Η αυξανόμενη ζήτηση για ημιαγωγούς πιθανώς να δημιουργήσει σοβαρές δυσκολίες στην αυτοκινητοβιομηχανία το επόμενο έτος και έως το 2023, αν και μέχρι τότε οι ελλείψεις πιθανώς να είναι λιγότερο έντονες, δήλωσε ο CEO της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Daimler.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, που αναγκάστηκαν να κλείσουν εργοστάσια πέρυσι λόγω της πανδημίας της COVID-19, σήμερα αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό όσον αφορά τις παραδόσεις ημιαγωγών, καθώς έχουν απέναντί τους τη γιγαντιαία βιομηχανία ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, η οποία έχει επίσης πληγεί από μια σειρά διαταραχών της αλυσίδας εφοδιασμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Τα αυτοκίνητα εξαρτώνται ολοένα και περισσότερο από τα τσιπ. Άλλωστε σχεδόν τα πάντα στα σύγχρονα οχήματα, εξαρτώνται από τους ημιαγωγούς: από τη διαχείριση των κινητήρων μέσω υπολογιστή έως τις λειτουργίες υποβοήθησης του οδηγού, όπως π.χ. το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης για καλύτερη εξοικονόμηση οικονομία καυσίμου.
«Πολλοί προμηθευτές ημιαγωγών αναφέρονται σε διαρθρωτικά προβλήματα με τη ζήτηση», δήλωσε o Όλα Καλένιους στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης στρογγυλής τραπέζης πριν από την έκθεση αυτοκινήτου IAA του Μονάχου. «Μπορεί [η αυτοκινητοβιομηχανία] να επηρεαστεί το 2022 και [η κατάσταση] να χαλαρώσει περαιτέρω το 2023».
Η έκθεση IAA Show είναι το πρώτο μεγάλο γεγονός της αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλο τον κόσμο μετά την πανδημία της COVID-19.
Η Daimler δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι αναμένει σημαντικά χαμηλότερες πωλήσεις τρίτου τριμήνου στη μονάδα της Mercedes λόγω της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών, ακολουθώντας κι αυτή άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν πληγεί από το ίδιο πρόβλημα, όπως την αμερικανική General Motors, την ινδική Mahindra και την ιαπωνική Toyota, οι οποίες έχουν μειώσει τις προβλέψεις παραγωγής και πωλήσεων λόγω των περιορισμένων προμηθειών τσιπ.
Πάντως o Καλένιους δήλωσε την Κυριακή ότι παρά την τρέχουσα έλλειψη ημιαγωγών, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει ότι η προσφορά τους θα βελτιωθεί το τέταρτο τρίμηνο.
Latest News
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν