
Οι ευρωπαϊκές εταιρείες πατάνε βαθιά το γκάζι για την κατασκευή οχημάτων που θα μπορούν να κινούνται αυτόνομα. Πρόκειται για τεχνολογία που εξελίσσεται από άκρη σε άκρη του πλανήτη, από την Ιαπωνία μέχρι την Αμερική όπου γίνονται συνεχείς δοκιμές από παραδοσιακές εταιρείες του χώρου αλλά και τεχνολογικούς ομίλους. Στη Γηραιά Ήπειρο μάλιστα η Volkswagen, που είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της ηπείρου, ετοιμάζεται σε λίγες εβδομάδες να ξεκινήσει ανάλογες δοκιμές και σε δημόσιους δρόμους. Η συνεργαζόμενη με αυτή εταιρεία Argo AI κάνει ήδη τέτοιες δοκιμές σε αμερικανικές πόλεις και ετοιμάζεται τώρα να συνεχίσει τα τεστ και στη Γερμανία.
Η VW και η Argo παρουσιάζουν τώρα το πρώτο τους μοντέλο δοκιμών στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου που γίνεται αυτή την εβδομάδα, η οποία είναι η πρώτη τέτοιου είδους έκθεση σε όλη την Ευρώπη μετά την πανδημία όπως αναφέρει το Bloomberg. Η σημασία της τεχνολογίας αυτής είναι πολύ μεγάλη για τις εταιρείες, όπως δείχνουν οι δηλώσεις πρωτοκλασάτων στελεχών του κλάδου.
Κλειδί τα αυτόνομα οχήματα
Ο ίδιος ο επικεφαλής της Volkswagen Χέρμπερτ Ντις, παραδέχτηκε ότι θα είναι τα αυτόνομα και όχι τα ηλεκτρικά οχήματα εκείνα που θα αλλάξουν τα πάντα στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο ίδιος επίσης έστειλε ξεκάθαρο σήμα για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα, λέγοντας ότι η στροφή αυτή προς τις συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων θα πρέπει να επιβεβαιωθεί πρώτα με πραγματικές πωλήσεις.
Η παρέμβαση του μεγάλου αφεντικού της VW δείχνει το πόσο πολύ βιάζεται η εταιρεία να μπει στις τεχνολογίες αυτές. «Η αυτόνομη οδήγηση πρόκειται πραγματικά να αλλάξει τον κλάδο μας όσο τίποτε άλλο πριν (…) η πραγματική αλλαγή του παιχνιδιού γίνεται στο λογισμικό και στην αυτόνομη οδήγηση», είπε στο πλαίσιο της έναρξης της έκθεσης του Μονάχου σύμφωνα με το Reuters.
Τα ποσά που παίζονται είναι ιλιγγιώδη. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και τεχνολογικές εταιρείες έχουν επενδύσει τα τελευταία δέκα χρόνια πολλά δις ευρώ για να εξελίξουν οχήματα που θα μπορούν να κινούνται χωρίς οδηγό. Ο Ντις εκτιμά ότι οι πωλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών που θα αφορούν οχήματα που θα βασίζονται σε λογισμικό για τη λειτουργία τους θα φτάσουν τα 1,2 τρισ. ευρώ έως το 2030, ή περίπου το ένα τρίτο των συνολικών. Οι συνολικές πωλήσεις κάθε μορφής οχημάτων λόγω και της υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, αναμένεται να αυξηθούν τελικά στα 5 τρις ευρώ σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις.
Δύσκολη εξίσωση
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να αντιμετωπίσουν πολλά ζητήματα ταυτόχρονα. Συνέργειες για μειώσεις κόστους, τα προβλήματα από τη διαφοροποίηση στη ζήτηση για αυτοκίνητα την πανδημία, ελλείψεις σε εξαρτήματα λόγω του Covid-19, νέες τεχνολογίες. Η μεγαλύτερη πρόκληση όμως φαίνεται να είναι οι ισχυρές πιέσεις που δέχονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία τον Ιούλιο πρότεινε να υπάρξει ολοκληρωτική απαγόρευση από το 2035 στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων που κινούνται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Αυτό σημάνει αναγκαστική εξέλιξη νέων τεχνολογιών με πολύ γοργούς ρυθμούς και πολλά χρήματα.
Η VW πριν να καταλήξει σε συνεργασία με την Argo είχε πραγματοποιήσει σειρά συνομιλιών με διάφορους άλλους ομίλους όπως η Waymo της μητρικής εταιρείας της Google, της Alphabet. Το 2019 όμως η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια να επενδύσει περίπου 2,3 δις. ευρώ στη νέα αυτή εταιρεία Argo, εκτιμώντας με τον τρόπο αυτό την αξίας της στα 6,5 δις ευρώ περίπου. Η Argo συνεργάζεται επίσης για την ανάπτυξη τέτοιων τεχνολογιών και με τη Ford Motor αλλά και την εταιρεία μεταφορών Lyft. Επίσης η Argo συνεργάζεται με επενδυτικές τράπεζες για χρηματοδοτήσεις και σκέφτεται να προχωρήσει και σε αρχική δημόσια εγγραφή για την εισαγωγή των μετοχών της στο χρηματιστήριο.


Latest News

Μεγάλη, έως και επικίνδυνη, η έκθεση των ξένων στις αγορές των ΗΠΑ
H προειδοποίηση που απευθύνει η Deutsche Bank σε όσους έχουν επενδύσει στα αμερικανικά περιουσιακά στοιχεία

Το σχέδιο του Κρετίνσκι πίσω από εξαγορά της Daily Mail - Πώς σκοπεύει να την μεταμορφώσει
Η Royal Mail αναμένεται -εκτός απροόπτου- να περάσει στα χέρια του Τσέχου μεγιστάνα, Ντάνιελ Κρετίνσκι, στα τέλη Απριλίου

Με καθυστέρηση οι προπαραγγελίες του Nintendo Switch 2 λόγω δασμών
Η προπαραγγελίες για το Nintendo Switch 2 θα ξεκινήσουν στις 24 Απριλίου - Οι προπαραγγελίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για τις 9 Απριλίου

Επένδυση 256 εκατ. ευρώ από την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία Tofas
Η Αρχή Ανταγωνισμού στην Τουρκία ενέκρινε την πώληση της επιχείρησης τοπικής διανομής από την Stellantis στην Tofas

Οι ΗΠΑ ήταν ο μεγαλύτερος παραγωγός σπάνιων γαιών - Υστερα ήρθε... η Κίνα
Μέχρι τη δεκαετία του 1980 οι ΗΠΑ ήταν στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερος παραγωγός για σπάνιες γαίες

Δύσκολο στοίχημα το Made in USA- Πώς θα γυρίσει η παραγωγή στις ΗΠΑ
Η αισιοδοξία των CEO's για την ενίσχυση της μεταποιητικής δραστηριότητας αλλά και οι επιφυλάξεις τους

Η διπλή «απειλή» Τραμπ για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες [γραφήματα]
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Stellantis έως την BMW - Σε συνομιλίες ΕΕ και Κίνα για να αποφευχθούν τα χειρότερα

Η βιομηχανία διατηρεί την ανοδική της τάση στην οικονομία της Κίνας
Η Κίνα είναι σίγουρη και ικανή να σταθεροποιήσει την εκτεταμένη βιομηχανική της οικονομία, δηλώνουν αξιωματούχοι της χώρας

Βιετνάμ: Ο «μοναδικός δεσμός» με τις ΗΠΑ – Οι ασκήσεις ισορροπίας
Το Βιετνάμ είναι από τις πρώτες χώρες που έσπευσαν να διαπραγματευτούν με τις ΗΠΑ τους δασμούς - Η επίσκεψη του Σι Τζινπίνγκ

Ιαπωνία: Εξετάζει παραχωρήσεις σε σόγια και ρύζι στις συνομιλίες για τους δασμούς των ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ ανέβαλαν για 90 μέρες τους «αμοιβαίους δασμούς» 24% στα Ιαπωνικά προϊόντα, ενώ σε ισχύ είναι ο καθολικός δασμός 10% και 25% για τα αυτοκίνητα