
Στην παραγγελία μέχρι έξι δεξαμενοπλοίων Aframax διπλού καυσίμου προχώρησε η Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ) στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Daehan.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μετά το τέταρτο τρίμηνο του 2023.
Η παραγγελία αφορά αρχικά τέσσερα δεξαμενόπλοια με option για την ναυπήγηση δυο ακόμη σε μία τιμή στην περιοχή των 75 εκατ. δολ. το ένα σύμφωνα πάντα με ναυλομεσιτικούς οίκους.
Μιλώντας με τους αναλυτές στα τέλη Ιουνίου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ, κ. Νίκος Τσάκος, είχε επιβεβαιώσει ουσιαστικά, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, τις συζητήσεις με την πετρελαϊκή εταρεία Equinor για την ναυπήγηση dual fuel aframax τα οποία θα ναύλωνε η ΤΕΝ στην εν λόγω εταιρεία.
Ο κ. Τσάκος επανειλημμένως στο παρελθόν έχει συνδέσει ενδεχόμενες νέες παραγγελίες της ΤΕΝ με την ύπαρξη συμβάσεων ναύλωσης αυτών των πλοίων με μεγάλους πελάτες της ναυτιλιακής εταιρείας, καθώς θεωρεί ότι διαφορετικά πλήττεται ο κλάδος των δεξαμενοπλοίων από την υπερπροσφορά μεταφορικής ικανότητας.
Επίσης, όπως τόνισε τότε, ο κ. Τσάκος, η δομή της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλάζει και αποκάλυψε ότι ειδική επιτροπή υπό τον πρώην επικεφαλής του ΙΜΟ κ Ευθύμιο Μητρόπουλο έχει συσταθεί από την ΤΕΝ προκειμένου να διερευνήσει τι είδους πλοία (καύσιμα, κινητήρας) θα επικρατήσουν στο μέλλον για να παραγγείλει και η εταιρεία τα ανάλογα.
Η TEN στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2021 κατέγραψε μειωμένα έσοδα, λόγω πτώσης των ναύλων στο κλάδο, στα 139,013 εκατ. δολ. από 178,899 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν και ζημίες ύψους 4,822 εκατ. δολ. έναντι κερδών ύψους 21,221 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Να σημειωθεί πάντως ότι το τέταρτο τρίμηνο του 2020 οι ζημίες που κατέγραψε η ΤΕΝ ήταν υψηλότερες, στα 29,6 εκατ. δολ.
Η Tsakos Energy Navigation (TEN), ελέγχει ένα στόλο από 64 δεξαμενόπλοια και τρία πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά