Κορυφαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Ford, η Volkswagen και η Daimler εξακολουθούν να δίνουν σκληρό αγώνα για να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών, με στελέχη από κάθε μία από τις εταιρείες να προειδοποιούν ότι η έλλειψη πυριτίου είναι πιθανό να παραμείνει ένα μεγάλο πρόβλημα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Χέρμπερτ Ντίες, ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler Όλα Καλένιους και ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Ford Europe Γκούναρ Χέρμαν δήλωσαν στο CNBC, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, τη Δευτέρα, ότι είναι δύσκολο να πουν πότε θα λυθεί το σύνθετο αυτό ζήτημα.
Απώλειες για την Volkswagen
Η γερμανική Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, έχασε μερίδιο της αγοράς της στην Κίνα ως αποτέλεσμα της έλλειψης ημιαγωγών, όπως δήλωσε ο Ντιές.
«Είμαστε σχετικά αδύναμοι λόγω ελλείψεων σε ημιαγωγούς (…) Έχουμε περισσότερα πλήγματα στην Κίνα παρά στον υπόλοιπο κόσμο. Αυτός είναι ο λόγος που χάνουμε μερίδιο αγοράς».
Ο Ντίες είπε ότι οι συνάδελφοί του στην Κίνα πιέζουν για περισσότερους ημιαγωγούς, περιγράφοντας την έλλειψη τσιπ ως «πραγματικά μεγάλη ανησυχία».
Η εταιρεία που εδρεύει στο Βόλφσμπουργκ εκτιμούσε ότι η κατάσταση με τους ημιαγωγούς θα βελτιωνόταν μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, αλλά αυτό τελικά δεν συνέβη. Η Μαλαισία, όπου εδρεύουν πολλοί από τους προμηθευτές της Volkswagen, έχει πληγεί σοβαρά από τον κορωνοϊό τις τελευταίες εβδομάδες, οδηγώντας σε διακοπή λειτουργίας αρκετών εργοστασίων.
Ο Ντίες πιστεύει ότι τα ζητήματα που σχετίζονται με τις ελλείψεις ημιαγωγών θα αρχίσουν να περιορίζονται όταν οι χώρες μειώσουν τη μετάδοση της Covid-19, αλλά αναμένει ότι θα υπάρξει γενική έλλειψη ημιαγωγών για κάποιο χρονικό διάστημα. «Θα αντιμετωπίσουμε μια γενική έλλειψη ημιαγωγών επειδή το διαδίκτυο των πραγμάτων αυξάνεται τόσο γρήγορα, οπότε θα υπάρξουν περιορισμοί που θα προσπαθήσουμε να διαχειριστούμε», πρόσθεσε.
Κρίση πρώτων υλών
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Ford Europe Γκούναρ Χέρμαν, εκτιμά ότι η έλλειψη ημιαγωγών θα μπορούσε να συνεχιστεί έως το 2024, προσθέτοντας ότι είναι δύσκολο να προσδιοριστεί ακριβώς πότε θα εξαλειφθεί το πρόβλημα.
Η έλλειψη σε ημιαγωγούς πιστεύεται ότι επιδεινώθηκε με τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Για παράδειγμα, ένα Ford Focus χρησιμοποιεί συνήθως περίπου 300 τσιπ, ενώ ένα από τα νέα ηλεκτρικά οχήματα της Ford μπορεί να έχει έως και 3.000 τσιπ!
Υπάρχουν όμως και άλλες ελλείψεις για να αντιμετωπιστούν. Η Ford αντιμετωπίζει μια «νέα κρίση» στις πρώτες ύλες, είπε ο Χέρμαν.
Θα ανεβούν οι τιμές των αυτοκινήτων
Οι τιμές των αυτοκινήτων θα αυξηθούν καθώς το κόστος των πρώτων υλών ανεβαίνει, εκτίμησε ο επικεφαλής της Ford Europe. Παρά τις ανισορροπίες αυτές όμως, ο Χέρμαν εκτίμησε ότι «η ζήτηση είναι πραγματικά εξαιρετικά ισχυρή».
Ο Όλα Καλένιους της Daimler εξέφρασε την ελπίδα ότι το τρίτο τρίμηνο θα είναι η κορύφωση της έλλειψης. «Το τρίμηνο που διανύουμε φαίνεται να είναι αυτό που θα επηρεαστεί σημαντικά από την έλλειψη ημιαγωγών», σημείωσε.
«Ελπίζουμε ότι στο τέταρτο τρίμηνο θα αρχίσουμε να επιστρέφουμε ξανά στην γνώριμη κατάσταση.. υπάρχει όμως ένα επίπεδο αβεβαιότητας που πρέπει να αντιμετωπίσουμε στο σύστημα παραγωγής μας», εκτίμησε ο Καλένιους.
Η έλλειψη ημιαγωγών επηρεάζει την αυτοκινητοβιομηχανία περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη. Οι γραμμές συναρμολόγησης έχουν κλείσει και ορισμένα αυτοκίνητα αποστέλλονται τώρα χωρίς κάποια χαρακτηριστικά που βασίζονται στους ημιαγωγούς.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η παραγωγή αυτοκινήτων έπεσε σε νέο χαμηλό τον Ιούλιο, σηματοδοτώντας τη χειρότερη επίδοση του Ιουλίου για τη βιομηχανία από το 1956.
Ο γερμανικός τεχνολογικός και μηχανικός όμιλος Bosch, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής ανταλλακτικών αυτοκινήτων στον κόσμο, πιστεύει ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού ημιαγωγών στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι πλέον κατάλληλες για τον σκοπό τους. Ο Χάραλντ Κρόγκερ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bosch, δήλωσε στο CNBC τον περασμένο μήνα ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού έχουν υποχωρήσει τον τελευταίο χρόνο καθώς η ζήτηση για ημιαγωγούς σε όλους τους τομείς, από τα αυτοκίνητα έως τα PlayStation 5 και τις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, έχει αυξηθεί παγκοσμίως.
Latest News
Κινηματογραφική σύλληψη του προέδρου της Νότιας Κορέας - Τι θα ακολουθήσει
Ο Γιουν είπε ότι ότι συμφώνησε να πάει για ανάκριση προκειμένου να αποφευχθεί η «αιματοχυσία» στη Νότια Κορέα
Βαλτική Θάλασσα: Φρεγάτες και περιπολίες του ΝΑΤΟ
To NATO ξεκινά μια νέα αποστολή για την προστασία των υποθαλάσσιων καλωδίων στην περιοχή
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
ΠΑΣΟΚ: Κατέθεσε τροπολογία για αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας – Τι προβλέπει
Η τροπολογία, που φέρει πρώτη την υπογραφή του προέδρου του κόμματος, Νίκου Ανδρουλάκη κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού
Φωτιά στο εργοστάσιο της Καραμολέγκος: Τι λένε πηγές της εταιρείας στον ΟΤ
Η φωτιά έχει πάρει διαστάσεις και στο σημείο επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις
Χαλάρωση σε ρυθμίσεις για την πράσινη μετάβαση ζητά ο Μητσοτάκης – Επιστολή σε φον ντερ Λάιεν
Για τις τιμές ρεύματος και αερίου που είναι αυξημένες 78% στην Ευρώπη σε σχέση με το 2019 έστειλε επιστολή ο πρωθυπουργός στην πρόεδρο της Κομισιόν
Κακοκαιρία: Δεμένα τα πλοία σε πολλά λιμάνια λόγω των θυελλωδών ανέμων
Κλειστή είναι η γραμμή Αρκίτσα-Αιδηψός, Καβάλα-Πρίνου Θάσου ενώ στη γραμμή Κεραμωτή-Λιμένας Θάσου τα δρομολόγια εκτελούνται μόνο από το πλοίο «Άναξ»
Κάτω από το μηδέν η θερμοκρασία – Χιόνια και σε χαμηλό υψόμετρο
Επιμένει η κακοκαιρία με κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες, χαμηλές θερμοκρασίες, χιόνια ακόμα και σε χαμηλά υψόμετρα και θυελλώδεις άνεμους
«Είμαστε έτοιμη για συνεργασία με τον Τραμπ», διαμηνύει η Γροιλανδία
Ο πρωθυπουργός στη Γροιλανδία έχει υποστηρίξει τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος για ανεξαρτησία του νησιού από τη Δανία
Έτος διαχείρισης κρίσεων το 2025 για την Ευρώπη - Τι προβλέπει ο Economist
Η ήπειρος βρίσκεται στο πιο ευαίσθητο σημείο της εδώ και δεκαετίες - Υπάρχει ο κίνδυνος διαιρέσεων εντός του ευρωπαϊκού μπλοκ