Εκδόσεις με κυψέλες υδρογόνου για όλα τα μοντέλα επαγγελματικών οχημάτων της σχεδιάζει να αναπτύξει η Hyundai Motor Group μέχρι το τέλος του 2028, εξετάζοντας, παράλληλα, την εισαγωγής κυψελών καυσίμων επόμενης γενιάς το 2023.
Όπως ανακοίνωσε ο νοτιοκορεατικός κολοσσός του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με το CNBC, ο στόχος του είναι να πετύχει μέχρι το 2030 μια τιμή οχημάτων με κυψέλες καυσίμων, συγκρίσιμη προς την τιμή ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου με μπαταρία. Ο στόχος αυτός αφορά τόσο τα επιβατικά όσο και τα επαγγελματικά οχήματα.
Ο όμιλος, με έδρα τη Σεούλ, με δεκαετίες εμπειρίας στον τομέα, έχοντας αναπτύξει το πρώτο ηλεκτρικό όχημα με κυψέλες καυσίμου το 1998, πρόσφατα, το 2020, κυκλοφόρησε το XCIENT Fuel Cell, ένα φορτηγό βαρέως τύπου. Το 2018 κυκλοφόρησε ένα SUV κυψελών καυσίμου, το NEXO.
Σε ό, τι αφορά τις κυψέλες καυσίμου, η Hyundai αναφέρει ότι το σύστημα επόμενης γενιάς θα αφορά εκδόσεις 100 κιλοβάτ και 200 κιλοβάτ, με μειωμένα κόστη περισσότερο από 50% και διπλάσια παραγωγή ισχύος.
Το υδρογόνο, που περιγράφεται από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας ως «ευέλικτη πηγή ενέργειας», έχει ποικίλες εφαρμογές και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε τομείς όπως η βιομηχανία και οι μεταφορές.
Δυσκολίες
Ενώ γίνεται πολύς λόγος για τις δυνατότητες των οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου, υπάρχουν ορισμένες δυσκολίες που πρέπει να ξεπεράσει η τεχνολογία για να εξελιχθεί σε αναδειχθεί σε βασική επιλογή για τους οδηγούς.
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ, για παράδειγμα, έχει αναφέρει μια σειρά από δυσκολίες ως προς αυτό, οι οποίες κυμαίνονται από την ανθεκτικότητα και την αξιοπιστία των κυψελών καυσίμου έως το κόστος του οχήματος. «Η τρέχουσα υποδομή για την παραγωγή και την παροχή υδρογόνου στους καταναλωτές δεν μπορεί ακόμη να υποστηρίξει την ευρεία υιοθέτηση των οχημάτων υδρογόνου (FCV)», προσθέτει.
Στον δρόμο της BMW και άλλων
Πάντως, η Hyundai είναι μία από τις πολλές μεγάλες εταιρείες που προσπαθούν να αναπτύξουν τα FCV.
Τον Ιούνιο, η BMW ανακοίνωσε ότι είχε ξεκινήσει να δοκιμάζει οχήματα που χρησιμοποιούν κινητήρα κυψέλης καυσίμου υδρογόνου.
Περιέγραψε τη συγκεκριμένη τεχνολογία ως «τεχνολογία μακροπρόθεσμης δυνατότητας συμπλήρωσης κινητήρων εσωτερικής καύσης, υβριδικών συστημάτων plug-in και ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία».
Επίσης, τον Ιούνιο, η Jaguar Land Rover ανακοίνωσε ότι εργάζεται για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Ακόμη, η Toyota και η Honda έχουν μπει στην αγορά κυψελών καυσίμου υδρογόνο, ενώ μικρότερες εταιρείες όπως η Riversimple κινούνται προς αυτό το πεδίο.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων