
Εκδόσεις με κυψέλες υδρογόνου για όλα τα μοντέλα επαγγελματικών οχημάτων της σχεδιάζει να αναπτύξει η Hyundai Motor Group μέχρι το τέλος του 2028, εξετάζοντας, παράλληλα, την εισαγωγής κυψελών καυσίμων επόμενης γενιάς το 2023.
Όπως ανακοίνωσε ο νοτιοκορεατικός κολοσσός του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με το CNBC, ο στόχος του είναι να πετύχει μέχρι το 2030 μια τιμή οχημάτων με κυψέλες καυσίμων, συγκρίσιμη προς την τιμή ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου με μπαταρία. Ο στόχος αυτός αφορά τόσο τα επιβατικά όσο και τα επαγγελματικά οχήματα.
Ο όμιλος, με έδρα τη Σεούλ, με δεκαετίες εμπειρίας στον τομέα, έχοντας αναπτύξει το πρώτο ηλεκτρικό όχημα με κυψέλες καυσίμου το 1998, πρόσφατα, το 2020, κυκλοφόρησε το XCIENT Fuel Cell, ένα φορτηγό βαρέως τύπου. Το 2018 κυκλοφόρησε ένα SUV κυψελών καυσίμου, το NEXO.
Σε ό, τι αφορά τις κυψέλες καυσίμου, η Hyundai αναφέρει ότι το σύστημα επόμενης γενιάς θα αφορά εκδόσεις 100 κιλοβάτ και 200 κιλοβάτ, με μειωμένα κόστη περισσότερο από 50% και διπλάσια παραγωγή ισχύος.
Το υδρογόνο, που περιγράφεται από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας ως «ευέλικτη πηγή ενέργειας», έχει ποικίλες εφαρμογές και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε τομείς όπως η βιομηχανία και οι μεταφορές.
Δυσκολίες
Ενώ γίνεται πολύς λόγος για τις δυνατότητες των οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου, υπάρχουν ορισμένες δυσκολίες που πρέπει να ξεπεράσει η τεχνολογία για να εξελιχθεί σε αναδειχθεί σε βασική επιλογή για τους οδηγούς.
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ, για παράδειγμα, έχει αναφέρει μια σειρά από δυσκολίες ως προς αυτό, οι οποίες κυμαίνονται από την ανθεκτικότητα και την αξιοπιστία των κυψελών καυσίμου έως το κόστος του οχήματος. «Η τρέχουσα υποδομή για την παραγωγή και την παροχή υδρογόνου στους καταναλωτές δεν μπορεί ακόμη να υποστηρίξει την ευρεία υιοθέτηση των οχημάτων υδρογόνου (FCV)», προσθέτει.
Στον δρόμο της BMW και άλλων
Πάντως, η Hyundai είναι μία από τις πολλές μεγάλες εταιρείες που προσπαθούν να αναπτύξουν τα FCV.
Τον Ιούνιο, η BMW ανακοίνωσε ότι είχε ξεκινήσει να δοκιμάζει οχήματα που χρησιμοποιούν κινητήρα κυψέλης καυσίμου υδρογόνου.
Περιέγραψε τη συγκεκριμένη τεχνολογία ως «τεχνολογία μακροπρόθεσμης δυνατότητας συμπλήρωσης κινητήρων εσωτερικής καύσης, υβριδικών συστημάτων plug-in και ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία».
Επίσης, τον Ιούνιο, η Jaguar Land Rover ανακοίνωσε ότι εργάζεται για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Ακόμη, η Toyota και η Honda έχουν μπει στην αγορά κυψελών καυσίμου υδρογόνο, ενώ μικρότερες εταιρείες όπως η Riversimple κινούνται προς αυτό το πεδίο.


Latest News
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια