Κορυφαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Ford, η Volkswagen και η Daimler εξακολουθούν να δίνουν σκληρό αγώνα για να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών, με στελέχη από κάθε μία από τις εταιρείες να προειδοποιούν ότι η έλλειψη πυριτίου είναι πιθανό να παραμείνει ένα μεγάλο πρόβλημα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Χέρμπερτ Ντίες, ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler Όλα Καλένιους και ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Ford Europe Γκούναρ Χέρμαν δήλωσαν στο CNBC, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, τη Δευτέρα, ότι είναι δύσκολο να πουν πότε θα λυθεί το σύνθετο αυτό ζήτημα.
Απώλειες για την Volkswagen
Η γερμανική Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, έχασε μερίδιο της αγοράς της στην Κίνα ως αποτέλεσμα της έλλειψης ημιαγωγών, όπως δήλωσε ο Ντιές.
«Είμαστε σχετικά αδύναμοι λόγω ελλείψεων σε ημιαγωγούς (…) Έχουμε περισσότερα πλήγματα στην Κίνα παρά στον υπόλοιπο κόσμο. Αυτός είναι ο λόγος που χάνουμε μερίδιο αγοράς».
Ο Ντίες είπε ότι οι συνάδελφοί του στην Κίνα πιέζουν για περισσότερους ημιαγωγούς, περιγράφοντας την έλλειψη τσιπ ως «πραγματικά μεγάλη ανησυχία».
Η εταιρεία που εδρεύει στο Βόλφσμπουργκ εκτιμούσε ότι η κατάσταση με τους ημιαγωγούς θα βελτιωνόταν μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, αλλά αυτό τελικά δεν συνέβη. Η Μαλαισία, όπου εδρεύουν πολλοί από τους προμηθευτές της Volkswagen, έχει πληγεί σοβαρά από τον κορωνοϊό τις τελευταίες εβδομάδες, οδηγώντας σε διακοπή λειτουργίας αρκετών εργοστασίων.
Ο Ντίες πιστεύει ότι τα ζητήματα που σχετίζονται με τις ελλείψεις ημιαγωγών θα αρχίσουν να περιορίζονται όταν οι χώρες μειώσουν τη μετάδοση της Covid-19, αλλά αναμένει ότι θα υπάρξει γενική έλλειψη ημιαγωγών για κάποιο χρονικό διάστημα. «Θα αντιμετωπίσουμε μια γενική έλλειψη ημιαγωγών επειδή το διαδίκτυο των πραγμάτων αυξάνεται τόσο γρήγορα, οπότε θα υπάρξουν περιορισμοί που θα προσπαθήσουμε να διαχειριστούμε», πρόσθεσε.
Κρίση πρώτων υλών
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Ford Europe Γκούναρ Χέρμαν, εκτιμά ότι η έλλειψη ημιαγωγών θα μπορούσε να συνεχιστεί έως το 2024, προσθέτοντας ότι είναι δύσκολο να προσδιοριστεί ακριβώς πότε θα εξαλειφθεί το πρόβλημα.
Η έλλειψη σε ημιαγωγούς πιστεύεται ότι επιδεινώθηκε με τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Για παράδειγμα, ένα Ford Focus χρησιμοποιεί συνήθως περίπου 300 τσιπ, ενώ ένα από τα νέα ηλεκτρικά οχήματα της Ford μπορεί να έχει έως και 3.000 τσιπ!
Υπάρχουν όμως και άλλες ελλείψεις για να αντιμετωπιστούν. Η Ford αντιμετωπίζει μια «νέα κρίση» στις πρώτες ύλες, είπε ο Χέρμαν.
Θα ανεβούν οι τιμές των αυτοκινήτων
Οι τιμές των αυτοκινήτων θα αυξηθούν καθώς το κόστος των πρώτων υλών ανεβαίνει, εκτίμησε ο επικεφαλής της Ford Europe. Παρά τις ανισορροπίες αυτές όμως, ο Χέρμαν εκτίμησε ότι «η ζήτηση είναι πραγματικά εξαιρετικά ισχυρή».
Ο Όλα Καλένιους της Daimler εξέφρασε την ελπίδα ότι το τρίτο τρίμηνο θα είναι η κορύφωση της έλλειψης. «Το τρίμηνο που διανύουμε φαίνεται να είναι αυτό που θα επηρεαστεί σημαντικά από την έλλειψη ημιαγωγών», σημείωσε.
«Ελπίζουμε ότι στο τέταρτο τρίμηνο θα αρχίσουμε να επιστρέφουμε ξανά στην γνώριμη κατάσταση.. υπάρχει όμως ένα επίπεδο αβεβαιότητας που πρέπει να αντιμετωπίσουμε στο σύστημα παραγωγής μας», εκτίμησε ο Καλένιους.
Η έλλειψη ημιαγωγών επηρεάζει την αυτοκινητοβιομηχανία περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη. Οι γραμμές συναρμολόγησης έχουν κλείσει και ορισμένα αυτοκίνητα αποστέλλονται τώρα χωρίς κάποια χαρακτηριστικά που βασίζονται στους ημιαγωγούς.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η παραγωγή αυτοκινήτων έπεσε σε νέο χαμηλό τον Ιούλιο, σηματοδοτώντας τη χειρότερη επίδοση του Ιουλίου για τη βιομηχανία από το 1956.
Ο γερμανικός τεχνολογικός και μηχανικός όμιλος Bosch, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής ανταλλακτικών αυτοκινήτων στον κόσμο, πιστεύει ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού ημιαγωγών στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι πλέον κατάλληλες για τον σκοπό τους. Ο Χάραλντ Κρόγκερ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bosch, δήλωσε στο CNBC τον περασμένο μήνα ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού έχουν υποχωρήσει τον τελευταίο χρόνο καθώς η ζήτηση για ημιαγωγούς σε όλους τους τομείς, από τα αυτοκίνητα έως τα PlayStation 5 και τις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, έχει αυξηθεί παγκοσμίως.
Latest News
Ποιες χώρες κάθονται (περισσότερο) σε αναμμένα κάρβουνα για το εκλογικό αποτέλεσμα στις ΗΠΑ
Ολος ο κόσμος έχει το βλέμμα προσηλωμένο στις εκλογές των ΗΠΑ - Για κάποιες, όμως, διακυβεύονται περισσότερα από το αποτέλεσμα
Οι 15 καθοριστικές προεκλογικές στιγμές με… απόπειρες δολοφονίας και πολλά λεφτά
Η προεκλογική εκστρατεία στις ΗΠΑ τα είχε όλα. Ας θυμηθούμε τις 15 στιγμές που την καθόρισαν
Τι πραγματικά θέλει ο Πούτιν από τις εκλογές στις ΗΠΑ - Aνάλυση του Politico
Στην πραγματικότητα κανένας από τους δύο υποψήφιους μελλοντικούς προέδρους των ΗΠΑ δεν είναι πιθανό να προσφέρει όλα όσα θέλει ο Πούτιν
Τι θα φέρουν οι αμερικανικές εκλογές στις εταιρείες των ΗΠΑ;
Το αποτέλεσμα θα έχει μεγάλες συνέπειες για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας, των αυτοκινήτων και των φαρμάκων
Κόλαφος για τα αδέρφια Καρυπίδη οι αποκαλύψεις της νομικής συμβούλου του Μαρινάκη
Τι απαντά η νομική σύμβουλος του Βαγγέλη Μαρινάκη σε όσα ψευδώς «διαρρέουν» οι Θεόδωρος Καρυπίδης και η Ειρήνη Καρυπίδη την ώρα που αντιμετωπίζουν κατηγορίες για συκοφαντική εκστρατεία
Τα πιθανά σενάρια του εκλογικού αποτελέσματος στις ΗΠΑ
Δημοσκοπήσεις σε επτά πολιτείες-κλειδιά στις ΗΠΑ δείχνουν οριακή διαφορά, μεταξύ Χάρις και Τραμπ – Κάθε ένας προηγείται σε ορισμένες περιοχές κατά μόλις μια ή δύο μονάδες
Πέρασε από την επιτροπή της Ευρωβουλής η υποψηφιότητα Τζιτζικώστα για την Κομισιόν
Η εκλογή από τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναμένεται επί του παρόντος να πραγματοποιηθεί κατά τη σύνοδο ολομέλειας της 25ης - 28ης Νοεμβρίου
Γιατί καθυστερούν τα αποτελέσματα των εκλογών στις ΗΠΑ - Τι συμβαίνει με τις επιστολικές ψήφους
Η Νέα Υόρκη εκσυγχρόνισε την διαδικασία καταμέτρησης των ψήφων, όμως η Αριζόνα και άλλες Πολιτείες τη δυσχέραναν
Εφιάλτες στην Ευρώπη από μια πιθανή νίκη του Τραμπ
Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οικό και την προεδρία των ΗΠΑ θα αποσταθεροποιούσε περαιτέρω μια ήδη αποδυναμωμένη ήπειρο
Δύσκολα ανατρέπεται η τάση αύξησης της υπογεννητικότητας στη Δύση
Πως θα περάσουμε από έναν δημογραφικό χειμώνα σε μία νεανική άνοιξη