
Ανεβαίνει και χωρίς τη Reebok η Adidas - Με πόσο «έτρεξαν» οι πωλήσεις στην Ελλάδα
Ανθεκτική αποδείχθηκε η Adidas Hellas στην κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας του 2023 - Πού ποντάρει για το μέλλον
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Σε νέα guidance οι τράπεζες για τα έσοδα - Το σκηνικό μετά τη μείωση των επιτοκίων
Οι τράπεζες καλούνται να ποσοτικοποιήσουν την επίδραση που θα έχει το μειούμενο κόστος χρήματος στα καθαρά έσοδα από τόκους