Η φετινή έκθεση IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), η πρώτη μεγάλη παγκόσμια διοργάνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά την πανδημία, επιδιώκει να αφορά γενικά την κινητικότητα, από ποδήλατα και ηλεκτρονικά σκούτερ έως αυτοκίνητα.

«Μηχανές φιλικές προς το περιβάλλον, ψηφιακή συνδεσιμότητα των μεταφορών – αυτό είναι το θέμα αυτής της έκθεσης», δήλωσε ο Χίλντεγκαρντ Μίλλερ, πρόεδρος της βιομηχανικής ένωσης VDA, που διοργανώνει την ετήσια έκθεση, σε συνέντευξη Τύπου. «Ο στόχος της προστασίας του κλίματος μας καθοδηγεί», είπε, δίνοντας το στίγμα της φετινής διοργάνωσης.

Η έκθεση, η οποία μεταφέρθηκε από τη Φρανκφούρτη στο Μόναχο φέτος και έχει το θέμα «κινητικότητα του μέλλοντος», απέχει πολύ από τη συνήθη μορφή της που παρουσιάζει τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα αυτοκίνητα στην αγορά.

Η πανδημία και η αυξανόμενη ανησυχία για την κλιματική αλλαγή έχουν ρίξει μια δυσάρεστη σκιά στην εκδήλωση, η οποία ήδη πιέζεται από τη μείωση του αριθμού των συμμετεχόντων τα προηγούμενα χρόνια – από 930.000 το 2015 σε μόλις 560.000 το 2019.

Στην πραγματικότητα, αρκετοί κολοσσοί της βιομηχανίας έχουν λάβει αρνητικές αποφάσεις, με κραυγαλέα ονόματα την Toyota, τη Land Rover της Jaguar, τη Stelantis που περιλαμβάνει τη γερμανική Opel, τη Ferrari κ.ά.

Βέβαια, κατά την τοποθέτηση των εκθεμάτων, τα αυτοκίνητα ήταν σαφώς κυρίαρχα. Μια μοναχική τέντα του e-bike Canyon ξεχώρισε από τη Mercedes-Benz, την Audi, την MINI (BMWG.DE).

Ακτιβιστές και περιβαλλοντικές ομάδες επισημαίνουν, επίσης, ότι παρόλες τις συζητήσεις για την κινητικότητα και τις διαφορετικές μεταφορές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να βγάζουν το μεγαλύτερο μέρος των κερδών τους από την πώληση SUV που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.

«Η προσθήκη της “κινητικότητας” στο όνομα της εκδήλωσης και η τοποθέτηση του ηλεκτρονικού μοντέλου τους δεν θα “πιάσει” όσο συνεχίζουν να πωλούν κυρίως κινητήρες που εκπέμπουν αέρια», δήλωσε η Μάριον Τίεμαν, ειδικός της Greenpeace στις μεταφορές στη Γερμανία.

Περιβαλλοντικές ομάδες, συμπεριλαμβανομένων των Friends of the Earth Germany και Greenpeace, προγραμμάτισαν για σήμερα διαδήλωση ενάντια στο «πράσινο πλύσιμο» της αυτοκινητοβιομηχανίας, διεκδικώντας για μια ταχεία μετάβαση σε βιώσιμη κινητικότητα.

Η ακτιβιστική οργάνωση Sand im Getriebe («Άμμος στα Γρανάζια») η οποία έσπασε 40 πολυτελή οχήματα σε αντιπροσωπεία κοντά στη Φρανκφούρτη πριν από την έκθεση του 2019, έχει δεσμευτεί για «μαζική πολιτική ανυπακοή» στη φετινή εκδήλωση.

Έως και 4.500 αστυνομικοί θα είναι παρόντες κατά τη διάρκεια της παράστασης που ολοκληρώνεται την επόμενη Κυριακή, η μεγαλύτερη αστυνομική παρουσία για μια εκδήλωση στο Μόναχο εδώ και 20 χρόνια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Green |

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ

Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Green |

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»

Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X