Με τα χρόνια, o κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon έχει καταφέρει να δημιουργήσει έναν πραγματικό «στόλο» αποθηκών, μεταφορικών κόμβων, βαν και φορτηγών ώστε να διασφαλίσει ότι μπορεί να εκπληρώσει την πρωταρχική της δέσμευση για παράδοση των πακέτων της σε δύο ημέρες ή και λιγότερο.
Ο αεροπορικός στόλος της Amazon, ο οποίος διαθέτει τώρα 75 αεροπλάνα, είναι μία ακόμα πιο κρίσιμη παράμετρος του εφοδιαστικού μηχανισμού της εταιρείας. Ο στόλος δίνει στην Amazon μεγαλύτερο έλεγχο στα δικά της πακέτα και τη δυνατότητα να παρέχει ακόμη πιο γρήγορες παραδόσεις.
Επίσης φέρνει την Amazon σε άμεσο ανταγωνισμό με τη FedEx και τη UPS. Οι αναλυτές έχουν προβλέψει εδώ και καιρό ότι η Amazon στοχεύει να γίνει «κορυφαίος πάροχος logistics» και εκτιμούν ότι θα μπορούσε μια μέρα να διακινεί πακέτα και για λογαριασμό άλλων εταιρειών, και όχι μόνο τα προϊόντα που έχει στις δικές της αποθήκες.
Ανταγωνιστής αερομεταφορέων
Η τελευταία επέκταση της εταιρείας υποδηλώνει ότι η Amazon Air εξελίσσεται πλέον σε έναν σοβαρό ανταγωνιστή των παραδοσιακών αερομεταφορέων.
Η Amazon Air πραγματοποιεί πτήσεις πλέον από 42 αεροδρόμια στις ΗΠΑ, αφού πρόσθεσε τακτικές πτήσεις σε επτά αεροδρόμια τους τελευταίους έξι μήνες, σύμφωνα με μελέτη που εξέδωσε την Τετάρτη το Ινστιτούτο Chaddick του Πανεπιστημίου DePaul.
Αυτό σημαίνει ότι το 70% του πληθυσμού των ΗΠΑ βρίσκεται σε απόσταση 100 μιλίων από ένα αεροδρόμιο όπου βρίσκεται η Amazon Air, όταν τον Μάιο του 2020, το ποσοστό αυτό ήταν 54%, σύμφωνα με τη μελέτη.
Το αυξανόμενο αποτύπωμα της Amazon Air τής δίνει τη δυνατότητα να αποστέλλει πακέτα και απόθεμα και σε περιοχές που βρίσκονται σε μικρή απόσταση με φορτηγό ή βαν, δήλωσαν ερευνητές του DePaul.
Όλο και πιο κοντά στους καταναλωτές
Η αυξανόμενη εγγύτητα της Amazon Air προς τους καταναλωτές είναι το κλειδί, καθώς η Amazon συνεχίζει να αυξάνει τις ταχύτητες παράδοσης από δύο σε μία ημέρα. Όλη αυτή η στρατηγική της εταιρείας για μείωση των χρόνων παράδοσης σημαίνει και υψηλότερα έξοδα αποστολής. Η Amazon δαπάνησε περισσότερα από 61 δισεκατομμύρια δολάρια για το μεταφορικό της δίκτυο το 2020, από σχεδόν 38 δισεκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος, βάσει υπολογισμών του CNBC.
«Το διευρυμένο εύρος της Amazon Air ενίσχυσε την ικανότητά της να μεταφέρει γρήγορα τις παραγγελίες της μεταξύ των πολλών αποθηκών και των υπηρεσιών διαλογής, ώστε να είναι δυνατή η παράδοση της επόμενης ημέρας για μια τεράστια γκάμα προϊόντων σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού των ΗΠΑ», αναφέρεται στην έκθεση.
Η αρχή έγινε το 2016
Η Amazon ξεκίνησε τον αεροπορικό της στόλο το 2016. Η εταιρεία εξακολουθεί να βασίζεται σε εξωτερικούς αερομεταφορείς όπως η Atlas Air Worldwide Holdings και η Air Transport Services Group, για να διανείμει μέρος των πακέτων της, αλλά έχει αρχίσει σιγά σιγά και τον δικό της εμπορικό αεροπορικό στόλο.
Τον Ιανουάριο, η εταιρεία ανακοίνωσε τις πρώτες της αγορές αεροσκαφών, αγοράζοντας 11 μεταχειρισμένα αεροσκάφη Boeing 767-300 για να τα προσθέσει στον στόλο των μισθωμένων αεροσκαφών της. Ο αεροπορικός στόλος της Amazon παραμένει ένα κλάσμα του μεγέθους της FedEx, η οποία διαθέτει 467 αεροπλάνα, και του στόλου της UPS με 284 αεροσκάφη, σύμφωνα με τα στοιχεία του planepotters.net.
Τον περασμένο μήνα, η Amazon άνοιξε το δικό της «superhub» αξίας 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Διεθνές Αεροδρόμιο Σινσινάτι / Β. Κεντάκι, το οποίο εκτείνεται σε 600 στρέμματα και διαθέτει ένα ρομποτικό κέντρο ταξινόμησης 800.000 τετραγωνικών ποδιών, όπου τα πακέτα ταξινομούνται με ταχυδρομικό κώδικα και ταξινομούνται σε φορτηγά πριν από την παράδοση. Το hub μπορεί να πραγματοποιήσει έως και 200 πτήσεις την ημέρα.
Η δραστηριότητα πτήσεων της Amazon αυξήθηκε κατά 17% τους τελευταίους έξι μήνες σε μέσο όρο 164 πτήσεων την ημέρα. Οι ερευνητές του De Paul προέβλεψαν ότι η Amazon θα επεκτείνει τις πτήσεις της κατά 12-14%, ανεβάζοντας τονσυνολικό της ημερήσιο αριθμό σε περισσότερες από 180 πτήσεις έως τον Ιανουάριο του επόμενου έτους.
Η Amazon πιθανότατα απέχει πολύ από το να προσφέρει τις υπηρεσίες cargo σε τρίτους, αφού η διαχείριση του δικού της όγκου παραγγελιών είναι η κύρια προτεραιότητα της, δήλωσε ο Τζόζεφ Σουίτερμαν, διευθυντής του Ινστιτούτου Chaddick. Η Σάρα Ρόαντς, αντιπρόεδρος της Amazon Global Air, δήλωσε στο CNBC τον περασμένο μήνα ότι η εταιρεία επικεντρώνεται στη διαχείριση του όγκου των δικών της παραγγελιών. Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει βέβαια καθώς το δίκτυο της Amazon Air συνεχίζει να αυξάνεται, κατέληξε τόνισε ο Σουίτερμαν.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%