Νομοθετικές ρυθμίσεις υποχρεωτικού χαρακτήρα ζητά η Διεθνής Ένωση Θαλάσσιας Ασφάλισης (International Union of Marine Insurance-IUMI) προκειμένου να εξασφαλισθεί μια ομαλή και ασφαλής μετάβαση της διεθνούς ναυτιλίας στα νέα καύσιμα.
Η IUMI υποστηρίζει πλήρως τις προσπάθειες της ναυτιλιακής βιομηχανίας να απαλλαγεί από τον άνθρακα, αλλά αναγνωρίζει ότι πρέπει να υπάρχει επαρκής πρόβλεψη για τη διαχείριση του κινδύνου και επαρκής υποστήριξη για την περίοδο μετάβασης. Για τους νέους τύπους καυσίμων που προωθούνται όπως η αμμωνία και το υδρογόνο και την χρήση τους απαιτούνται κατάλληλές διαδικασίες διαχείρισης και ασφάλισης και προς τούτο απαιτούνται και νομοθετικές ρυθμίσεις σε επίπεδο Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Η Helle Hammer, Chair of IUMI’s Policy Forum δηλώνει μεταξύ άλλων ότι οι ασφαλιστές επικροτούν την πολιτική του ΙΜΟ για μια ναυτιλία χωρίς άνθρακα. Ως ναυτασφαλιστές λέει, είναι δουλειά μας να βοηθήσουμε τους πλοιοκτήτες για την μετάβαση σε μια ναυτιλία μηδενικών ρύπων με ασφάλεια, οι οποίοι θα πρέπει να γνωρίζουν όλα τους αναλαμβανόμενους κινδύνους αυτής της μετάβασης και πως θα τους διαχειριστούν. Όμως αυτοί είναι τύποι καυσίμων δεν έχουν δοκιμασθεί αρκετά και οι ασφαλιστές δεν έχουν στη διάθεση του κάποιο ιστορικό[lk1] ζημιών ώστε να εκτιμήσουν πλήρως τους πιθανούς κινδύνους.
Πρέπει τονίζει η Hammer, να μάθουμε για αυτά τα νέα καύσιμα και να εκπαιδεύσουμε τους πελάτες μας ανάλογα. Το σημαντικότερο είναι ότι οι ασφαλιστές χρειάζονται κανονισμούς τόσο από τον ΙΜΟ όσο και από τους νηογνώμονες για την εφαρμογή και τη χρήση αυτών των νέων καυσίμων. Αυτό θα διασφαλίσει την ασφάλεια του πληρώματος και θα επιτρέψει στους underwriters να αξιολογήσουν και να προσφέρουν την απαραίτητη οικονομική προστασία για αυτό το νέο προφίλ κινδύνου, υπογραμμίζει η εκπρόσωπος της IUMI. Έχοντας μάλιστα, υπόψη τον χρόνο που απαιτείται για την κατάρτιση των νέων κανονισμών η IUMI, παροτρύνει τον ΙΜΟ και τις άλλες ρυθμιστικές αρχές να ξεκινήσουν από ώρα τις σχετικές διαδικασίες κατάρτισης των νέων κανονισμών. ».
Ήδη στον ΙΜΟ υποβλήθηκαν προτάσεις για την κατάρτιση κατευθυντήριων γραμμών ασφαλείας για νέους τύπους καυσίμων. Επίσης στο πλαίσιο της Maritime Safety Committee, του ΙΜΟ , η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) και η INTERCARGO πρότειναν την ανάπτυξη κατευθυντήριων γραμμών για την ασφάλεια των νεότευκτων πλοίων που χρησιμοποιούν την αμμωνία ως καύσιμο. Η Helle Hammer τονίζει όμως ότι οι προτεινόμενες κατευθυντήριες γραμμές δεν είναι υποχρεωτικές και επομένως μπορούν να αποτελέσουν μόνο ένα προσωρινό μέτρο. Χρειάζεται επειγόντως να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν υποχρεωτικές νομοθετικές ρυθμίσεις για να διευκολυνθεί η μετάβαση σε πιο πράσινα καύσιμα.
Latest News
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών